Dálnice D6 je delší o deset kilometrů, Krušovice se těší na menší provoz

  • 140
Ředitelství silnic a dálnic zprovoznilo dva úseky dálnice D6 mezi Prahou a Karlovarským krajem. Jde o středočeský obchvat Řevničova a úsek mezi Řevničovem a Novým Strašecím. Obec Krušovice, kterou dosud vedl hlavní tah na Karlovy Vary, od obchvatu očekává zklidnění dopravy.

Nové úseky dálnice D6 uleví zejména obcím Řevničov a Krušovice, odkud odvedou tranzitní dopravu mimo zastavěná území obcí. Prodloužení dálnice slibuje zlepšení životních podmínek obyvatel, zejména pokles rizika dopravních nehod nebo lepší dostupnost regionu.

„Vzhledem k neustále rostoucím dopravním intenzitám je již současná silnice I/6 z hlediska bezpečnosti i plynulosti dopravy nevyhovující, a bude proto v celé svojí délce nahrazena dálnicí D6,“ uvedl důvod přestavby generální ředitel ŘSD Radek Mátl.

Do Prahy po dálnici D6 se bude jezdit už v roce 2024, slíbil Havlíček

Právě v Krušovicích doposud veškerá doprava mířila středem obce. 

„Od otevření obchvatu si slibujeme, že si oddychneme od hustého provozu. Počet projíždějících kamionů i osobních aut v posledních letech stále roste,“ říká krušovická starostka Markéta Fröhlichová.

Z okna obecního úřadu denně sleduje, jak lidé nemohou najet na hlavní silnici kvůli nekonečným „štrúdlům“ aut. Od zprovoznění výpadovky si proto slibuje zklidnění jak pro místní řidiče, tak pro pěší.

Stavba obou úseků začala v roce 2017. Část nákladů spojených s výstavbou by měla pokrýt evropská dotace, v celkové hodnotě se jedná o investici dvou miliard korun bez DPH.

Fakta: Dálnice D6

  • Takzvaná karlovarská je kombinací silnice I/6 a postupně budovaných dálničních úseků. Hotovo je zatím 90 kilometrů dálnice, další jsou před dokončením, ve výstavbě nebo ve fázi přípravy.
  • Tah mezi Prahou a Karlovými Vary měří 110 kilometrů, v kraji vede Kladenskem a Rakovnickem.
  • Aktuálně ŘSD otevírá obchvat Řevničova a úsek Nové Strašecí – Řevničov. Příští rok má být hotový také obchvat Lubence. Následovat mají stavby u Hořoviček, Hořesedel a Krupé, které do roku 2024 prodlouží D6 o 21,5 kilometrů.
  • D6 je součástí mezinárodní silniční sítě TEN-T a je po ní veden evropský tah Německo – Pomezí nad Ohří – Cheb – Karlovy Vary – Praha s označením E 48.