Diskuze
Chceme víc místa v centru Prahy, volají cyklisté. Není kde brát, slyší
Děkujeme za pochopení.
J24a83k79u47b 53C31i47g94l66e62r
Bicykl se ale počítá jako nemotorové vozidlo, nepatří tedy na silnici?
P86e87t34r 67M57o56t79y92č33k87a
Bicykl patři vlastně kamkoli, kde nepřekáží. Rozhodně tedy nikoli na chodník, omezeně na silnici, ne do lesa, polní cesty jsou v pohodě. Pokud tedy nebudou agresivně dorážet na traktory, kombajny atd.
P32a89v76e97l 83O39b18d86r40ž30á59l92e88k
S podobnou logikou budou chtít za chvíli své pruhy i jezdci na koních, případně segwayích.
Osobní automobil je v současné úrovni vývoje civilizace primárním dopravním prostředkem, s tím nic nenadělá libovolný počet petic. Nikdo neříká, že ideální, ale nic lepšího vymyšleno zatím nebylo. Z hledika univerzálnosti, operativnosti a snadnosti použití, výdrže a přepravní kapacity.
Kolo je naopak primárně sportovní náčiní, použitelné pro dopravu jen jednotkami % obyvatel a pouze v určitých místech a ročních obdobích (že existují lidé, kteří jsou schopní dojíždět celoročně 30km denně do práce na kole, není relevantní argument - kolik takových je?).
Proto cyklisté prostě nemají nárok usurpovat si větší část veřejného prostoru, než odpovídá důležitosti jejich formy dopravy (počítáno třeba v osobokilometrech za den).
Praha je středověké město, kde není dost místa pro splnění požadavků všech a IAD má mít preferenci, dokud se nevymyslí něco výhodnějšího.
Čistě politicky je samozřejmě preferovanější MHD, která už z principu nedostahuje rozumných parametrů v operativnosti (mimo nejužšího centra, v rámci kterého se lae dopravuje málokdo).
V38i48k81t85o56r 76Š88e26d66i43v24ý
Chyba je vůbec ve vyhrazení prostoru jen jednomu typu vozidel. Mnohem efektivnější je nechat dostatečně širokou komunikaci, na které mohou koexistovat všechna vozidla.
----
S vozidly Segway moc nežertujte - asi někdo dobře zaplatil, takže tato motorová vozidla jsou blízka úřednímu prohlášení za chodce!
M56i63c14h68a84l 91P43a28š53e19k
Tak to o té náplavce, že na hladkých dlaždicích, kde je namalovaný symbol cyklisty snad každých dvacet metrů, tak to slyším prvně. Pokud zde tedy mají přednost chodci, tak ten, kdo tam nechal ty symboly nakreslit, je totální hlupák. Jediná možná náprava je okamžitě symboly odstranit a u vjezdů na náplavku pověsit cedule s informací, jak to vlastně je. A v tu chvíli cyklisti, jedeme po silnici, jinak nás chodci, díky magistrátu, celkem oprávněně naházejí i s kolama do Vltavy.
V23i34k17t81o63r 24Š22e60d64i45v13ý
Cedule s informací? Jsou tam dopravní značky, které situaci určují jasně a jednoznačně.
M92a97r94t29i74n 70F33a25l43t70a
Az zacnou vyuzivat existujici cyklostezky a prestanou ohrozovat chodce na chodnicich, tak proc ne, ale do te doby na..at
R65a55d61e51k 30K34o49p11a48r
Pumpičkáři by zase chtěli všechno (auta, tramvaje, lidi, značky,...) zrušit a zakázat, aby mohli po dobu max. 90 dní v roce jezit jako magoři, plivat kolem sebe iontové nápoje z bidonů, lemtat pívo v každém stánku, který potkaj a pak se večer v putyce chvástat, komu všemu co a kde natřeli...
Daňový přínos z cyklistiky je nula, takže mlčet, žmoulat čepice a doufat, že někde v lese bude pár metrů nové stezky...
J41a49n 79S24p24á74l13e92n61ý
Takže z iontových nápojů, bidonů a piva v putice se neplatí daně, vy "daňový přínose"?
M76a65r12t97i21n 62V64e19j48m19o30l20a
Souhlasím. Lehce problém je ve slově "se postaví". Cyklostezka se totiž sama nepostaví a už vůbec ne zdarma. Čili pokud chtějí cyklisté někde cyklostezku, měli by si založit třeba sdružení, vybrat peníze a za utržené peníze si cyklostezku postavit (a klidně pak vybírat od cyklistů mýto, stejně jako platí řidiči mýto, silniční daň a spotřební daň)
V13i19k47t57o77r 55Š40e42d89i71v58ý
V Praze je spíš problém v tom, že v centru není kde stavět. Prostor by se musel sebrat mnoha uživatelům, aby bylo možné ho přidělit na občasné použití cyklisty.
J71a52n 28Z79a15b10a66b39a
Vážené cyklobazny, zalezte si se svými šlapacími nesmysly na předražené cyklostezky nebo lesní cesty a laskavě neotravujte život normálním lidem.
P62a66v15e62l 57S50l87a64m25a
Je až neuvěřitelné co lze zažít jako řidič či chodec. Na pěší zoně se prohánějí jak na velodromu , z chodníku skočí rovnou do jízdního pruhu klidně před autobus., za snížené viditelnosti ani náznak osvětlení ,přes přechod pro chodce nechodí ale jezdí ale pořád řvou jak jsou utiskovaní. Přísný dohled a pokud to nejde jinak vypustit duše a zahodit ventilky!!
T27o76m38á40š 42Z66e45m29a71n
Jsem rád, že po včerejší zteči automaťáků se na diskuzi vrátil zdravý rozum.
Nevadí mi, že cyklisté (a kdokoliv další - tedy řidiči a pěší) páchají přestupky, vadí mi když někomu škodí.
I85v48a 49U20r46b38a42n18o63v79á
Je to vždy o vzájemné toleranci, ale na druhou stranu se podívejme do Holandska, Francie - tam je na silnici pánem cyklista - pokud jej nejde předjet zhruba nejméně
1,5 m vzdáleností auto-kolo, musí jet auto za cyklistou.
Buďme upřímní, pro auta se dělá mnohem více než pro kola, kde jste velmi zranitelní.
Vím o čem píši, protože mě loni automobilista ( blbec) srazil na kruhovém objezdu - prý mě neviděl).
V49i51k41t93o30r 14Š52e76d73i70v66ý
V Praze je podíl cyklo na přepravních výkonech zcela zanedbatelný.
Brát tedy ze sdíleného prostoru velkou část a věnovat ji pro silně sezónní využití tak malému počtu lidí je nehorázné plýtvání.
L80u43k22á85š 23N69o80v94á79k
Lomecký je vůbec zvláštní tvor. Tramvaje odmítá, cyklisty odmítá a z Václaváku by nejraději udělal stropní desku obřího parkoviště s "elegantními" výjezdovými rampami do všech směrů...kde by se dále parkovalo (chce pomocí IAD natáhnout do okolí Václaváku více jak 100tis. lidí denně).
V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice
Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...
Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky
Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Vinen, vyslechl si hejtman Krkoška u soudu. Krátce poté oznámil rezignaci
S peněžitým trestem 200 tisíc korun odešel dnes od Obvodního soudu pro Prahu 2 hejtman...
Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat
Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...
{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}
{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}
Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí
Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupal dnes kolem poledne...
Prahu stojí odtah pět tisíc, už je nechce dál dotovat. Zdraží i odstavná parkoviště
V centru města stojí na chodníku zaparkované auto tak blízko u domu, že se chodci protáhnou mezi...
Střešovice i podruhé v semifinále uspěly, Boleslav s Vítkovicemi srovnala
Florbalisté mistrovského týmu a vítěze základní části Tatranu Střešovice vyhráli v druhém duelu...
V Kladně srazil vlak nezletilou dívku, se zraněnou hlavou musela do nemocnice
Osobní vlak ve čtvrtek odpoledne srazil v Kladně-Rozdělově nezletilou dívku. Záchranáři ji se...
Vytížení proti odpočatým. Sparta čelí v semifinále Třinci, Pardubice čeká Litvínov
Dva nejlepší celky základní části hokejové extraligy si dopřály pauzu na přípravu a od víkendu už...
Prodej pozemku k bydlení, 2648 m2,…
Dlouhopolsko, okres Nymburk