Diskuze

Chceme víc místa v centru Prahy, volají cyklisté. Není kde brát, slyší

Chceme více prostoru v ulicích centra, volají cyklisté v Praze. Jenže není téměř kde brát. Už nyní Praha 1 vytýká kolařům, že jezdí v protisměru a po chodnících. Často kličkují mezi chodci a ti se zlobí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

Bicy8-okl se ale počítá jako nemotorové vozidlo, nepatří tedy na silnici?

0 0
možnosti

Bicykl patři vlastně kamkoli, kde nepřekáží. Rozhodně tedy nikoli na chodník, omezeně na silnici, ne do lesa, polní cesty jsou v pohodě. Pokud tedy nebudou agresivně dorážet na traktory, kombajny atd.

0 0
možnosti

S podobnou logikou budou chtít za chvíli své pruhy i jezdci na koních, případně segwayích.

Osobní automobil je v současné úrovni vývoje civilizace primárním dopravním prostředkem, s tím nic nenadělá libovolný počet petic. Nikdo neříká, že ideální, ale nic lepšího vymyšleno zatím nebylo. Z hledika univerzálnosti, operativnosti a snadnosti použití, výdrže a přepravní kapacity.

Kolo je naopak primárně sportovní náčiní, použitelné pro dopravu jen jednotkami % obyvatel a pouze v určitých místech a ročních obdobích (že existují lidé, kteří jsou schopní dojíždět celoročně 30km denně do práce na kole, není relevantní argument - kolik takových je?).

Proto cyklisté prostě nemají nárok usurpovat si větší část veřejného prostoru, než odpovídá důležitosti jejich formy dopravy (počítáno třeba v osobokilometrech za den).

Praha je středověké město, kde není dost místa pro splnění požadavků všech a IAD má mít preferenci, dokud se nevymyslí něco výhodnějšího.

Čistě politicky je samozřejmě preferovanější MHD, která už z principu nedostahuje rozumných parametrů v operativnosti (mimo nejužšího centra, v rámci kterého se lae dopravuje málokdo).

0 0
možnosti

Chyba je vůbec ve vyhrazení prostoru jen jednomu typu vozidel. Mnohem efektivnější je nechat dostatečně širokou komunikaci, na které mohou koexistovat všechna vozidla. 

---- 

S vozidly Segway moc nežertujte - asi někdo dobře zaplatil, takže tato motorová vozidla jsou blízka úřednímu prohlášení za chodce! ;-€

0 0
možnosti

Tak to o té náplavce, že na hladkých dlaždicích, kde je namalovaný symbol cyklisty snad každých dvacet metrů, tak to slyším prvně. Pokud zde tedy mají přednost chodci, tak ten, kdo tam nechal ty symboly nakreslit, je totální hlupák. Jediná možná náprava je okamžitě symboly odstranit a u vjezdů na náplavku pověsit cedule s informací, jak to vlastně je. A v tu chvíli cyklisti, jedeme po silnici, jinak nás chodci, díky magistrátu, celkem oprávněně naházejí i s kolama do Vltavy.

0 0
možnosti

Cedule s informací? Jsou tam dopravní značky, které situaci určují jasně a jednoznačně.

0 0
možnosti

Az zacnou vyuzivat existujici cyklostezky a prestanou ohrozovat chodce na chodnicich, tak proc ne, ale do te doby na..at!!

1 1
možnosti

R65a55d61e51k 30K34o49p11a48r

16. 7. 2014 15:49

Pumpičkáři by zase chtěli všechno (auta, tramvaje, lidi, značky,...) zrušit a zakázat, aby mohli po dobu max. 90 dní v roce jezit jako magoři, plivat kolem sebe iontové nápoje z bidonů, lemtat pívo v každém stánku, který potkaj a pak se večer v putyce chvástat, komu všemu co a kde natřeli...

Daňový přínos z cyklistiky je nula, takže mlčet, žmoulat čepice a doufat, že někde v lese bude pár metrů nové stezky...

2 3
možnosti

Takže z iontových nápojů, bidonů a piva v putice se neplatí daně, vy "daňový přínose"? ;-D

2 0
možnosti

Souhlasím. Lehce problém je ve slově "se postaví". Cyklostezka se totiž sama nepostaví a už vůbec ne zdarma. Čili pokud chtějí cyklisté někde cyklostezku, měli by si založit třeba sdružení, vybrat peníze a za utržené peníze si cyklostezku postavit (a klidně pak vybírat od cyklistů mýto, stejně jako platí řidiči mýto, silniční daň a spotřební daň)

0 0
možnosti

V Praze je spíš problém v tom, že v centru není kde stavět. Prostor by se musel sebrat mnoha uživatelům, aby bylo možné ho přidělit na občasné použití cyklisty.

2 0
možnosti

J71a52n 28Z79a15b10a66b39a

16. 7. 2014 11:13

Vážené cyklobazny, zalezte si se svými šlapacími nesmysly na předražené cyklostezky nebo lesní cesty a laskavě neotravujte život normálním lidem.

7 4
možnosti

P62a66v15e62l 57S50l87a64m25a

16. 7. 2014 12:38

Je až neuvěřitelné co lze zažít jako řidič či chodec. Na pěší zoně se prohánějí jak na velodromu , z chodníku skočí rovnou do jízdního pruhu klidně před autobus., za snížené viditelnosti ani náznak osvětlení ,přes přechod pro chodce nechodí ale jezdí ale pořád řvou jak jsou utiskovaní. Přísný dohled a pokud to nejde jinak vypustit duše a zahodit ventilky!!

4 1
možnosti

Jsem rád, že po včerejší zteči automaťáků se na diskuzi vrátil zdravý rozum.

Nevadí mi, že cyklisté (a kdokoliv další - tedy řidiči a pěší) páchají přestupky, vadí mi když někomu škodí.

1 1
možnosti

Je to vždy o vzájemné toleranci, ale na druhou stranu se podívejme do Holandska, Francie - tam je na silnici pánem cyklista - pokud jej nejde předjet zhruba nejméně

1,5 m vzdáleností auto-kolo, musí jet auto za cyklistou.

Buďme upřímní, pro auta se dělá mnohem více než pro kola, kde jste velmi zranitelní.

Vím o čem píši, protože mě loni automobilista ( blbec) srazil na kruhovém objezdu - prý mě neviděl).

4 0
možnosti

V Praze je podíl cyklo na přepravních výkonech zcela zanedbatelný. 

Brát tedy ze sdíleného prostoru velkou část a věnovat ji pro silně sezónní využití tak malému počtu lidí je nehorázné plýtvání.

6 3
možnosti

Lomecký je vůbec zvláštní tvor. Tramvaje odmítá, cyklisty odmítá a z Václaváku by nejraději udělal stropní desku obřího parkoviště s "elegantními" výjezdovými rampami do všech směrů...kde by se dále parkovalo (chce pomocí IAD natáhnout do okolí Václaváku více jak 100tis. lidí denně). Rv

2 1
možnosti
  • Nejčtenější

V centru Prahy boural miliardář Karel Janeček. Svým vozem sjel ze silnice

24. března 2024  14:13

Miliardář a neúspěšný kandidát na prezidenta Karel Janeček v neděli boural se svým luxusním vozem...

Chutnalo? Určíme dýško. Test pražských restaurací odhalil zakázané praktiky

21. března 2024

Premium Zatímco Češi z celé země si zvykli i díky kampani města přijíždět poznávat Prahu, v historickém...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Vinen, vyslechl si hejtman Krkoška u soudu. Krátce poté oznámil rezignaci

21. března 2024,  aktualizováno  11:20

S peněžitým trestem 200 tisíc korun odešel dnes od Obvodního soudu pro Prahu 2 hejtman...

Dům musí zbourat i s unikátní plastikou, památkářům z fasády nešla sundat

22. března 2024  13:45

Společnost Urban Developers and Investors, která pracuje na bytové výstavbě poblíž nádraží na...

{NADPIS reklamního článku dlouhý přes dva řádky}

{POPISEK reklamního článku, také dlouhý přes dva a možná dokonce až tři řádky, končící na tři tečky...}

Kouř nad centrem Prahy. Hořelo na střeše hotelu u Václavského náměstí

28. března 2024  12:22,  aktualizováno  13:59

Z vnitrobloku budovy ve střední části pražského Václavského náměstí stoupal dnes kolem poledne...

Prahu stojí odtah pět tisíc, už je nechce dál dotovat. Zdraží i odstavná parkoviště

29. března 2024  8:03

V centru města stojí na chodníku zaparkované auto tak blízko u domu, že se chodci protáhnou mezi...

Střešovice i podruhé v semifinále uspěly, Boleslav s Vítkovicemi srovnala

28. března 2024  22:13

Florbalisté mistrovského týmu a vítěze základní části Tatranu Střešovice vyhráli v druhém duelu...

V Kladně srazil vlak nezletilou dívku, se zraněnou hlavou musela do nemocnice

28. března 2024  17:19,  aktualizováno  20:08

Osobní vlak ve čtvrtek odpoledne srazil v Kladně-Rozdělově nezletilou dívku. Záchranáři ji se...

Vytížení proti odpočatým. Sparta čelí v semifinále Třinci, Pardubice čeká Litvínov

28. března 2024  19:37

Dva nejlepší celky základní části hokejové extraligy si dopřály pauzu na přípravu a od víkendu už...