Pondělí 6. dubna 2020, svátek má Vendula
  • schránka
  • Přihlásit Můj účet
  • Pondělí 6. dubna 2020 Vendula

Diskuse k článku

VIDEO: Lidé v houfech přebíhají magistrálu. Přechod postaví za pár let

Desítky lidí za hodinu přeběhnou hlavní tah Prahou. Konkrétně úsek nad Národním muzeem, kde se kříží magistrála s Vinohradskou ulicí. Natočili jsme až neuvěřitelné situace, jak se lidé snaží na druhou stranu dostat. Magistrát si uvědomuje, že tu přechod chybí, nyní ho ale stavět nebude.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V76í12t 30S55v39o19b84o20d89a 7838731976369

Hodně blbě vyřešené mi to přijde i na Karláku v okolí vstupů do metra, kde také chybí přechody přes Resslovu a Ječnou ulici. Lidi, kteří to tam neznají, nenapadne, že to mohou podejít vestibulem metra a přebíhají silnici mezi auty

+1/0
2.2.2020 7:42

F89r97a18n24t64i94š70e22k 89K94u67b27á59s24e50k 7749558252269

Až tam budou jezdit tramvaje, tak budeme úplně v háji. Pirátské vedení Prahy. OMG

+1/−2
1.2.2020 18:45

P18e45t43r 36Č27e60r32m13á56k 9498855119340

Neházejte flintu do žita, než se ten nesmysl s tramvají má šanci dostat do fáze realizace tak politická mapa nebude piráty znát.

0/0
2.2.2020 11:24

S73t19a45n81i81s97l55a38v 94N64o21v35o86t21n58ý 2703686259379

Jo to je Praha řízená piráty musí na to přes IT ;-D

0/0
1.2.2020 18:03
Foto

P58e80t28r 66D55o71u90p63a41l 5911238725139

Stačilo by na konec chodníku česky a anglicky napsat POUŽIJTE PODCHOD a šipku. Snad polovinu sebevrahů by to odradilo.

To samé přebíhání na Karláku. Člověk jde a nepodívá se ZA SEBE že může využít podchod.

+4/0
31.1.2020 19:37

R92e43n52e 50K78r68e92h57a68n 5862220800318

Jednodušše geniální ale na tom nikdo nevidělá. lepší se rekonstrukce za pár desítek milionů

+1/0
1.2.2020 13:40

M10i39l48a73n 42V87o34l57e51k 5529553516889

Nad Národním muzeem... Ty fotky jsou z horního směru Magistrály pod muzeem. Teď tam z velkou slávou rozšířil chodníček k Hlavnímu nádraží a oni po něm chtějí lidi chodit...

+1/0
31.1.2020 18:32

R20e90n43e 24K46r81e91h18a42n 5532680180908

Asi si pletete město.

Chodníček tam oficiálně není a neoficiálně je to pouze 70cm pruh mezi opěrnou zdí ke kolejišti a vozovkou.

+1/−2
1.2.2020 13:35

P10e31t79r 89Č92e16r84m33á70k 9608255679590

Bohužel neplete, sluníčkářské vedení Prahy tam opravdu nacpalo regulérní chodník...

+2/−1
1.2.2020 14:46

R34a48d54e51k 90J96a97n89a58t11a 9245546504392

Ten pořádný chodník tam chyběl snad 30 let. A přesto, že to le levná a jednoduchá akce, ODS to nebyla schopná udělat.

+1/−2
2.2.2020 9:28

P87e23t67r 85Č78e64r50m87á12k 9778615589490

Pochopitleně že chyběl, a ne proto že by ho někdo nebyl schopný realizovat, ale protože tam nemá co dělat.

+1/−1
2.2.2020 11:18

R66a64d48e39k 28J55a86n56a53t62a 9895626714192

Je to s přehledem najkratší cesta z Vinohrad na hlavní nádraží. Proč by tam neměl být chodník? Podél magistrály v centru jinak chodník vede docela běžně.

+3/−1
2.2.2020 17:54

P11e50t29r 65Č45e51r75m96á20k 9128735459120

A proč by měl? S přehledem nejkratších tras mezi dvěma body najdeme v Praze stovky, to neznamená že jsou dopravně vhodné. Zde konkrátně byla právě dopravní nevhodnost roky tím proč se do toho nikdo nepouštěl. Až současná koalice se rozhodla toto stanovisko ignorovat. Cestu s Vinohrady mělo řešit vhodné mimoúrovňové spojení.

+1/−1
2.2.2020 18:52

M18a46r45t76i88n 41N57o41v34o19t71n94ý 8979634817444

Protože nikam nevede, na konci u nádraží prostě končí, lidi pak musí pokračovat po silnici dolů na stanoviště taxi nebo po obslužné komunikaci k boku budovy nebo přelézat zábradlí. Prostě chodník za 6 mega, který nikam nevede.

+1/0
3.2.2020 16:40

R60a76d33e17k 55J49a46n81a22t26a 9165726684542

Nyní už je to širší, ale i když to bylo úzké, tak tam nebyla žádná značka zakazující vstup. Nic jste neporušoval, pokud jste tam šel.

0/0
2.2.2020 1:26

P45e65t81r 53Č77e19r17m84á11k 9308235769750

Vstup tam zakázan pochopitelně byl, vůbec to nebyl chodník. To že se to léta ignorovalo jak ze strany lidí tak policie potažmo dalších úřadů je zas jiný příběh.

0/−1
2.2.2020 11:31

R41a57d69e46k 87J92a61n58a35t50a 9375566674102

Pochopitelně? Podle čeho? Značka tam nebyla. Po kraji silnice jít pěšky můžete, nezakazuje-li to značka, jako např. zákaz vstupu chodců nebo dálnice, resp. silnice pro motorová vozidla.

Ostatně pokud by to bylo zakázáno, asi by někdo dostal někdy pokutu. Chodilo tam cca 30 lidí za hodinu a o žádné pokutě jsem nikdy neslyšel.

0/−1
2.2.2020 17:53

P63e63t72r 34Č83e71r78m72á15k 9238545859720

Pochopitelně podle zákona ;-) Žádná značka tam být nemusela, stačí si přečíst patřičnou legislativu upravující provoz na pozemních komunikacích a je vcelku patrné že si chodec opravdu nemůže chodit po tříproudé jednosměrné komunikaci kudy se mu zachce. Tedy zákaz zde byl.

To že ho nikdo fakticky nevymáhal je zcela jiná věc, pokut navíc za ty roky padlo mnoho, to že vy jste něco neslyšel neznamená opravdu lautr nic ;-)

0/0
2.2.2020 18:56

J37i74n75d12ř93i77c72h 15Š33k52o78p28e79k 4175941200245

Místo policajtů rozdávající pokuty uděláme další semafory.

Tomu se říká český přístup. ;-D

+1/0
31.1.2020 18:10

R54o96b19e19r52t 31P38r95a39ž15á96k 4678516555910

No jistě, lepší než zlepšit pohyb v centru, raději policajty a represi.

+1/0
31.1.2020 18:13

J12i30n34d83ř58i48c43h 77Š94k93o40p21e92k 4165131640825

Možnost přechodu je minuta něco, takže lezení do silnice je lenost.

Uděláme další přechod, semafory. Zase budou lidi řvát, že doprava je ještě pomalejší a kolony jsou ještě delší.

+1/−1
31.1.2020 18:20
Foto

M62a90r68t57i75n 62Š83u53b47r15t 1635721754475

Tak on tam světelně řízený přechod do roku 2001 byl. Pak ovšem vedl vlastně "na dvorek" Svobodné Evropy, kam zaparkovaly transportéry, takže nezbývalo, než jej zrušit.

Na kapacitu magistrály ani Vinohradské vliv neměl, volno pro chodce bylo v době, kdy má volno Vinohradská.

Ovšem zádrhel byl v tom, že aby se Vinohradská nezaplnila auty až za Jiřák, auta z ní odbočovala a odbočují doprava dvěma pruhy. Už v době existence přechodu tam ale byly nehody, kdy auto ve vnitřním pruhu pouštělo chodce, ale auto vedle ve vnějším pruhu přes to auto ve vnitřním chodce nevidělo a ohrozilo, nebo dokonce srazilo.

No a teď je to Hlava XXII. Buď přechod obnovit a nechat tam odbočení doprava ve dvou pruzích s tímto rizikem vážných nehod a s uspořádáním, které se ve vztahu k přechodům se souběžným volnem nedoporučuje. Nebo volno ve dvou pruzích zkrátit a auta pouštět až po chodcích, tím ovšem kolony ve Vinohradské už narostou také. Nebo nechat odbočení jen v jednom pruhu, vyvolat dvojnásobnou délku kolon aut ve Vinohradské a nechat cca 5 000 lidí denně popojíždět o několik minut déle dolů po Vinohradské tramvajemi.

+3/0
31.1.2020 20:50

K80a95r85e26l 59D82r21d60a 6754202287

Přechod na odbočení z Vinohradské nevracet.

Ale nabízí se varianta přechodu u stávajících tramvajových zastávek. Tedy, zhruba nad přechodem. Pustit chodce, když Legerovka stojí.

Nebudou na nové trati vedle Muzea zastávky? Že by bylo stejně vhodné nejkratší možnou cestou propojit zdejší tramvajové zastávky?

A další přechod přes Vinohradskou jen u Muzea? Tedy, přechody ve tvaru "L" či "U". Na pravé straně Vinohradské ho tedy vůbec neuvažovat?

0/0
1.2.2020 8:45
Foto

M24a24r22t20i44n 89Š35u49b23r14t 1605861444365

Přesně tak se křižovatka také připravuje. Aby se dalo místo podchodu přejít, i se dostat bezbariérově na současné zastávky. U zastávek mezi Muzei se zvažuje, zda je zprovoznit s tratí na VN obě nebo jen tu ve směru z centra. Ono to totiž pro tramvaje vychází dobře z hlediska signalizací, že tramvaj, která pojede dolů od Vinohradské, projede rovnou až na Václavák bez dalšího zastavení. Se zastavením by tam stála o 90 sekund déle, což je škoda. Zastávky mezi Muzei budou pak v provozu obousměrně kvůli přestupům až s tratí k Hlavnímu nádraží.

+1/0
1.2.2020 20:41

P66e49t40r 21Č42e79r15m29á56k 9588245179880

Řešení je jednoduché - v tomto místě nemá přechod co dělat a není k tomu ani žádný pádný důvod - přístupové cesty jsou zachovány i tak.

0/0
1.2.2020 12:21

R53a81d71e11k 24J57a38n60a48t71a 9425126254372

V tomto místě, samotném centru města, především nemá co dělat ta "skoro dálnice".

0/0
2.2.2020 1:28

P32e61t42r 29Č18e51r89m91á43k 9808485439400

Ale jistě že má, i centrum musíte dopravně obsluhovat, a v milionových metropolích na to logicky je třeba komunikace o více pruzích.

0/0
2.2.2020 11:20

R23e94n67e 62K94r37e10h80a67n 5512130460398

Pokud tem policajt bude ukazovat směr na podchod u HL.n. nebo můzea tak jsem pro.

Jinak by kromně chodců musel zastavovat 70% aut pro překročení rychlosti nebo dělat že žádné porušení nevidí.

+1/0
1.2.2020 13:38

R15i74c28h76a96r18d 26H51l82a66d24í38k 2155643989619

Stačilo by tam umístit jasně srozumitelné značení o existenci podchodu na druhou stranu

+2/0
31.1.2020 18:03

M47a89r61i79e 26Z25e65l79e19n46k74o25v56á 5636207392824

Největší nesmysl je magistrála uprostřed města.

+2/0
31.1.2020 17:59

R78o45b24e72r65t 83P40r27a88ž39á38k 4538336885710

To nepochybně, ale ona zatím nemá alternativu. ZÁKOS je jedna z hrůz komunismu, naštěstí to nestihli dokončit.

+2/0
31.1.2020 18:12

P10e29t29r 60Č50e65r22m89á19k 9478665599420

Zákos je naopak poslední kvalitní dílo dopravního inženýrství v Praze. Žádná podobně uceleně zpracovaná koncepce už nikdy potom zpracovaná nebyla. Největší problém byl ten že se to nestihlo dokončit, dnes tou nedokončenou infrastrukturou Praha obrovsky trpí.

0/0
1.2.2020 12:13

M11a94r28i55e 83Z55e36l29e84n87k80o16v31á 5626377842374

Mám mezery, co je ZÁKOS

0/0
3.2.2020 19:13

P36e84t56r 13Č24e37r43m59á87k 9268655559150

Základní komunikační systém. Dnešními slovy celková koncepce sítě dopravní infrastruktury. Nutno dodat že velmi kvalitně a odborně zpracovaný materiál, dodnes se z něj vychází a žádný novější obdobný dokument již nevznikl.

0/0
4.2.2020 8:43

P34e97t33r 96Č25e93r21m81á68k 9768625519250

Nesmysl vůbec ne, nějak tu lokalitu dopravně obsluhovat musíte, to že to léta sloužilo i pro tranzit je jiný problém.

0/0
1.2.2020 12:10

P40e48t53r 28Č13e84r14v80e20n81ý 3126391852665

Vážně by mě zajímalo, který inteligent vymyslel to značení stezky pro chodce a cyklisty bezprostředně za tou křižovatkou (na videu čas 0:04).

Pak se není čemu divit, že chodci tím směrem z Vinohradské míří, když je ta značka viditelná zdálky. V té zatáčce mělo být aspoň pořádné zábradlí, které by většinu lidí psychologicky navedlo na ten přechod a do podchodu.

+3/0
31.1.2020 17:51
Foto

M83a95r94t39i70n 73Š78u63b81r81t 1345461434735

Cyklisté z Vinohradské mohou jet přímo dolů (viz piktogram též na videu), takže tato značka jim dává informaci, do jakého uspořádání vjíždějí.

+1/0
31.1.2020 20:52

K54a67r17e93l 61D98r96d94a 6154682237

Nikdy jsem tam ty lidi neviděl. A to tady jezdím roky. Co to zase Smlsal objevil? Napadá mě jediné, problém vznikl v okamžiku, kdy Piráti + Sami sobě zbudovali ten chodník na Hlaváč. Počet chodců se zvýšil a nechtějí chodit jen na Hlaváč.

Před tím tady prošlo jen pár sebevrahů. Jinak každý 30 let chodí Vinohradskou podchodem. A najednou problém?

+3/0
31.1.2020 16:14

Z80u50z33a23n26a 31K67u38b36á36t85o72v47á 1916773466764

Projíždím tam 2-3 týdně v různých časech a několikrát jsem tam přebíhat lidi viděla. Ne takové davy, jako jsou na videu, ale dělo a děje se to.

+1/0
31.1.2020 16:15

R65o70b93e65r50t 40Š36i52m73e17č77e86k 4692884898355

jsem tam několikrát denně a většinou tam opravdu pár lidí přebíhá.. žádný nový chodník se nebudoval, pouze rozšířil ten stávající nevyhovující.. a spojovat chodník na hlavák s přecházením přes magistrálu nedává smysl :-)

0/0
31.1.2020 16:50

J26a88n 32F54i49a65l60a 7668173174466

Chodník se vybudoval, žádný tam předtím nebyl. Byl tam jen obrubník a úzký manipulační proužek asfaltu, aby auta nedrhla bokem o zídku nad nádražím. Vstup tam byl zakázán, nikdy to jako chodník nebylo zkolaudováno ani zamýšleno.

+3/0
31.1.2020 17:38

J68o94s68e12f 83J61ů29z39a 1438748563397

Vstup tam byl zakázán jen někdy, a po určitou dobu jen z jedné strany. Možná, že z té druhé byl nějaký zákaz ještě před místem, kde většina lidí na ten sporný polochodník vstupovala. Značka zákazu vstupu chodců bývá vůbec často používána tak divně, že je umístěna ze strany, kde přijíždějí auta, ale chodci se většinou připojí ze směru, kide žádný zákaz nepotkají (netýká se někdejšího umístění zákazové značky v tomto místě od Vinohradské).

0/0
31.1.2020 17:56
Foto

M20a96r70t52i23n 88Š50u65b46r94t 1465311124545

Vstup tam byl zakázán naposledy před 19 lety. Po zamezení průchodu ke Svobodné Evropě v roce 2001 byl vstup povolen.

Jinak lidé tam přebíhali vždy, ale pan Drda má pravdu, že po rozšíření chodníku k nádraží je jich opravdu o dost více.

Původní nerozšířený chodník využilo ve špičkové hodině okolo 20-30 lidí, nyní jich je okolo 150 a stále to roste. Většina sice směřuje na Vinohrady, ale turisté, kteří koukají do map, tak tu často skončí a podchodu si většinou nevšimnou.

+1/0
31.1.2020 20:55

P90e36t98r 20M37a57r43e92š 8675572142145

Připadá mi, že lidi, co tu nejvíc nadávají, tamtudy nikdy nejezdí. Na té křižovatce je semafor. Magistrála stojí tak jako tak na červenou kvůli pár autům z Vinohradské. Takhle tam kromě těch aut ještě projdou chodci. Teda pokud ten přechod bude mít semafor. Bez semaforu by to byl masakr. Jezdím tamtudy jako řidič a zároveň chodím jako chodec, a hlasuju pro přechod všemi deseti.

+2/−4
31.1.2020 15:30

J93a35k50u58b 55F60e68i58f22a56r 7779239466769

asi ani vy. Když bude vinohradská stát kvůli přecházejícím, budou kolony ještě delší. Jenom jste líní udělat pár kroků navíc!

+6/0
31.1.2020 15:45

R65o51b98e72r57t 47Š10i39m70e92č39e33k 4462974958265

proč by stála déle kvůli přecházejícím..? ty auta tam stejně stojí na červenou...

0/−2
31.1.2020 16:52

J39o23s47e18f 94J25ů25z86a 1498848623527

Z Vinohradské všechna auta musí odbočit doprava. Takže na toto rameno mají téměř neustále volno buď auta od Legerovy, nebo od Vinohradské; není standardně řazena fáze, kdy byla zastavena obě.

+3/0
31.1.2020 17:06

R41o43b58e85r72t 60Š91i91m92e93č98e66k 4142644638565

ten přechod by musel být na druhé straně, jak je ten podchod, tam by to moc nevadilo... jenom pro odbočující z matošky na vinohrady

0/0
31.1.2020 17:12
Foto

M29a32r24t70i62n 94Š27u64b74r37t 1805491354215

Tam se také přechod plánuje, spolu s bezbariérovým přístupem na zastávky.

+1/0
31.1.2020 20:56

L33u72k83á56š 96K36r43á53t59k85ý 6168148334441

Nechápu co na tom ostrůvku všichni najednou potřebujete. Novou budovu Národního muzea, Smetanovo divadlo, nebo ty zatuchlý garáže Slovan?Protože nic jinýho tam není a abyste se dostali na Václavák, stejně musíte dole přejít na druhou stranu. Na tu samou, jako kdybyste šli tím podchodem.

+1/0
31.1.2020 15:52

Premium

KOMENTÁŘ: Po dvou měsících přijde rozvrat. Nečekejme na pomoc, konejme!

Karanténní prázdniny může ekonomika státu vydržet měsíc. Po dvouměsíčním výpadku už hrozí naprostý rozvrat výroby,...

Premium

Španělská nepoučitelnost. Proč zde koronavirus řádí jako v Itálii nebo Číně

Dlouhé týdny Španělé sledovali, co se děje v Číně, Íránu a Itálii. Ale nepoučili se. Laxní politici opakují stejné...

Premium

Storno přijde draho, Češi nechají cestovkám desetitisíce za ­propadlé zájezdy

Přijít o desítky tisíc za neuskutečněné zájezdy je problém, se kterým se potýká řada českých klientů cestovních...

Najdete na iDNES.cz