Diskuse k článku

Modernizace trati Praha–Kladno pokročila, hotovo bude v roce 2029

Projekt modernizace železnice s připojením na Letiště Václava Havla se dostal do fáze, kdy Správa železniční dopravní cesty žádá o územní rozhodnutí pro tři úseky trati. Zároveň připravuje výběrové řízení na zpracování dokumentace pro stavební povolení.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

V45l46a42d69i21m86í68r 50Š68t68ě63r55b45a 2912391612737

Papaláši už mají informace o novém kalendáři.

0/0
28.2.2019 6:15
Foto

J37a61k96u66b 14B84e10z81n26o56s36k53a 9957393796

Dokud se po nové trati nesvezu, tak neuvěřím...;-D

+2/0
25.2.2019 19:12

M89a55r59e32k 46H77r97u32b67y 6397392371388

Zpoždění jenom 30 let, při očekávaném dokončení 40.

To je doba, po kterou trval celý socialismus.

Tomu říkám efektivita.

+1/0
24.2.2019 1:12

R73o70m90a48n 19N88o60v86a74k 6519781412576

Nikoho jeste nenapadla varianta lanovky treba od Prazskeho hradu na letiste? To by byl svetovy unikat a urcite by na nej prispela unie.

+1/0
23.2.2019 16:21

R68o38m69a21n 24N25o71v33a74k 6549451782396

V nadpisu je preklep....hotovo bude v roce 2129...mozna

+2/0
23.2.2019 16:15

J37o59s63e74f 97B73r54o71ž53e52k 7853455142851

Tak místo aby protáhly metro B ze Zličína po polích k letišti a vyřídili to za 5 let, tak se budou 10 let dohadovat jestli, trať končí v Kladně ve správné čtvrti a hotovo bude možná za 20 možná za 30 nebo taky nikdy.

+1/−1
23.2.2019 16:07

M50a29r13e79k 17H53r14u30b38y 6927972281258

Ono by se taky houby stalo, kdyby se udělalo obojí. Praze chybí že všech stran zachytna parkoviště s napojením na metro, tady by ho mohli alespoň naplánovat pro příští generace;-)

0/−1
24.2.2019 1:13

M21i65r50o95s45l12a40v 59G32r37o21s76s79m66a12n95n 8842279344

Praha 6 a někteří její obyvatelé se definitivně zbláznili už v minulosti. Nevím, jak nazvat současné občanské výrony na Ořechovce. Takže, milá radnice, opět se vrátíme k povrchové variantě? Lidem je třeba vždy vyjít vstříc.

+6/0
23.2.2019 11:36

M78i21l85a81n 55V51e65s71e85l32ý 1388341803106

No pokud bychom vzali jako základ dvojkolejný úsek Kladno-Veleslavín, tak ta trať má i další varianty... napojení trati do Rudné z obou stran, s propojkou mimo Rudnou i do Berouna, z Hostivice napojení další trati přes Zličín na Smíchov a hlavní. Z Kladna do Prahy se dá dojet po třech tratích, hlavně dotáhnout dvě koleje na Veleslavín k metru a aspoň kousek za něj, jedna kolej cca 3 km do Dejvic by už nemusela být takový problém, pokud tam nebude zastávka, dvě koleje z Bubnů do Stromovky a snad i k Hradčanské by se mohly taky udělat, protože Holešovice mají zájem na propojení Veletržní a Dělnické a na podjezdu Bubenské místo stávajícího přejezdu na náspu. V případě mimořádné události se dají vlaky vézt do několika směrů i z letiště. Teoreticky přímo z letiště do Plzně i na na Moravu.

Prostě, když je mezi Veleslavínem a Dejvicema tolik problémů, snažit se co nejvíc zkrátit jednokolejný úsek, natáhnout dráty a nechat jak to je. :-/

0/−1
23.2.2019 12:45

M55i39r59o86s12l89a98v 11G55r90o95s74s68m40a72n47n 8272419184

Ano. Naprosto a potichu souhlasím.

0/0
23.2.2019 13:33
Foto

M80i92l46o10s79l67a49v 92D46o67u72b98r98a86v94a 1791219725464

vypadá to že jsme čučkaři

"Between 2013 and 2017, China spent 3.9 trillion yuan on railway projects, making it a record period for intensive, mass investment on the railway system," he said. During those years, 29,400 km of new tracks were built, and more than half — 15,700 km — were for high-speed trains.;-D;-D;-D

0/0
23.2.2019 7:49

P96e24t44r 78A19g39u90l58á76r 4957408220844

Neznám úplně přesně aktuální kurz Yuanu, ale není to za 15,7km trošku moc? ;-D

0/0
23.2.2019 8:24

R20a91d72e28k 61J91a59n17a43t49a 9155636864272

https://en.wikipedia.org/wiki/Decimal_separator#Digit_grouping

0/0
23.2.2019 9:46

P96a75v81e44l 91O36b54d94r20ž65á58l67e89k 6496764908262

Ono hlavně v Číně se nakreslí čára na mapě a nikdo se dál nikoho neptá. A pokud ano, tak se aplikuje klasické: "není člověk - není problém".

0/0
23.2.2019 14:54

P49a37v60e24l 87O93b32d61r58ž80á85l89e79k 6946724548512

Stále ta sama chyba... dokud nedá souhlas mafie letištních taxikářů, tak se nepostaví nic.

Už dokázali odklonit od letiště metro, tak železnice dopadne stejně.

+5/0
23.2.2019 6:45

K72r61i11s24t95ý30n58a 65Š96n62o61b13l34o68v66á 9662585883235

Hmm pokročila 2029 Co tam máte dál?

+1/0
23.2.2019 5:23

B59l66a81h86o86m22í40r 76S72k18o29u84p62ý 1930445978147

Každopádně se sejde spousta papalášů při poklepávání pochromovanými kladívky na základní kámen. A často to tím i končí...

+2/0
23.2.2019 0:48

J39a25n 35B41u39b65i31k 9952691982557

Takže tu máme asi tak osmistyšedesatýosmý termín vybudování vlaku na letiště... ;-D

+8/0
23.2.2019 0:16

J55a27k32u23b 46W83a41g91n15e78r 6236373823899

na 100% to nebude. jinak ve špičce 6 spojů za hodinu? jeden za deset minut? to je snad povinnost ne? a mimo špičku? co 15 minut? ok.

0/0
22.2.2019 23:46

P72a87v28e37l 26M64o89r52a40v30e26c 1904965714267

Co na tom chcou dělat 10 let, to může být příští léto v pohodě hotové.

+1/−2
22.2.2019 22:51

V39l18a36d32i16m26i92r 63K59o27v20a52r72i77k 5618579463403

Prioritní by mela být rozhodne rychlodráha z letiste do hlavního mesta! Uz tehdy pri stavbe nového letiste se to melo provést!

0/0
22.2.2019 22:49

Š74t96ě45p14á33n 29D29o62l63e67ž70a89l 2696861425352

Nechtějí tunel pod Ořechovkou a nechtějí ani povrchovou variantu, doprava na letiště má být uskutečněna teleportem.

+20/−1
22.2.2019 22:05

P81e25t18r 24A10g96u42l21á97r 4987608420304

Kamarád který studoval dopravní školu mi říkal, že za první republiky byly rozpracované různé plány jak propojit centrum s letištěm. Prý se i řešilo, jestli prioritní letiště bude Ruzyně něbo Kbely. Nakonec to byla Ruzyně. Evropská ulice byla prý od počátku stavěna tak, že se počítalo s tím, že na letiště v Ruzyni povede tramvajová linka, což je bezkonkurenčně nejlevnější řešení. A přitom by protažení tramvajové trasy na letiště skutečně nebyl technicky žádný problém. Háček asi bude někde jinde - nedá se v tom utopit tolik peněz.

+4/−3
22.2.2019 21:15

P97e53t60r 27P90e32t63r 6213902278813

Tak to fakt nevim, jak chcete po Evropske za Sarkou vest tramvaj aniz by se Evropska nemusela zmensit na jeden pruh v kazdem smeru.

0/0
22.2.2019 21:53

P95e73t11r 94A58g48u61l13á89r 4287318630244

Také jsem byl nejprve překvapený, ale když se podíváte na ortomapu, je jasně vidět, že by to nebyl problém. A to ani v místě přemostění přes Pražský okruh. Zkrátka a dobře, Evropská byla postavena už s tím záměrem, že tudy povede tramvajová trasa na letiště.

+2/0
22.2.2019 21:59

R49o45m74a98n 12P91o34l30á68č29e43k 5696279395

To je to nejmenší... Na pravé straně ulice je jenom pole, takže by nebyl problém to posunout, ale jak píšu níže. Tramvaj je k ničemu

0/0
22.2.2019 22:19

T52o95m20á71š 70M33o89r41a14v33č41í25k 3487606983385

Tady jde primárně o trať do Kladna, tzn. spojení největšího města v zemi s největším městě v kraji. Na letiště je to jen krátká odbočka. To zase nemůže být tak superdrahé postavit pár km tratě v poli. Když budete porovnávat celou trať, tak je to samozřejmě nesmysl. Tramvaj do Kladna taky určitě nepovedete.

+3/0
22.2.2019 21:54

P39e79t31r 95A12g50u85l88á21r 4877358560754

Ale prosím Vás... Komu jde primárně o trať do Kladna?

+3/−1
22.2.2019 22:02

T15o80m61á88š 31M32o60r93a18v59č92í89k 3597136693755

Lidem. Bude to trať hlavně pro osobní dopravu.

+3/0
22.2.2019 22:05

P70e75t84r 68A69g89u14l88á94r 4427498550334

Ještě tu napište, že lidé to také zaplatí a potrhám si jizvy po čerstvě odoperovaném slepáku. "Bude to hlavně pro" osobní prospěch toho kdo to bude stavět, provozovat a hlavně toho kdo schválí realizaci.

0/−3
22.2.2019 22:11

R82a58d45e64k 83J37a28n59a63t59a 9385756774452

Ano, lidi to zaplatí. Kdo jiný platí daně?

A stejný princip máte u všech dopravních staveb v zemi, silnic i železnic.

+4/0
22.2.2019 22:49

T71o71m13á21š 90M82o28r45a26v58č71í16k 3447896563985

A kdo jiný to zaplatí? Vždy lidé z daní.

+2/0
22.2.2019 22:49

P35e88t20r 48N84o75v44o54t93n29y 1421570211

A na letiště to zaplatí kdo?

0/0
22.2.2019 23:34

J21o35s39e92f 22B68r27o33ž39e38k 7643505642221

Od kdy je Kladno největší město v kraji? Co takhle Mladá Boleslav a další?

0/−1
23.2.2019 16:10

T28o16m22á31š 82M68o17r59a13v86č67í95k 3867946673655

Kladno necelých 69 tis. obyvatel, Mladá Boleslav 44 tis. obyvatel. Ještě nějaká divná otázka?

+1/0
23.2.2019 21:19

T95o63m84á87š 15M46o45r75a51v77č87í81k 3127596803835

Jinak předpokládám, že od 19. století.

+2/0
23.2.2019 21:21

P43e21t32r 36V87a16r21g73a 3525143740360

Kladno je suverénně s velkým náskokem největší městem ve stř. Čechách. Ml. Boleslav je o 40% menší, třetí Příbram je menší o 52%, Kolín o 54%, Kutná Hora o 70% menší. To jsem vyjmenoval 5 největších měst v stř. Čechách. ;-)

(aby MB překonala Kladno musela by se spojit se třetím či čtvrtým městem kraje; s pátým by už Kladno nepřekonala) :-)

0/0
11.4.2019 18:26

R16o53m71a40n 37P70o71l67á86č78e33k 5226689755

Problém je úplně jinde ;-) Tramvaj se dá "levně" postavit pouze na staré letiště... pak se stejně musí pod zem = vlastně metro, takže už je lepší postavit klasický vlak než tramvaj, která stejně bude k ničemu....

Takže ano pro model první republiky ok, ale pro nové letiště už fakt ne ;.)

+1/0
22.2.2019 22:17

M54a40r89e29k 77T11ů36m85a 4222528836452

Jedním argumentem pro by jistě mohla být cena, ale na druhou stranu, tento typ dopravy by prakticky nic neřešil, od Šárky na letiště to je ještě 6 kilometrů, a kdyby trať vedla ještě k tomu přes sídliště Dědina, tak by to bylo ještě víc...

S tím se váže i argument, že taková doprava by byla příliš zdlouhavá a ve srovnáním se současným autobusovým spojením je pomalejší a má daleko nižší kapacitu než ten vlak.

Vemte si, že ve druhé polovině 30. let ročně z Ruzyně odlétaly počty lidí maximálně v řádu tisíců, dnes je to kolem 17 miliónů a v nejbližších letech, až začne výstavba další části terminálu 2, tak to po dokončení to bude třeba kolem 25 miliónů.

Jediné dvě myslitelné varianty jsou vlak nebo metro.

+5/0
22.2.2019 22:45

J39a17k56u73b 23K62o42r69e49c 6454340251503

Ale jak by se dopravovali lidi, kteří nechtějí jet do centra půl dne?

+2/0
22.2.2019 22:56

J73a87r19o25s56l42a97v 23B28e39d65r43n61a 3846961351787

V letech 2028 až 2029 bude dokončen poslední úsek mezi nádražím Praha-Bubny a Veleslavínem....

Dyt to je ten nejdulezistejsi usek :D

+9/−1
22.2.2019 21:03

R67a58d87e53k 35J42a60n39a14t20a 9595366154152

Ovšem je to ten, o který se vede nejvíc sporů a který je i stavebně nejnáročnější.

+3/−1
22.2.2019 22:50

P93a65v13e36l 36M47a76t96o94u50š47e25k 5870277188794

Protestují Pražané proti metru? Nevím o tom. Ale obyčejnou železnici vnímají málem jako sprosté slovo. Problém je možná v tom, že lidi železnici jako takovou moc neberou a není nikdo, kdo by jim vysvětlil, že daleko méně zatěžuje své okolí než silnice. I obavy z hlučnosti jsou v podstatě zbytečné, ale lidé to asi nevědí.

+12/−1
22.2.2019 20:41

P10e56t72r 23P66e66t65r 6623302628753

Mozna se boji po tom, jak se behem vystavby Blanky propadal teren. Jiny duvod me nenapada

+1/0
22.2.2019 21:54

R64a27d37e86k 63J91a33n59a48t95a 9805706984402

To je prostě klasický NIMBYsmus. My tady máme dům, jezdíme stejně všude autem, a nechcem žádnou změnu.

0/0
22.2.2019 22:52

R89a61d91e12k 87J26a71n22a95t39a 9585786424912

Pokud by se metro začínalo stavět dnes, tak by protestujících bylo jistě mnoho. Jenže ono se stavělo v době, kdy se jaksi přiliš protestovat nedalo.

+1/0
22.2.2019 22:54

T37a98d46e72á15š 84J10a42n77k23ů 3593618957920

Nebude

0/0
22.2.2019 20:26

P57e40t14r 75N11o24v35o75t14n69y 1271730581

A co na té Ořechovce teda chtějí?

+5/0
22.2.2019 19:34

P91a14v41e57l 14O22b89d67r21ž95á43l97e92k 6546884288242

to, k čemu je přesvědčí letištní taxikáři... tedy ideálně vůbec na trať nesahat

+4/0
22.2.2019 19:53

P88a38v64e74l 29M47a97t54o13u41š76e11k 5320427138864

Jenže ta stará je hlučnější než vy byla ta nová.

+3/0
22.2.2019 20:42

Najdete na iDNES.cz