Diskuse k článku

VIDEO: Za dva měsíce projede nejdelším tunelem v zemi první vlak

V polovině listopadu projede nejdelším železničním tunelem v České republice v Plzni první vlak. V současné době stavbaři dokončují napojení kolejí v jižním tubusu na nově vybudovanou přeložku železniční trati. V příštím roce se budou testovat jízdy rychlostí až 200 kilometrů v hodině.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

P70a45v11e95l 84M14o18r77a63v91e59c 3692459632228

Nezlobte se na mne, ale věty typu "tunel s maximálkou 200kmh je první VRT" jsou dost mimo. To (ještě) není VRT..Rv

0/0
22.9.2018 21:07

R61a41d49e13k 24J73a36n87a37t76a 9705706894762

Bude to součástí VRT Praha-Bavorsko. A stejně všechny vlaky budou v Plzni zastavovat, takže těch 200 km/h těsně před Plzní stačí.

+2/0
22.9.2018 21:47

M58i54l21o16š 16P29r43á56z72n29ý 5244439270108

Který pán z ministerstva bydlí u Plzně? Nebylo by vhodnější ty miliardy dát na opravy silnic nejen 1. ale i 3. třídy? ?

0/−10
22.9.2018 19:23

P93a58v33e83l 33M40o25r95a63v78e28c 3962319182628

Argumentační klam: ono je potřeba jak opravovat silnice, tak zlepšovat železniční infrastrukturu - včetně třeba stavění VRT což se u nás vůbec neděje.

Na zlepšení železnice se nějaké prostředky dávají, nedostatečně a ne moc efektivně, podobně jako na opravy silnic.

+5/0
22.9.2018 21:13

J41i44ř73í 36V28o43s85t92ř39á41k 2951348729251

S touto trasou mám zkušenost. Vlak již nyní fofruje na Beroun i 160, za Berounem normálně, aby dojel před Smíchov a pak jede 20 min krokem, aby dorazil dle jízdního řadu. Tudíž problém je hlavně v logistice a nemusí to stát X miliard. Od kraje Plzně k okraji Prahy je to 80 km a jet to 1:30 nebo nyní 1:15 je pořád děsivé.

0/−9
21.9.2018 22:14

M70a89r77t76i41n 84S25t20r50á72n32s42k58ý 5576370876324

Po železnici to je 113, po tunelu 107 km.

+3/0
21.9.2018 23:53

M22a48r20t86i78n 68S89t81r40á18n65s93k52ý 5366150516794

A ten čas 1:15 je centrum - centrum, ne Zličín - Černice.

+4/0
21.9.2018 23:55

R91a87d50e30k 88J32a46n31a93t11a 9135846844382

Za prvé, neznáte význam slova logistika.

Za druhé, na trati Praha-Plzeň není v současnosti traťová rychlost 160 km/h nikde. Max 140 km/h.

Za třetí, pomalá jízda v Praze zde určitě není tím, aby vlak "dorazil dle jízdního řadu" (vlak smí přijet i dříve), ale tím, že pražský uzel je přeplněný a trať mezi Smíchovem a Hlavákem není v kdovíka dobrém stavu.

Jinak trať Plzeň-Praha se v současnosti opravuje na několika místech. Prot nemůžete mít jízdní řád konstruovaný na ideální podmínky.

+7/0
22.9.2018 12:30
Foto

J64a50n 19V82a84l62a38l90í31k 6866939110766

p.Báča napsal: Vlak nikdy nebude pohodlnejsi jak auto a proto v zivote do zadne socky ani nevlezu.

Asi na takovou socku nemáte aby jste s tím jel...

http://www.bahnbilder.de/bilder/die-erste-klasse-premium-railjet-246230.jpg

A nebo zde

https://www.youtube.com/watch?v=qvl1S49Z6MU

+8/0
21.9.2018 21:44
Foto

J59a25n 96V46a27l90a77l64í49k 6476119320256

i tohle jezdí u nás

https://www.vagonweb.cz/fotogalerie/foto/201401/_DSC0243.jpg

+1/0
21.9.2018 21:46

P72a65v83e67l 86M95o54r78a10v53e43c 3522299882518

Pan Báča je zakomplexovaný auto-fil co nenávidí jakýkoliv jiný druh dopravy než automobilismus. Proto ty jeho výroky..

Ale je fajn mu takto věcně oponovat jako to děláte vyR^

+5/0
22.9.2018 21:15

M10i66l63a35n 87V55o86l15e96k 5649853926179

1 miliarda na kilometr, tj. stovka na každého obyvatele ČR a to vám neřekli, že moderní tunely žerou peníze i jen za provoz. Např. Blanka stojí jenom za energie 4 miliony měsíčně.

0/−5
21.9.2018 20:28

R73o25m13a17n 59S69t88o72n16e63k 1989973559961

Proto budeme radši chodit pěšky

+2/0
21.9.2018 20:33

M58i71l62a92n 96V12o36l63e82k 5829753446699

Já jsem zvyklý, že si dopřeju jen to, na co mám.

0/−3
21.9.2018 20:36

P85a60v86e12l 10M12o46r15a83v49e36c 3912599982778

Nu a naše ekonomika má i na postavení takovéhoto tunelu, víte? Takže tunel není jen pro vás a placený jen vámi, ale celou ČR.

P.S.: váš argument "strašně stojí stavba i provoz" jde aplikovat třeba i na dálnici. Také se nemá stavět?

+2/0
22.9.2018 21:17

M93a12r63t36i42n 58R37u42z43i70c88k90a 1792208426297

Jenze v Blance musite resit odvetravani splodin, osvetleni, ridit dopravu, cistit tunel od zaneseni splodin, cisteni vozovky, hlidate defacto provoz, ktery ridi kazdy sam... U zeleznicniho tunelu mate taky naklady, ale ve srovnani se silnicnim to tolik neni, a co se tyce vystavby, kolik stal 1km blanky?

+4/0
21.9.2018 20:45

M40i25l10o13s22l29a60v 98P94o18d91l73e31s35n10y 6464135574692

Hned v roce 1990 se začalo dělat vše pro to, aby se lidé odnaučili používat hromadnou dopravu.

+4/−5
21.9.2018 18:46

P51e64t41r 33B65á63č20a 8175696515875

Proto se nemusi nic delat, kdo by tam lezl.

0/−5
21.9.2018 18:50

R32o49m61a10n 90S23t88o55n93e75k 1299873839511

Máte to nějaké propletené

+1/0
21.9.2018 20:32

P95e32t11r 39B33á86č17a 8915946385635

7 miliard za 10 minut u trapnyho vlaku boze.

Kdyby to bylo aspon za dalnici.

+2/−30
21.9.2018 18:04

P17e77t54r 92J17í45l70e68k 8322431547

Když budeme mít lepší železnici, aby se zrychlily ony "trapné" vlaky, tak se vám i na té dálnici lépe pojede. Už dnes se z mnohých míst v ČR dostanu do Prahy rychleji, pohodlněji a levněji vlakem než autem.

+11/−1
21.9.2018 18:21

P88e29t15r 62V69a48r71g97a 3315763560800

A z mnoha míst stále ne - např. Kladno, Rakovník, Slaný, Louny

+1/0
21.9.2018 18:29

R69o40m19a77n 45S63t79o39n54e33k 1459823459441

Poděkuje Praze 6

+2/0
21.9.2018 19:58

P61e86t39r 58B28á60č17a 8515426805345

Vlak nikdy nebude pohodlnejsi jak auto a proto v zivote do zadne socky ani nevlezu.

0/−16
21.9.2018 18:34

M70a27r67t30i95n 16S86t59r96á84n61s96k66ý 5346150526134

No, zatím v autě jídelní vůz nemám, asi něco dělám špatně. :-(

+6/0
21.9.2018 18:42

P10e65t83r 32B27á35č86a 8835676725575

Asi ano a pri tom zastavit si a vybrat peknou restauraci presne kde ja chci je tak jednoduche.

0/−7
21.9.2018 18:50

J95i72ř27í 97S37c53h74w46a21c19h 8578274578326

jenže musíš zastavit......;-D

+7/0
21.9.2018 23:14
Foto

H48a59n98a 88A71n33t23o18n13o51v76á 6967129534904

Měla jsem v jídelním voze telecí a bylo vynikající. Vystoupit v cílové stanici dobře naladěn po dobrém jídle, to se po cestě autem nestává.

+3/0
22.9.2018 12:09

P80a45v38e42l 38M63o33r66a63v69e23c 3582679402938

A už jste zkusil si v autě jako řidič číst, napít se či najíst, pracovat na notebooku, protáhnout si nohy nebo nedejbože jít na záchod?

A neříkejte mi, že všude jezdíte s řidičem..

(ale já vás znám a vím že zde jen trollíte :))

+2/0
22.9.2018 21:19

M51i47l35a98n 78V75o86l94e94k 5489443876689

A autem taky jezdíte všechny cesty přes Prahu? To asi často není moc praktické, ale u rychlých vlaků velmi často nutné.

0/0
21.9.2018 20:31

D75a31n40a 51K30o55c39i73á29n83o28v67á 2243918459298

Vzpomněla jsem si, jak jsem seděla ve vlaku z Madridu do Seville a mluvila tlf. se synem ve vlaku Praha Domažlice. Já jela 400 km 2 hodiny, on 200 km 4 hodiny. A už je to 20 let. A nic se nezměnilo.

+10/−2
21.9.2018 17:23

M58a73r54t76i19n 98S38t71r12á74n25s93k50ý 5426920936754

Plzeň - Domažlice - Mnichov se projektuje, ale to, co prozatím schválilo za verzi modernizace Ministerstvo dopravy (po tlaku nákladních dopravců se to teda *holt* přepracovává) ani nevím, jestli je vhodné na veřejnosti popisovat. Ale jo, ten kus tratě na 200 Plzeň - Zbůch, co v tom návrhu je, je fajn. Ten zbytek je horší. ;-)

+2/0
21.9.2018 17:26

M63a90r42t39i71n 38R22u10z29i32c63k16a 1412638826517

Myslite tu jednokolejku a rekonstrukci ve stavajici stope co tam naprojektoval Sudop ve variante 4e? To by byly totalne vyhozene penize...

Spojeni Plzen-Mnichov muze mit velky vyznam, pokud se provede poradne, jak pro naklady, tak pro osobni dopravu, ale musi byt konkurenceschopna dalnici...

+3/0
21.9.2018 18:10

M74a46r73t88i20n 59S75t92r68á48n55s39k45ý 5336850896344

Myslím přesně tenhle paskvil. Ze studie na bavorský úsek vypadlo jako potřebné cosi jako 4e+... Uvidíme, co z toho složí dohromady. :-/

+1/0
21.9.2018 18:41

M91a60r11t13i89n 85R45u42z76i88c76k73a 1642708216427

Sudop je tak nejak timto povestny, jako u Prerova, ted zjistuje, ze mozna ta trat stacit pro VRT nebude...

0/0
21.9.2018 20:45

D52a74n94a 29K15o65c13i24á48n70o32v82á 2813648959458

No když to říká Ťok....;-D

+1/0
21.9.2018 17:20

P72e81t48r 12V80a47r84g59a 3375553430690

R^

0/0
21.9.2018 17:29

P98e28t13r 77V43a96r91g57a 3895703290360

6,78 miliardy korun za 9 minut? To je tedy pořádný luxus na naši chudou zem. Ještě, že nám polovinu zaplatí EU. Ale i tak mi přijde, dám za 1 min času 365 mil. Kč je pořádný luxus.

+4/−21
21.9.2018 16:53

P56e85t63r 29V62a62r59g21a 3915403110820

dát

0/−1
21.9.2018 16:53

Š31t18ě60p14á88n 45D90o58l31e43ž25a30l 2666541485842

Čekal jsem, kdy se tento stupidní argument vyloupne a ono hned v prvním komentu, gratulace.

+18/−2
21.9.2018 16:54

P71e48t54r 12V62a22r55g93a 3835653950740

proč stupidní? Ten tunel je placen i z mých peněz (daní), tak mám právo se zamýšlet nad efektivitou peněz, které mi stát ukradl.

Kdyby to platil soukromník ze svých, tak mi bylo putna i kdyby to stálo 10x více.

+3/−14
21.9.2018 17:12

J95i31ř76í 67E27r30b56e35n 1453874676547

V tom pripade doufam, ze protestujete i proti silnicnim obchvatum mest, ktere usetri podobny cas mnohem mensimu poctu lidi ;-D

+13/−1
21.9.2018 17:17

P78e70t14r 23V70a42r61g18a 3245743490530

za a) pokud je předražený tak ano

za b) silniční obchvat se staví z jiného důvodu než ušetřit čas - vždycky se argumentuje zdravím a bezpečností lidí té obce/města

a ten železniční tunel se jistě nestaví z důvodu pod písmenem b)

+1/−13
21.9.2018 17:22

M85a97r30t18i62n 65S30t33r48á26n61s10k65ý 5576130466964

Ano. Ten tunel tam bude min. sto let (a když se dívám do jízdního řádu na rok 2019, vychází mi tam na přístí rok V=~120 km/h, ne 160 km/h, mělo by to být pro úsek Plzeň - Rokycany o 2 minuty méně, než je tam napsáno teď, takže nebudou všechny přínosy hned, asi zkušební provoz :-)) ale přínosy stavby jsou:

1) Možnost (do vyřešení úseku Praha - Beroun novou tratí) stíhat Plzeň - Praha za cca 45 minut klasickým vlakem, teď to bude za cca 1:15 minut, což je centrum-centrum už velice slušné.

2) Možnost stíhat s rychlíky vazbu ve stanici Rokycany vždycky v půl (X:30) - přestup z/na busy a na Os vlaky směr Mirošov a Příkosice, cca X:40 v Plzni (relativně snesitelný přestup od Rokycan na Os vlaky - Plzeň je dělaná na přestupy mezi dálkovými a osobními vlaky, takzvaný uzel, v X:00 - přijde se před celou a odjždí se v celou nebo později, aby se pohodlně stihly přestupy).

Mimo Rokycan to umožní taky (na to letos chybějí ty cca 2 minuty, co tam aspoň mně nevycházejí, kdyby se tam jelo těch 160) mít tenhle uzel taky v Klatovech (X:30) a Nýrsko (X:00), takže kraj bude moci udělat rozumné přípoje na Os vlaky/autobusy i v těchto stanicích a odpadnou další nepohodlné dlouhé přestupy. Taky to umožní udělat vazbu Klatovy - Plattling, pokud tedy kraj bude chtít takové spojení mít - v současném stavu to nevychází o ty minuty.

3) Stíhat přípoje v Praze z Plzně na Německo (směr Berlín) - letos je tam čekání 57 minut, nově to bude příjemný cca 10 minutový přestup, takže efektivní zkrácení o hodinu. R^ Určitě by se našly i další relace. Vrátí se díky dokončení staveb do původních poloh rychlíky Praha - Klatovy, takže půjde stíhat večerní přestup od Vídně v 21h na Plzeň a dále.

Sečteno podtrženo, 10 minut na téhle trati ovlivní mnohem víc, než si myslíte, protože návaznosti na jiné tratě/autobusy.

+11/0
21.9.2018 17:16

M22a48r83t79i98n 32S91t18r42á33n50s13k87ý 5596300816334

Pardon, ne čekání 57 minut, ale hodinu tři minuty myslím, příjezd Ex od Plzně v X:30 a odjezd Ex na Berlín v X:33.

0/0
21.9.2018 17:18

P80e28t10r 47V72a79r67g44a 3165623180140

Pokud vznikne stavba, která ušetří např. 30 min, hodinu či více (např. Gotthardský či Lamanšský tunel) tak je to něco jiného než minut 9 (notabene 10 min. je konstanta minimálního zpoždění na dráze).

Plus Vám dám jiný příklad: za 1/6 ceny tohohle tunelu se dá položit druhá kolej mezi Kladnem a Prahou a zkrátit cestu z 45 min na 20 min. Ušetřím 25 min za 6x méně peněz. Ale na to jsme za posledních 100let nenašli ještě ani 1 Kč.

0/−8
21.9.2018 17:29

M56a22r39t25i21n 11S35t64r72á85n75s38k10ý 5306420786304

Gotthard stál 12 miliard CHF, to znamená 271 miliard korun. Takže to poměrově vychází docela podobně.

Co se Kladna týče, tam není problém s penězi, ale s pozemky a Prahou 6.

+14/0
21.9.2018 17:52

P59e65t40r 27V42a75r83g45a 3595493680260

Ten problém s pozemky je tam ale jen cca posledních 15-20 let. O rozšíření o jednu kolej se už mluví 100 let! O elektrifikaci tratě a propojení letiště pak pak od počátku 70.let.

A furt nic

Notabene - všechny návrhy jsou kopií verze modernizace z r. cca 1920, resp. cca 1972 (s tím letištěm) - všechny novější verze nic nového (kromě zahrabání pod zem na Pha 6) nepřinesly. A zaplatilo se těch studií minim. 6

0/−4
21.9.2018 18:32

P45e92t68r 82V13a84r20g21a 3865763570930

A pokud Vám ten poměr vychází podobně - tak mne to dost děsí! Stavět ve skále pod horami (s rizikem zlomů, různé hustoty a pevnosti horniny, tlaku vody (jsou sakra hluboko na některých místech) + platy lidí na západě s cenou jejich subdodávek VS. mělce zahloubený tunel víceméně v rovině (ve srovnání s tím Gotthardem), tak to je pro nás přímo katastrofální vizitka

0/−10
21.9.2018 18:36

M26a59r94t52i71n 46S52t46r87á23n55s96k76ý 5856240466544

Pane, otevřel jste si geologickou mapu Plzně? Pak byste viděl, jak k... hodně složitý tam ten terén z geologického hlediska je (tvrdé spility, neb Chlum je bývalá sopka), hromada podzemních vod, zpočátku naopak spíše měkké jíly... Kutat skrz Alpy je většinou paradoxně snažší.

Jinak tady vychází 4 km tunel (2 tubusy) na cca 4 miliardy (miliarda na km), Gottard má myslím 57 km a 271 milard, takže to vychází na cca 5 miliard na kilometr, tzn. 5 krát dráže. Bral jsem to v poměru i vzhledem k cenám a rozdílnosti náročnosti toho řešení. [>-]

+12/0
21.9.2018 18:40

Najdete na iDNES.cz