Na portálu u Kyšic už je vystavěná gabionová stěna mezi tubusy. V celém jižním...

Na portálu u Kyšic už je vystavěná gabionová stěna mezi tubusy. V celém jižním tunelu už jsou položené a upevněné koleje, teď se práce přesouvají do severního tubusu. (7. srpna 2018) | foto: archiv Metrostav

Dívku srazil vlak v Ejpovickém tunelu u Plzně. Ušla asi kilometr

  • 198
V nedávno otevřeném železničním Ejpovickém tunelu nedaleko Plzně zemřela v sobotu večer pod koly vlaku asi šestnáctiletá dívka. Dívka došla téměř do čtvrtiny víc než čtyřkilometrového tunelu. Vlak, který z Plzně vyjel v 19 hodin, se kvůli nehodě musel vrátit do Plzně, odkud pokračoval do stanice Praha hlavní nádraží po vedlejší koleji.

Nehodu nyní vyšetřují plzeňští kriminalisté a Správa železniční dopravní cesty. Policie ani SŽDC nechtějí vzhledem k věku oběti zveřejňovat více informací. Nedávno zprovozněný tunel má moderní zařízení na detekci pohybu, není tak zatím zřejmé, jak se mohla dívka dostat dovnitř a projít tak daleko.

„V případu je nařízena soudní pitva a samozřejmě policisté prověřují, jakým způsobem se dostala do vnitřních prostor. Vzhledem k věku zemřelé nebudeme poskytovat bližší informace,“ řekla krajská policejní mluvčí Hana Rubášová.

Vyhodnotí se záznamy z kamer

Podle mluvčího SŽDC Pavla Tesaře vyhodnotí správa železnice informace z čidel a kamer v průběhu příštího týdne. Spravuje je externí firma, takže pracovníci SŽDC je s ní zhodnotí společně. „Vzhledem k věku oběti i pozůstalým k případu nebudeme poskytovat informace,“ uvedl. SŽDC zatím neví o žádné možné poruše zabezpečovacího a kamerového systému tunelu, který je ve zkušebním provozu.

„To vše budeme vědět až poté, co zjistíme, jak to celé proběhlo a jak ten systém reagoval,“ uvedl. Případ je podle něj nyní hlavně v rukou policie. „Budeme na tom s nimi spolupracovat a předáme jim veškerá naše zjištění ihned, jakmile je budeme mít k dispozici,“ řekl Tesař.

Tunel je nejdelší v zemi

Tunel s dvěma tubusy byl částečně zprovozněn v polovině listopadu, plně potom v prosinci. Je nejdelší v České republice. Milan Majer ze SŽDC mluvil při zprovoznění o tom, že tunel je velmi bezpečný, má laserový systém, který detekuje veškerý pohyb objektů od velikosti lišky a kamery vyhodnotí, co to je. Narušení vyhodnocují dispečeři a mohou návěstidly zastavit provoz a volat hasiče či policii. Kamery jsou i u osmi propojek tubusů a mají při mimořádné události monitorovat přesun lidí z jednoho tunelu do druhého.

Hasiči si v Kyšickém tunelu vyzkoušlei krizovou situaci (30.11.2018)

Dívka vešla do pravé tunelové roury ze Zábělské ulice v Plzni na Doubravce. Po nehodě zemřela na místě. Provoz byl zhruba dvě hodiny veden jen po jedné ze dvou traťových kolejí a byl obnoven bez omezení ve 21:50.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz

,