Ilustrační snímek

Ilustrační snímek | foto: MAFRA

Obchodníci zažívají žně, zákazníky lákají povánoční výprodeje

  • 0
Zřejmě přestává platit, že nejvíce lidí míří do obchodů před vánočními svátky. Svědčí o tom i chování zákazníků na Plzeňsku, protože mnozí z nich čekali na povánoční výprodeje, anebo chtějí utratit peníze, které dostali jako dárek od Ježíška.

O povánoční výprodeje je obrovský zájem. V obchodě Pimkie v nákupním centru Olympia nakupovaly zákaznice v prvních dnech slev nejvíce topy a trička. „Protože u těch našly visačky s největšími slevami,“ odhadla prodavačka.

Nejlepší nabídky z letáků

Nakupujete rádi zlevněné zboží v akci? Všechny aktuální letáky a nejlepší nabídky z nich vždy najdete na AkčníCeny.cz.

Některá trička podle ní byla zlevněna třeba ze 300 na 50 korun, topy z 500 na 200 korun. „Tuto zimní bundu jsme před Vánocemi neprodali ani jednu, včera se prodaly tři. Její cena se totiž snížila z 1899 na 1100 korun,“ ukázala na dámskou tmavě zelenou bundu s kapucí lemovanou imitací liščího kožichu.

Pětadvacetiletá Jana z Plzně považovala za výborný úlovek koženou bundu růžové barvy, která byla v obchodě Esprit zlevněná z 5499 korun na 2499 korun. „Od rodičů už k Vánocům dostávám jen peníze. Stejně vědí, že by se mi textil, který by mi koupili, nelíbil,“ svěřila se Jana, která si prý chce pořídit ještě čtečku.

„Když jezdím po Plzni na přednášky, tak bych si leckdy něco pěkného přečetla, ale nechce se mi tahat s sebou těžkou bichli,“ vysvětlila dívka, jak naloží se zbytkem peněz, které dostala od rodičů i prarodičů.

Jednu z největších slev našli redaktoři MF DNES u flaušového šedého kabátu z Espritu, který zde původně prodávali za 5499 korun, po slevě byl za 2499 korun.

Prodavačka v obchodu Promod odhadla, že těsně po svátcích dorazilo do prodejny o 50 procent víc lidí než v neděli před Vánocemi. „Zažili jsme úplné nájezdy, prodavačky se nezastavily. Obrazně řečeno, zákaznice braly vše, co bylo ve slevě,“ uvedla.

Lidé ale zboží jen nenakupují. Prodavačky hlásí nový trend. Zákazníci po Vánocích dárky nevyměňují, ale vracejí je a berou si za ně peníze. V jednom z obchodů s textilem v nákupním centru Olympia dosáhla takzvaná vratka v jednom z minulých dnů 35 tisíc korun.

V obchodě Reserved prodavačka připomněla, že letos po Vánocích zákazníci vratky požadují ve větší míře. „Dříve byly lhůty, dokdy mohou zákazníci zboží vrátit, kratší - sedmi či čtrnáctidenní, nyní jsou 30denní a lidé toho hodně využívají,“ podotkla.

Mluvčí firmy Ahold Jiří Mareček sdělil, že velký sezonní výprodej začal v obchodech Albert již 26. prosince. Stejně jako v loňském roce se týká především nepotravinového sortimentu. Výprodeje probíhají v oddělení kosmetiky a hraček, zlevněné jsou také bytové textilie či obuv a drobná elektronika.

Lidé nakupují elektroniku i hračky

„Výprodeje potrvají až do 12. ledna nebo končí vyprodáním zásob v jednotlivých obchodech. Zákazníci mají o výprodeje velký zájem. Ale pokud si chtějí vybrat, měli by si pospíšit,“ dodal mluvčí, podle kterého je ve výprodejích největší zájem o drobnou elektroniku, domácí textil a hračky.

„V hypermarketu Albert v plzeňské Olympii se aktuálně nejvíce prodává domácí textil, zejména prostěradla a povlečení. Překvapením je pak velký zájem o malířské náčiní,“ dodal s tím, že letos byl ve vánoční sezoně patrný trend pozitivního vývoje české ekonomiky a také zlepšující se nálady spotřebitelů a jejich ochoty utrácet. „Také díky tomu jsme řadu položek zcela vyprodali již před Vánocemi,“ dodal.

Mluvčí internetového obchodu Mall Michala Gregorová uvedla, že na internetu jsou výprodeje druhým nejsilnějším obdobím po Vánocích. Výprodeje letos na Mallu odstartovaly 25. prosince a budou pokračovat celý leden.