Inspektoři ve svých závěrech připomínají, že právě na tomto přejezdu došlo k těžkým karambolům aut a vlaků i v předchozích letech.
„Drážní inspekce proto navrhuje zahájit s provozovatelem dráhy jednání o změně způsobu zabezpečení tohoto železničního přejezdu, tedy doplnění zabezpečovacího zařízení závorami,“ navrhli inspektoři.
Přidání závor podporuje i vejprnický starosta Pavel Karpíšek. „Dlouhodobě o takovou úpravu žádáme a je to jeden z našich požadavků pro plánovanou modernizaci trati,“ řekl Karpíšek.
Mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš uvedl, že přejezd ve Vejprnicích, ale i další na téhle trati, budou osazené závorami.
„Bude to součástí projektu Modernizace trati Plzeň – Domažlice – hranice SRN, kterou plánujeme zahájit v roce 2021. Prosté doplnění závor s ohledem na komplikované místní poměry není možné, je nutné řešit i stavební úpravy v místě křížení,“ uvedl Illiaš.
Poslední tragická nehoda se na vejprnickém přejezdu stala letos 20. ledna v půl šesté ráno. Volkswagen Polo s třemi lidmi vjel na přejezd v době, kdy už blikala červená světla, a smetl ho osobní vlak. Řidič i dva spolujezdci byli na místě mrtví. Vlak dotlačil vrak auta až k první nádražní výhybce.
Inspektoři i policisté dospěli k závěru, že viníkem nehody je řidič auta. Policie podle mluvčí Markéty Fialové případ odložila. Důvod je jednoduchý - není koho stíhat. Viník při nehodě zemřel.
Tři lidé zemřeli v autě, které vjelo před vlak (20.ledna 2017)
20. ledna 2017 |