Škodovka nestíhá opravovat vozy plzeňské MHD, dostala několik pokut

  17:06aktualizováno  17:06
Škoda Transportation, která opravuje plzeňské autobusy, trolejbusy a tramvaje, dostala od dopravních podniků několik pokut za to, že včas nezajistila potřebný počet provozuschopných souprav. Vedení Škody se brání tím, že provoz MHD nebyl narušen a prodlení nesouvisí s jinými zakázkami.

Nová vozovna Plzeňských městských dopravních podniků na Karlově. | foto: PMDP

Když má Škoda Transportation hodně zakázek, opravuje trolejbusy, autobusy a tramvaje Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) takzvaně na hraně. Když tolik práce nemá, plní smlouvu s městskou firmou perfektně.

To se říká o škodovácké firmě, která na dobu 29 let převzala v roce 2012 opravování a údržbu městských dopravních prostředků.

Také postavila nové depo za 1,6 miliardy, které Plzeň postupně splácí. Po uhrazení poslední splátky v roce 2041 bude depo převedeno do majetku města. Do té doby by mělo město Škodovce zaplatit za opravy i vozovnu 12 miliard korun.

Škodovka odmítá, že by nestíhala opravovat vozy PMDP kvůli jiným zakázkám. Jisté je ale jedno. Škodovka už dostala několik pokut za to, že nepřistavila dostatek provozuschopných vozů MHD.

„Škoda Transportation byla sankcionována v různé výši a v různých časech několikrát,“ sdělil dopravně-provozní ředitel PMDP Jiří Ptáček.

Fotogalerie

„Smluvně to máme nastaveno tak, že náš partner musí k výpravě přistavit 93 procent provozuschopných autobusů, 90 procent tramvají a 90 procent trolejbusů. Když to nesplní, jsou sankcionováni,“ popsal ředitel.

Doplnil, že pokud se Škodovka blíží smluvní hranici a hrozí riziko nedostatku vozů, dopravní podnik dodavatele oprav upozorňuje. „Sankce se může pohybovat od desetitisíců korun za den a výše,“ vysvětlil Ptáček.

Konkrétní čísla, kolik Škodovka zaplatila, ale dopravní podnik nesdělil.

Vedoucí komunikace Škody Transportation Michal Tobrman uvedl, že za plnění smlouvy s PMDP odpovídá Škoda City Service. Od začátku projektu podle Tobrmana nebyl narušený provozu ani se nesnížil komfort cestujících v Plzni.

Důvodem neplnění smlouvy nebyly jiné zakázky, hájí se Škodovka

„V průběhu minulých let několikrát nebyly splněny hodnoty stanovené smlouvou, což nebylo v žádném případě zapříčiněno jinými zakázkami Škody Transportation. Ve skutečnosti se jednalo o dílčí prodlení při opravě havarovaných vozidel a kumulaci vyšších stupňů údržby vozů. I v těchto případech ale parametry nebyly splněny pouze v řádech desetin procenta,“ sdělil Tobrman.

Náměstek primátora města Plzně pro oblast dopravy Petr Náhlík z KDU-ČSL, pod kterého dopravní podnik spadá, uvedl, že projekt depa ve Škodovce považoval v roce 2009 za rizikový. A to z důvodu, že Plzeň nikdy nebude mít jistotu, kdo bude vlastníkem Škody Transportation, a kdo tedy bude partnerem města.

Od roku 2017 vlastní Škodu Transportation investiční skupina PPF Petra Kellnera. Původní vlastníci - Tomáš Krsek, Michal Korecký, Marek Čmejla a další fyzické osoby, ale také jednali o prodeji plzeňského podniku s čínským koncernem CRRC.

Náhlík připomněl, že KDU-ČSL a Pravá volba pro Plzeň podporovaly projekt připravený Správou veřejného statku města Plzně.

„Depo mělo vlastními silami postavit město v sousedství Karlova na pozemku města Plzně,“ uvedl Náhlík. Soutěž na výstavbu depa se ale v roce 2010 v orgánech města neprojednala. Hlasovalo se o ní až v následujícím volebním období.

V Plzni otevřeli nové depo pro vozidla dopravních podniků (28. 8. 2014) 

Nejčtenější

Plzeň - Slavia 2:0, šlágr vyzněl pro mistra, snížil náskok na tři body

Plzeňský Jean David Beaguel se raduje z gólu, který vstřelil v zápase proti...

Také v desátém vzájemném duelu Plzně se Slavií po sobě zvítězili domácí. O třetí porážce ligového lídra v sezoně...

Tragédii dělilo 34 metrů. Expres vjel v Ejpovicích do cesty dalšímu vlaku

Vlaky, které zastavily v Ejpovicích jen kousek od sebe.

V pátek mohlo na české železnici dojít k velké vlakové tragédii. Večer v 19:20 hodin v Ejpovicích nedovoleně projel...

Plzeň se Slavií drží pět pohárových míst, koeficient znovu posílil

EUFORIE. Plzeňští fotbalisté se radují z vítězného gólu v úvodním utkání...

Fotbalové Česko i pro pohárový ročník 2020/2021 vyšle do kvalifikace o Ligu mistrů dva kluby. A další tři budou bojovat...

Senior, který jel po D5 v protisměru a srazil se s osobákem, zemřel

Senior, který způsobil nehodu v protisměru, zemřel

Senior, který ve čtvrtek vjel na dálnici D5 do protisměru a po několika kilometrech se u Rokycan čelně srazil s jiným...

Nouzové řešení selhalo. Limberský není stoper, potvrdil zápas v Záhřebu

Plzeňský obránce David Limberský předčasně končí zápas Evropské ligy v Záhřebu,...

Bylo jasně vidět, jak je zničený a zklamaný, když po druhé žluté kartě odcházel ze hřiště. Odvetné utkání prvního...

Další z rubriky

Po opravě prasklin vydrží dálnice D5 až čtyřicet let, slibují silničáři

Dálnici D5 od Plzně do Rozvadova čeká na jaře několik oprav. (19. 3. 2018)

Silničáři, kteří letos začnou opravovat první dva úseky dálnice D5 mezi Plzní a Rozvadovem, slibují, že díky nové...

Výdaje na provoz MHD rostou, radní Plzně zvažují zdražení jízdného

Plzeňská radnice kvůli rychlému růstu výdajů na provoz veřejné dopravy zvažuje...

Radnice Plzně se chystá na horší časy. Chce zastavit růst výdajů na veřejnou dopravu. Letos na ni má dát téměř miliardu...

V Plzni testují stimulátor bloudivého nervu, pacienty jsou prasata

Testování stimulátoru bloudivého nervu provádějí plzeňští vědci na prasatech.

Vědci z Biomedicínského centra v Plzni zkoušejí na prasatech nový přístroj, který by mohl zlepšovat imunitní systém...

Najdete na iDNES.cz