Škodu Electric si jako dodavatele elektrických i mechanických pohonů a řídící elektroniky vybrala jihokorejská společnost Hyundai Rotem, člen skupiny Hyundai Motor Group. Škodovácké motory Korejci vmontují do 80 čtyřnápravových lokomotiv určených pro nákladní vlaky státních tureckých drah.
Zařízení lokomotivy ve skříni a v podvozku, která dodá Škoda Electric
Za dodávky od června 2012 do července 2014 podnik celkem inkasuje dvě miliardy korun, čímž se jeho roční tržby téměř zdvojnásobí.
Škoda ElectricPlzeňský výrobce trolejbusů a trakčních motorů pro lokomotivy i metro se zhruba z poloviny své produkce zaměřuje na export. Plzeňské trolejbusy loni putovaly například do Sofie nebo Říma. Podnik se podílí i na dokončované zakázce 20 nových elektrických lokomotiv Škoda 109 E pro České dráhy. |
"Dodáme trakční měniče, motory s převodovkou, pomocné měniče, nabíječ, transformátor, dvojkolí, hlavní vypínač - tedy svaly, srdce a plíce lokomotivy," uvedl šéf Škody Electric Jaromír Šilhánek.
Novou zakázku považuje za nejvýznamnější zahraniční projekt firmy a s nadsázku o ní hovoří tak, že podnik díky němu postoupil z evropské soutěže do ligy mistrů.
Plzeňský podnik spolu s Hyundai uspěl v konkurenci sedmi světových firem. "Nevyhráli jsme jen cenou, ale i díky technickému řešení, komplexnosti služeb, referencím z jiných projektů. V neposlední řadě rozhodla i důvěra zákazníka ve firmu a její zaměstnance," uvedl ředitel.
Škoda Electric už pro Hyundai dodávala během uplynulých čtyř let kompletní elektrovýzbroje pro nové istanbulské tramvaje i městské vlaky bez obsluhy pro třetí největší jihokorejské město Incheon.