Diskuse k článku

V nejdelším tunelu u Plzně už jsou koleje, vlak po nich pojede v listopadu

Stavbaři budující nejdelší železniční tunel v České republice u Plzně finišují. V minulém týdnu upevnili koleje v jižním 4 150 metrů dlouhém tubusu. Každým dnem začne upevňování kolejí i v severním tubusu.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

H92o23n40z88a 84B65e14n87a89d60a 4612629419597

Tady šlo taky o to, že při rekonstrukci se trať trochu narovnala, aby mohly vlaky jezdit rychleji (Zdice - Hořovice, úsek za Hořovicema směrem na Plzeň atd.). Ovšem úsek Chrást - Plzeň byl k rekonstrukci nevhodný, protože tam to prostě nešlo.

+1/0
14.8.2018 15:08

M93a45r26t84i60n 54S81t50r46á14n75s23k38ý 5846310866104

Šlo, ale ten přínos by byl za podobné peníze poloviční (asi o 4 minuty zkrácení). Mohu poslat studii, pokud vás to zajímá...

+1/0
14.8.2018 15:09

Z20d97e70n50ě91k 43K67o80v80á82ř 9918649329185

To je diskuse. ;-D

Když vlaky jezdí pomalu, frustráti krituzují infrastrukturu.

Když se postaví super moderní tunel, kde mohou v budoucnu jezdit i vysokorychlostní vlaky, frustráti kritizují finanční náročnost, a že lidi z Chrástu u Plzně přijdou o vlak. Bože.

+18/0
13.8.2018 20:25

M88a71r82t73i10n 17L59u58k28e86š 3516751361235

Pitomcům se zkrátka nezavděčíš ;-)

+1/0
14.8.2018 8:08

P70e36t28r 65H12a60r51i64p70r19a11s11a57d 14H78a71j89i84č 5231946863500

Minuta za 500 miliónů? Tak to je dost slušný výsledek. Takový skoro až omračující.A kolik v tom tunelu bude maximální rychlost? A co ty lidi z Chrástu? Tak pravda, udude jim tam provoz a hluk. Ale zase to budou mít dál na vlak.

+1/−16
13.8.2018 18:20

L54u21k31á79š 50Š61m78a82h97e26l 2177544192534

Vlak v Chrástu bude jezdit stejně jako doteď, jen budou muset lidi navíc přestoupit.

+6/−2
13.8.2018 18:47

M63a35r61t71i66n 33S11t73r71á97n59s55k78ý 5566960666614

Kdyby novináři nebyli líní a otevřeli by web POVEDu nebo SŽDC s návrhem jízdního řádu 2018/2019, zjistili by, že VŠECHNY vlaky budou BEZ PŘESTUPU Plzeň - Ejpovice - Chrást - Radnice a zpět.

+4/0
13.8.2018 20:08

L40u36d30e81k 17D44r32n19e88c 8850864200

jo to bude super uz se vsichni tesi...

0/0
14.8.2018 11:08

P84a93v13e93l 35K17o63p32e51č37e62k 4489795489321

Nesmysl, vlak z Chrástu bude jezdit i nadále, tedy ve směru na Rokycany a Radnice, navíc do Plzně jezdí MHD.

0/0
16.8.2018 8:51

K29a94r82e31l 84K41o63v75á27ř88í71k 1558895396625

další nesmysl, vlak z chrástu bude jezdit do stanice Plzeň hl.n., (tam bude končit), je to v návrhu už asi od července

0/0
12.10.2018 23:39

P76a47v24e63l 85D14v55o60ř53á49k 8438435202121

Hlavně to dejte do novin a do televize.

Zítra tam nebudou,...

+2/0
13.8.2018 17:18
Foto

P73a80v11e68l 22V12a24n16ě63č11e77k 4304283841141

:-)

+1/0
13.8.2018 18:42

L62u60k72á92š 88B59u25r34g26e61t 4274735430382

Já se potácím ve faktech: Tunel měří čtyři kilometry, cestu zkrátí o neuvěřitelných šest kilometrů a možná až deset minut. To myslíte vážně? Ale já jsem pro, tento tunel bude mít alespoň jasně viditelná pozitiva: Zaměstnanost, zakázky pro naše firmy.

0/−21
13.8.2018 17:12

Š81t51ě97p53á72n 53D17o69l86e77ž36a47l 2706821225842

A čemu na tom nerozumíte?

+12/0
13.8.2018 17:27

L65u85k69á56š 89B87u69r49g31e52t 4574565840162

Efektivitě investice pane! V tomto případě jsem naopak já měl jistotu, že budu pochopen správně.

+1/−11
13.8.2018 17:59

J94a38n 80F77i81a58l79a 7768543414956

Na původní trati jsou 2 zastávky a stanice Chrást. V tunelu pochopitelně zastávky nejsou, takže to je také důvod kratší jízdní doby.

+1/0
13.8.2018 17:41

J92a72n 94V66a50l88o42u22c41h 6952417138860

Ono tam taky pojede x-vlaků, což je úspora energie (v případě hustého intervalu to pak může znamenat i úsporu nasazených vozidel), v nich y-lidí, kde každý ušetří pár minut, což mu o kus dál umožní při přestupu chytit spoj o půlhodinu dříve; jen při cestě do práce/školy stráví ve vlaku po 10 minutách o 70 hodin ročně méně, které může věnovat koníčkům, odpočinku, rodině...

+9/0
13.8.2018 18:42

M47a92r81t58i31n 30S94t60r84á80n82s96k65ý 5926100626154

Těch 10 minut je hlavně pro Rx a Ex, kde díky těm „zbytečným” 10 minutám vyjdou pro rychlíky přestupní uzly Rokycany (X:30) (Plzeň X:40), Klatovy X:30 a Nýrsko X:00, takže půjde navázat autobusy na vlaky tak, aby se zbytečně dlouho nemuselo čekat a naopak. Jo a v Praze začnou vycházet přípoje do Berlína, takže zkráceni Plzeň - Berlín o hodinu.

A jinak 10 minut za 5 miliard je naše nejefektivnější investice, žádná dálnice ani jiná trať na tak krátkém úseku tolik času neušetřila. Možná 4. koridor také (Nemanice - Ševětín), ale to v hlavě nemám. Ale tipnu že pořád Ejpovice vyjdou lépe.

+13/0
13.8.2018 20:12
Foto

P87a40v38e59l 96V24a73n81ě79č62e25k 4444523191621

Vzdyt se to tady probira a vysvetluje pod kazdym clankem o tomto tunelu.

+3/0
13.8.2018 19:03

Najdete na iDNES.cz