Mluvčí Plzeňských městských dopravních podniků (PMDP) René Vávro řekl, že takto dlouhé tramvaje by byly v České republice unikátní. Jezdily by na lince 4, která protíná město od severu k jihu. Dodal, že tato linka patří mezi vůbec nejvytíženější v republice.
Provozní ředitel PMDP Miroslav Macháň uvedl, že při nasazení současných tramvají je interval v ranní špičce zkrácený až na dvě minuty a tramvaje se sjíždějí u semaforů.
„Zpožděný spoj pak bývá přeplněný a následující jedou poloprázdné. Loni v prosinci proběhlo zkušební zařazení soupravy spojených vozů v celkové délce 45 metrů do běžného provozu na lince 4. Ukázalo se, že můžeme uvažovat o velkokapacitních tramvajích na této páteřní trase. Takové tramvaje by napomohly plynulému a efektivnějšímu provozu,“ řekl Macháň.
Plzeň v současnosti provozuje tři tramvajové linky a k dispozici má 114 souprav různých typů, včetně kloubových. V následujících deseti letech se na hranici životnosti dostane polovina z nich.
Podle náměstka primátora Romana Zarzyckého podobně dlouhé tramvaje využívají některá západoevropská města.
Před 16 roky Škodovka v Plzni testovala prototyp své pětičlánkové tramvaje nazvané Vektra i s cestujícími. Měřila 32 metrů. Před deseti lety ji výrobce rozebral.
Cestující v Plzni se dočkali tří nových klimatizovaných tramvají (9. 8. 2019)
9. srpna 2019 |