Oprava mostu Milénia, která má trvat čtyři měsíce, si vynutí výrazné zvýšení provozu na objízdných trasách v centru. Zástupci města očekávají největší nápor na Americké třídě nebo ve Škroupově ulici.
Začátek rekonstrukce mostu je naplánován na 5. června a konec na 6. října. Kromě mostu zahrne i přilehlé ulice U Trati včetně křižovatek ulic U Trati a Doudlevecké. Akce za téměř 40 milionů korun v první etapě zavře most ve směru na Slovany, ve druhé ve směru na Bory. Zbylé etapy pak zahrnou vždy jen víkendové opravy v křižovatce Doudlevecká – U Trati.
„Oprava mostu je nezbytná k tomu, abychom prodloužili jeho životnost. Slouží už 22 let. Musíme provést kompletní výměnu povrchu a izolace mostovky a sanaci spodní stavby mostních objektů,“ řekl náměstek primátora pro dopravu Aleš Tolar.
Oprava kruhové křižovatky Rondel
Uznává, že akce bude pro řidiče nepříjemná, ale tvrdí, že opravu není možné odložit. „Proto volíme období června až září, kdy je dopravní zatížení v Plzni díky prázdninám nejmenší,“ uvedl. Domnívá se, že někteří lidé mohou v létě snáze volit i jiné způsoby dopravy, jako je kolo nebo koloběžka.
Náměstek očekává, že rekonstrukce mostu zhorší dopravní situaci v přilehlých ulicích. „V Prokopově ulici, na Americké třídě v odbočení ke křižovatce u Jána a na Slovany. To budou nejproblémovější místa. Podle dopravního modelu tam může ve špičkách přibýt až 500 aut za hodinu. Proto se ve stanovené oficiální objížďce snažíme, aby řidiči nevolili tu nejkratší cestu a jeli až do Jízdecké ulice a na Klatovskou třídu,“ konstatoval.
Současně s opravou mostu Milénia bude provedena výměna světelné signalizace na křižovatce Doudlevecké a ulice U Trati, která se uskuteční od 28. srpna do 22. září. „To znamená, že tu zhruba tři týdny nepůjdou semafory. Využijeme ale toho, že z mostu v tento termín nebude možné přijet,“ doplnil Tolar. Zdůraznil, že oprava mostu nijak neomezí provoz na linkách veřejné dopravy.
Podle Václava Šaška, vedoucího oddělení mostů Správy veřejného statku města Plzně, budou v rámci opravy mostu vyměněny mostní závěry, sneseny stávající vrstvy komunikace až na nosnou konstrukci, odstraněny izolace, části říms i s vybavením mostu. „Nosná konstrukce dostane novou izolaci, budou provedeny nové římsy, nová konstrukce vozovky a dále osazeno původní vybavení mostu. Také budou provedeny sanace spodní stavby mostních objektů,“ vysvětlil Václav Šašek.
Další oprava frekventovaného dopravního uzlu v Plzni se odehraje na kruhové křižovatce Rondel. Tam je nutné rekonstruovat mosty, které nejsou v dobrém stavu. Hlavní stavební práce, které částečně omezí dopravu, se mají odehrávat od začátku července do konce srpna. Provoz na mostech se omezit nemá.
Na Karlovarské třídě se pak uvažuje o omezení dopravy ve směru z centra i do centra svedením dopravy jen do jednoho jízdního pruhu, a to v nočních hodinách. Krátkodobě však dojde k takovému omezení i v průběhu dne. Aleš Tolar uvedl, že provoz tramvají v oblasti zůstane zachovaný. Tramvajové soupravy budou muset místem pouze projíždět nižší rychlostí.
Hlavní etapy rekonstrukce mostu MiléniaI. etapa: 5. 6. – 4. 8. ● V ulici U Trati budou úplně uzavřeny oba jízdní pruhy v úseku od křižovatky s ulicí Doudlevecká, pravý ke křižovatce s ulicí U Ježíška a levý na nájezdové rameno na most ve směru k ulici Železniční. Z ulice Doudlevecká a Prokopova nebude možné odbočit na most Milénia, ve směru od Klatovské třídy je uzavřen přímý směr na most. ● Objízdná trasa bude vedena: z ulice U Trati na silnici I/27 (Klatovská třída, sady Pětatřicátníků), I/26 (sady 5. května, Tyršova) I/20 Ukrajinská, I/26 U Prazdroje ● ve směru od Mostu po silnici č. I/20 (Karlovarská, Palackého náměstí), I/26 (I/20) Jízdecká, I/20 Ukrajinská, I/26 U Prazdroje II. etapa: 5. 8. – 6. 10. ● Ulice U Trati bude úplně uzavřena v úseku od křižovatky se silnicí č. I/20 Mikulášská ke křižovatce s ulicí Doudlevecká (vjezd do podzemních garáží umožněn). Dále je uzavřeno sjezdové rameno z mostu ve směru ke Klatovské třídě. Z ulice Mikulášská a Koterovská nebude možné odbočit vlevo na most Milénia, z ulice Železniční je uzavřen přímý směr na most. ● Objízdná trasa pro II. etapu bude vedena: – z ulice Lobezská a ve směru od Prahy a od Písku na silnici I/26 (U Prazdroje, Tyršova, Jízdecká), I/20 Palackého náměstí, I/27 Klatovská třída, U Trati – z ulice Železniční, Barrandova, Koterovská po silnici č. I/20 na silnici č. I/26 (Tyršova, Jízdecká), I/20 Palackého náměstí, I/27 Klatovská třída, U Trati |