Diskuse k článku

Komplikace pro historické vlaky, do nového tunelu nesmí parní lokomotivy

Do nejdelšího železničního tunelu v České republice u Plzně nesmí historické parní lokomotivy. Členové plzeňského Iron Monument klubu budou muset pro parní Šlechtičnu sehnat jinou lokomotivu, která ji tunelem protáhne. Tím bude historická jízda nákladnější a časově náročnější.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

M39a54r49t30i21n 59K13u22b59í83k 9937299816433

Tak to soudruzi ze SŽDC jaksi nedomysleli. Místo aby se ponechala stará trať jako záloha, když se v tunelu něco stane nebo pro potřeby nostalgických vlaků nebo jako zkušební úsek pro výrobce lokomotiv Škdu Plzeň, musí se trať vytrhat a udělat z ní cyklostezka, aby se mohli projíždět cyklisté mezi Chrástem a Doubravkou. Výborně! a ty vozy s uzavřeným okruhem je také věc, dříve to padalo do kolejí nyní se předhánějí hovcucové firmy aby dostali zakázky na vývoz fekálií z vozů a kdo platí? My všichni..;-€

0/0
8.11.2018 12:40

M18a54r81t52i67n 16B12ř61e10z92i94n62a 8158785620662

Ještě je pro jízdu v tunelu jedna podmínka. Vozy musí být vybaveny funkcí přemostění záchranné brzdy.

0/0
30.10.2018 18:38

K88a70r60e79l 57N89o52v29á56k 8419181653908

Ty sazomety by měly stát v muzeu a ne komplikovat provoz. Nebo s nimi jezdit na muzejní železnici jako v Anglii.

+1/−2
26.10.2018 9:55

J58a96r88o95s22l11a80v 44D13v69o90ř27á36k 5918497364264

No, zakopaný pes bude nejspíše jinde. Jedná se zejména o to, že parní lokomotiva produkuje nezanedbatelné množství kouře a ten z tunelu odvětrat nejde. Pamětníci jistě vědí o tunelu M. R. Štefánika. Jezdilo se tam sice párou, ale když přišly první mazutky, tak tam nesměly. To byl tak důvod, proč Veselí n. M. bylo jedno z prvních dep, kam přišly sergeje...

+3/0
26.10.2018 6:36

M97a42r96c26e14l 57F31u62c60i63m39a33n 5216744934946

A pro konězpřežku jsou taky nějaká omezení?

+1/−1
25.10.2018 19:01

R18o44m96a72n 18H66o60š85e53k 3678906889396

No copak historicke vagony, ale ono i dost tech beznych uzavrene zachody jeste nema ;-)

0/−1
25.10.2018 16:56

H62a59n79a 29P25r21o67k57o60p80o84v48á 8909470303791

Ale asi nebude takový problém extra na tuhle trasu nasazovat jen ty uzavřené, ne...?

+2/0
25.10.2018 18:25

M73i46r78e52k 42K95o40u91b28a 6330883756

Na této trase už jich je minimum. I na rychlících jsou vozy modernizované:

http://www.zelpage.cz/razeni/18/cr/trate/170/

Po zběžném proklikání jsem našel "béčko" pouze jako jeden posilový vůz v pátek. To není pro příští rok problém nahradit jiným.

+1/−1
25.10.2018 18:48

J45i40ř59í 89Č40e73r30n10ý 7782526911

Tak do Prahy přes Budějovice.

+1/0
25.10.2018 16:15

J59a81n 37L60u82k26á87š 7697743233642

"V případě průjezdu vlaku se staršími vagony, kde jsou odpady z toalet otevřené a exkrementy padají přímo do kolejiště, budou muset osádky vlaků zaručit, že po dobu jízdy tunelem nebudou cestující používat sociální zařízení."

Tak na tohle jsem fakt zvedavej, jelikoz zakaz plati i ve stanicich, ale skoro kazdy uz videl jeho nedodrzeni, zejmena co se male potreby tyka.

Muj tip je, ze tam budou mit kazdou chvili nefunkcni zabezpecovaci zarizeni.

0/0
25.10.2018 14:16

D73a92n53i19e86l 30N62o49s36k95a 9870788815256

Tak tohle "omezení" , nebo spíš "stanovisko" mi teda vyrazilo dech ....

0/0
25.10.2018 14:17

L49u34d57ě60k 72N98ě78m94e92c 5865921592684

Na druhé straně pochopitelné stanovisko. Přece jen není v žádném zájmu ten čistý kousek zasvinit moc rychle. Můj tip je, že po výjezdu z Plzně průvodčí u starších vagónů zajistí uzamčení toalet a odemknou je až za tunelem.

+1/0
25.10.2018 14:30
Foto

L78a18d12i45s28l10a31v 74M85a96t85ě63j42k79a 1252139649627

..přesně tak je to plánováno...

0/0
25.10.2018 17:24

J93i57ř77í 67E75r63b22e24n 1493654936977

Ve stanici se to obvykle brzo přirozeně rozloží nebo to spláchne déšť. V betonovém tunelu to očekávat nelze.

0/0
28.10.2018 21:54
Foto

J32a93n 70C92i69b28u93l51k59a 9802928740479

Nebo to rozfachat "plnou parou" a tunelem proplachtit na volnoběh... lokomotiva nebude táhnout a všichni pak napětím budou mít dočista zaťato a nebude hrozit ani to zakázané tlačení na WC.

+8/0
25.10.2018 14:07

M60i74c18h65a98l 78H89e31b39e64d20a 3106497358805

to by asi šlo směrem do Plzně, to je tunel z kopce, ale obráceně nejspíš zvítězí gravitace...

0/0
26.10.2018 11:04

P16a85v80e18l 91V97o35n41d48r19á31k 4426451689527

Při stavu naší legislativy je nejjednodušším řešením, aby historický vlak tunelem couval, resp. aby byla lokomotiva přepojena na konec soupravy místo na začátek. Pak bude lokomotiva vyvíjet sílu tlačnou a ta zakázána není. Na WC ve vagonech bude umístěna cedulka, že WC se nesmí používat, pokud je vlak v tunelu, pod pokutou 5000 Kč. Je to hořký humor, ale jsem přesvědčen, že kdyby to skončilo u soudu, tak se bude soud řídit literou předpisu a nikoliv zdravým rozumem.

+9/0
25.10.2018 13:40

M97a96r73t11i25n 60N49e40r10m94u29t 4699100648154

Tlačení je v tunelu taky zakázáno! (teda podle typu wc)

0/0
25.10.2018 14:26

M82i68l77o67š 70S52a93l21o65š55e61k 7484763271893

Slyšel jsem,že se mezi Chrástem a Plzní jedna kolej nechá a místo druhé bude cyklostezka. Zase někdo kecal?

0/0
25.10.2018 13:39

M56a56r84t70i22n 22S13t74r34á64n55s46k49ý 5186960786644

Ta snaha ( byla, ale žel SŽDC se nechce měnit projekt. :-(https://zdopravy.cz/z-koridorove-trati-u-plzne-bude-cyklostezka-nakladni-dopravci-chteji-plany-szdc-zvratit-8166/

0/0
25.10.2018 13:43

M40a82r13t48i73n 67S11t80r55á12n62s44k69ý 5986100636814

A dopadlo to takto. ;-( https://zdopravy.cz/nakladni-dopravci-vzdali-boj-o-trat-u-plzne-z-casti-koridoru-bude-cyklostezka-10727/

0/0
25.10.2018 13:44

F14i71l23i24p 93H92r69b65e12k 2424150966570

Což je škoda. Ponechat jednu kolej pro historické vlaky a z druhé udělat cyklostezku bylo to první, co mě napadlo, když se začal realizovat tunel. Něco podobného jsem viděl v USA a bylo to moc pěkné, výletní parní vlak tam jezdil pravidelně myslím každý víkend. Škoda příležitosti ;-(

0/0
25.10.2018 16:32

L70u56k58á81š 83V45e43v86e18r81k27a 1687406660

u takhle dlouhého tunelu ta objízdná kolej měla být zachována v každém případě, něco jiného by bylo jí stavět, ale když už tam je, tak se mělo zachovat jako objízdná trasa..jedna kolej pro cyklostezku přeci bohatě stačí

+3/0
25.10.2018 19:55

F88r94a55n45t85i36š91e17k 51O26s88t19r77ý 4185641677753

Pěkné. Ale každá sranda něco stojí. I provoz parních lokomotiv v tunelu. Kdo to zaplatí?

0/0
25.10.2018 13:34

M58i53c90h87a21l 26P26a27u48l27í63č40e96k 2343625135645

Jaké jsou náklady toho, že vlak projede tunelem?

+1/0
25.10.2018 13:38

J89a53n 19H50a21v84r30d65a 2748416291538

Napadá mě - zanášení tubusu sazemi, resp. čištění tunelu?

Jasně, při pouze občasných jízdách toho není moc, ale prostě mále je víc než nic...

+2/0
25.10.2018 14:20

M76i39r73e61k 11K63o17u56b30a 6100823396

Spíš by na to musel být navržený protipožární systém. Plně roztopená lokomotiva by mohla vyvolat falešný poplach, možná i něco poničit.

Bych si tipnul, že do Gotthardského tunelu taky pára nemůže.

+1/0
25.10.2018 18:52

M29i68c87h73a52l 21P28a64u56l74í53č74e24k 2663175425165

Tady mi není moc jasné, co tam s tím tunelem vyvádějí. Vždyť ten tunel je jen díra po zemí, stejná jako všechny ostatní tunely, do kterých parní lokomotivy normálně mohou. Příčinu jsem z článku nepochytil, dle diskuse za to mohou bezpečnostní požární čidla, které by lokomotiva aktivovala, ale to je opravdu nutné to tam montovat? V tunelu přece není nic, co by mohlo hořet (alespoň v normálním tunelu nikdy nic takového nebylo), požár v samotném vlaku lze zase řešit čidly uvnitř jednotlivých vlaků. Co to zase kdo vymyslel?

0/−13
25.10.2018 13:23

P67e54t50r 83N96o93v49o34t65n44y 1321970941

No může tam hořet vlak. Třeba nákladní. Ten fakt čidla na vozech mít nebude. Ale nechápu, že nejde udělat mimořádnou jízdu tunelem s vyloučením protisměrného provozu, čidla vypnout a po odvětrání zapnout.

+3/0
25.10.2018 13:27

P17e68t52r 35N20o90v26o41t90n31y 1301100881

I když to jsou vlastně dvě samostatné roury, takže by se ani nemusel zastavovat druhý směr.

0/0
25.10.2018 13:29

M30i63c30h86a86l 96P10a24u24l42í38č87e45k 2703925345285

Tak lokomotiva by ho určitě měla, a pokud by hořel za jízdy nějaký vagón, tak je vlak za chvíli stejně z tunelu venku, takže se nic nestane. Kromě toho, provoz na železnici je řízený, o všech vlacích se ví, kdy kde jsou, pokud by vlak nečekaně v tunelu zastavil, tak se o tom bude hned vědět (GPSky, kamery v tunelu apod.) a další vlak se tam nepustí.

Kromě toho, to zcela souhlas, také naprosto nechápu, proč by v individuálních případech po nahlášení historické jízdy nebylo možné na chvíli ta čidla vypnout a potom zase zapnout, to už je úplně nepochopitelné. To bude zase jenom nějaká přihlouplá směrnice...

0/0
25.10.2018 13:35

P54a83v41e57l 78V45o16n71d40r96á50k 4896351639297

No, když někdo kvůli zkouškám vypnul havarijní čidla v jedné elektrárně, tak se pak nestačil divit, co může vzniknout za škody .... ;-D. Jmenovala se Černobyl .... Na druhé straně, když existují podrobně popsané směrnice třeba pro provoz železnice při výpadku zabezpečovacího zařízení, tak by mohla být doplněna podobná rozumná směrnice na postup při nahlášeném mimořádném průjezdu parní lokomotivy tunelem. Kde by bylo uvedeno, na jak dlouho se má poplach vypnout a po jaké době lze čidla opět uvést do provozu a jak rozpoznat, jestli v souvislosti s průjezdem vlaku nevznikl i nějaký reálný požár.

+1/0
25.10.2018 13:49

P62e95t14r 29N69o45v57o45t11n94y 1921530191

Jo, po vypnutí požárních čidel tunel vybuchne. ;-D

0/0
25.10.2018 13:52

M96i32c55h54a48l 66P12a74u26l57í71č84e83k 2793245665125

:-) Tak to je snad trochu rozdíl - železniční tunel a jaderná elektrárna, to bych tedy neřekl, že jde srovnávat...

0/0
25.10.2018 14:05

J72a33n 16H74a68v81r73d87a 2148586191368

To jste opravdu tak jednoduchý, že vám nedochází důsledky požáru v tubusu??? 8-o

Říká vám něco Kaprun? Tam do oné tragédie nikdo nevěřil, že je to možné v takové podobě, jako to proběhlo.

+6/0
25.10.2018 14:24

M94a56r82t51i61n 61R42u74z93i44c86k95a 1262878796567

Meli nechat puvodni kolej pro regionalni dopravu... Ale na druhou stranu, proste historicke jizdy budou jinde, bud budeme mit rychle trate nebo skanzen...

+1/0
25.10.2018 13:20

M57a83r61e76k 31Š44k91o29d29a 4136324635721

To je jak z Cimrmanna nebo Švejka, postavíme tunel kam nesmí parní lokomotivy a vozy s otevřeným výpadem exkrementů. Ale jo, nařízení a směrnice to nedovolují, tak si staromilci parních lokomotiv trhněte nohou nebo si kupte mašinu na postrky. A u starších vozů proběhne štíplístek celou soupravu a uzamkne na 4 kiláky ty maximálně dva funkční hajzlíky.

+5/−1
25.10.2018 12:56

M80a59r62t53i65n 88R61u24z11i41c27k62a 1332378776887

Tak ja jsem rad za to, ze tunel je zabezpeceny a parni lokomotivy jiz jsou historii, ... Ale mate pravdu, zachovat historicke jizdy je jiste dobre a zadane, pro deti i pro ostatni zajemce je to velky zazitek, tak snad to povoli na predem dojednane jizdy, ... Je skoda, ze neponechali puvodni trat, pokud bude tunel v budoucnu i soucast VRT, tak by se mozna ta trat mohla hodit. Mohla byt vyuzivana pro regionalni a nakladni dopravu. Pak by s historickymi jizdami nebyl problem...

0/0
25.10.2018 13:40

R28o77m51a93n 92A41d55á73m56e58k 7733221907317

Takže pod kotlem hořet může, z komínu se může kouřit ale nesmí táhnout ?

0/0
25.10.2018 12:52

M41a57r19t21i31n 63K37y42p72r 2312905944434

Spotřeba uhlí (a tedy i množství kouřových plynů) je při práci parního stroje řádově vyšší než v klidu.

+2/0
25.10.2018 12:56

J82i29ř58í 67K20r64á51t40k83ý 2543219780861

Ano, je to tak. Při tahu vyvýjí parní lokomotiva mnohem víc kouře a to pravděpodobně vadí protipožárním čidlům, která by takové množství kouře vyhodnotila jako požár.

+4/0
25.10.2018 13:03

M27a17r79t18i39n 87R11u20z20i85c14k23a 1262568346907

Cidla by to mela vyhodnotit vzdy, pokud zaznamena kour...

0/0
25.10.2018 13:21

P44e78t71r 12N46o22v89o37t10n15y 1111350791

To by tam neprojel ani diesel. :-)

0/0
25.10.2018 13:22

M10a73r64t98i51n 76R19u35z92i22c60k16a 1412718196727

To je fakt... :-)

0/0
25.10.2018 13:41

I62v95o 47J93a16n92á19č42e16k 8833803931882

„Parní lokomotiva s provozuschopným kotlema ohněm na roštusmí do tunelu vjet pouze za podmínky, že nebude vyvíjet tažnou sílu,“ uvedla mluvčí Správy železniční dopravní cesty Radka Pistoriusová.

Zdroj: https://plzen.idnes.cz/parni-lokomotiva-slechticna-tunel-u-plzne-kysice-zeleznice-vlak-pxt-/plzen-zpravy.aspx?c=A181022_434571_plzen-zpravy_vb

Takže pokud se dobře rozjede, tak to projede setrvačností a není co řešit.

+13/0
25.10.2018 12:44

J79a39r81o10m83í39r 84J40u57r27á15s57e80k 2198843584502

Z Rokycan na Plzeň by to možná šlo, ale opačně by to asi nešlo.

+5/0
25.10.2018 12:59

M39i79c28h28a36l 51P14a87u85l93í80č55e65k 2443915385405

Případně to cestující dotlačí, pokud by se to někde v tunelu zastavilo...

0/0
25.10.2018 13:39
Foto

M14a41r31i34e 41M87e78t87l32i48c29k88á 9581214101562

A mohlo by to být za příplatek - zážitková jízda "Tlačení lokomotivy z tunelu" ;-D;-D;-D;-D

0/0
25.10.2018 14:10

D56a43n51i23e69l 61R12o39z94s94n53y90o 5590129605698

Nikde nevidim zminku o tom, proc by neslo sestavit trasu jizdy historicke soupravy pres puvodni kolejiste, ktere nevede tunelem. To snad tyhle koleje zmiznou ze dne na den?

0/−7
25.10.2018 12:42

P64e52t77r 80N26o29v14o48t39n49y 1481290651

Nechcete si napřed přečíst ten článek? "Protože po zprovoznění obou tubusů 4 150 metrů dlouhého tunelu u Plzně stavbaři vytrhají koleje na současné trati mezi Plzní a Chrástem, nebude pro parní lokomotivy k dispozici nejjednodušší náhradní trasa pro objetí tunelu."

+12/0
25.10.2018 12:48

Najdete na iDNES.cz