Diskuze

Ovzduší Plzně kazí jedovaté plyny, nejvíce jich je na Karlovarské třídě

Na sedmadvaceti místech v Plzni, která nejvíce zatěžuje doprava, zjišťovali odborníci kvalitu ovzduší. V šesti případech byly hodnoty oxidu dusičitého překročeny. Nejhorší situace je na Karlovarské třídě u křižovatky s Lidickou ulicí.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.
Foto

...podle seřízenosti semaforů, to vypadá, že to byl záměr! Rv

1 0
možnosti
FK

Jak je zde napsáno, zasypeme rondel na Roudné a bude světelná křižovatka, brzdění rozjezdy. To budou emise panečku. Jak stále píši zvolení zástupci na radnicích zamyslete se.

1 0
možnosti
VV

Plynulá jízda ovšem znamená taky nezužovat silnice ze dvou na jeden pruh. nedělat přechod na každých padesáti metrech nebo vypustit šílenosti typu autobusových zastávek, kolem kterých se nedá projet a auta musejí stát ve frontě za autobusem.

Vedení města se na některých místech snaží řidiče odradit od toho, aby jimi projížděli. Jenže bez úspěchu. A jediným výsledkem tak je, že chodci, kvůli kterým se to původně dělalo, dýchají daleko víc zplodin, než by museli.

Což mě připomíná projekt v Sirkové ulici - zúžit silnici na menší počet pruhů a postavit řadu domů navíc. Údajně zlidštit prostor, upřednostnit chodce. Dovolím si připomenout, že to není ani rok, kdy se vrátila auta pod železniční mosty u Hlavního nádraží. Silnice se pod nimi zahloubila, aby mohla projíždět i velká nákladní auta. Tedy aby se jim usnadnila cesta do středu města!!! A teď na sto metrů dál budeme silnici zužovat,aby se "zlidštila"? Umíte si představit ty stojící kolony, které úspěšně dál zhoršuj ovzduší?

Myslet, páni radní, myslet!!

4 1
možnosti
FM

Tak pokud se někdy dodělá východní průtah, tak se Sirková upravit může.

Přechody na křižovatce U Jána se mohou podle mě udělat už teď, auta stejně stojí na červenou, tak proč by nemohli ve stejnou dobu přecházet chodci? Na plynulost dopravy by to nemělo žádný vliv.

0 2
možnosti
PD

P41e26t15r 10D50l47o83u17h36ý

24. 7. 2019 14:24

Vytrhnu jednu část z článku, se kterou bych naprosto souhlasil: "Lepší je plynulá jízda bez akcelerace. Ale v Plzni se jde spíš opačným směrem ...". Souhlasím, klasická červená vlna, zastávky MHD v jízdních pruzích, aby všechna auta musela zastavit a znovu se rozjíždět, nesmyslná zúžení a omezení, která nevedou k plynulé jízdě. Ale jaké bylo moje zklamání, když tato věta pokračovala v opačném duchu. Takže cílem samozvaných odborníků je vytvářet překážky v plynulosti dopravy, které vedou ke zvýšení emisí, potom brečet, že emisí je moc a vytvářet další omezení. Chápu, na celém kolečku se přiživí spousta "odborníků" z neziskovek. Kdyby byla doprava plynulá, tak nemají obživu a museli by třeba někde pracovat.

9 0
možnosti
FM

Přátelé na radnici a na kraji. Dost bylo srandy, ale už to stačí. Nebylo by dobré už konečně dodělat ten západní obchvata další zásadní dopravní stavby??? Já vím, že v úřadě je to pohodička, minimální odpovědnost, penízky dobrý. Ale fakt už, kluci a holky, pohněte s těma stavbama.

1 0
možnosti
VS

A ještě jedna věc. Nacpat do jednoho článku informaci, že největší znečišťovatel jsou elektrárny a dále pak, že trolejbusy a tramvaje jsou ekologický dopravní prostředek, to tedy je tedy silné kafe.

6 0
možnosti
AS

Souhlasím, ale poprosím o Vás o jedno vysvětlení. V čem je třeba tramvaj neekologická? Ano, hluk, tomu rozumím a její výroba je také dost náročná, ale v čem dalším? Asi mi něco uniká a to prosím neberte zle. Jen čistě ze zvědavosti :) díky

0 1
možnosti
VS

Dáme měření na nejvíce zatížená místa, zvláště v období, kdy je Plzeň plná uzavírek a tato místa jsou opravdu přetížená a to by bylo aby nebylo.

A jedním z řešení je ubrat plyn, tedy třeba dobrý důvod pro měření v Sukovce, na Rokycanské... A třeba taky tu lokalitu zklidnit co třeba na Karlovarské, čirou náhodou kousek od toho měření, zrušit Rondel a postavit baráky. Copak třeba postavit baráky v Sirkovce, čirou náhodou kousek od toho měření.

Jestlipak by taky třeba nebylo vhodné se konečně jednou zamyslet nad tím, jak jsou v Plzni seřízeny semafory, že se pořád ta auta rozjíždí a každej druhej přidá plyn, protože chce stihnout tu zelenou - marně. Jestlipak by Plzeň nepotřebovala mít dostavěné okruhy? A hlavně tam nesvádět veškerou dopravu a nezužovat stávající komunikace, tak jak je asi snaha, protože se jen přesune problém z bodu A do bodu B.

8 0
možnosti
PV

V Brně tohle strašení lidí zkoušeli také. Jenže v Brně je celkem 12 měřících stanic registrovaných ČHMÚ, takže je celkem jednoduché tu jejich zelenou dezinformační kampaň demaskovat.

https://www.brno-autem.cz/proc-jsou-nizkoemisni-zony-v-brne-spatny-napad/

1 0
možnosti
PV

Je zajímavé, že dlouhodobá měření ČHMÚ ukazují něco zásadně jiného než tvrdí ti citovaní "odborníci" (o nich viz níže). V Plzni je několik stálých měřících stanic ČHMÚ a jejich měření jsou dlouhodobě hluboko pod normami. Norma 40μg/m3 nebyla nikde v Plzni překročena minimálně od r. 2011. Za rok 2018 je průměr všech měřících stanic pouze 17,15 μg/m3 – což je velmi dobrý výsledek.

http://portal.chmi.cz/files/portal/docs/uoco/isko/tab_roc/2018_enh/pollution_hdqy/CZPPM_NO2_CZ.html

To, co „měřili“ uvedení „odborníci“ bylo ve skutečnosti jen orientační zjišťování pomocí tzv. pasivních vzorkovačů. Vypovídací hodnota je oproti dlouhodobým měřením ČHMÚ zanedbatelná. „Centrum pro životní prostředí a zdraví“ je ve skutečnosti zelená neziskovka. Miroslav Šuta dlouhodobě působí v různých ekologistických organizacích. Přestože se prezentuje jako lékařský expert, po dostudování se namísto lékařské praxi věnoval lobbyingu (Greenpeace, Společnost pro trvale udržitelný život, European Environmental Bureau). Takže žádný lékařský expert, ale profesionální zelený aktivista.

5 0
možnosti

Blbost, nejvíce plynů je zejména z elektráren a různých fabrik, kdežto z aut je to markantně méně, je to stejné jako kdyz tankery vypouští znečištění do moře, ale obyčejní lidé musí utahovat opasky na nesprávných místech!

1 0
možnosti