Orientační plán v podchodu od hlavního vlakového nádraží by zahraniční turista...

Orientační plán v podchodu od hlavního vlakového nádraží by zahraniční turista asi pochopil jen stěží. | foto: Ladislav Němec, MAFRA

Plzni by prospělo lepší turistické značení, chybí směrovky i angličtina

  • 0
Plzeň by potřebovala vylepšit orientační systém pro turisty, ukázal průzkum, který provedli redaktoři MF DNES. Krajská metropole je totiž letos Evropským hlavním městem kultury, a proto se dá očekávat, že sem v příštích měsících přijede více návštěvníků, a to i ze zahraničí.

Redaktoři se vžili do rolí turistů, kteří dorazí do města, a potřebují se rychle zorientovat. Zjistili, že leccos by bylo potřeba vylepšit, aby bylo město k návštěvníkům vlídnější.

Plzeň by mohla vycházet například z rad Dity Krouželové, která se specializuje na grafický design se zaměřením na veřejný prostor. Pro Echo 24 uvedla, že když někdo přijede do města, potřebuje se jednoduchým a přirozeným způsobem dovědět, jak se dostane do centra, kde si může koupit jízdenku na městskou dopravu, kterou konkrétní si vybrat a kolik to bude stát.

A to je kámen úrazu třeba na autobusovém nádraží, kde by turistům významně pomohla jednoduchá směrovka do centra. Jistě by také uvítali, kdyby bylo možné v pokladně autobusového nádraží koupit i jízdenky na městskou dopravu.

O něco snazší je nákup jízdenek na MHD na hlavním vlakovém nádraží, kde je v hale nápis „Jízdenky“ doplněný i anglickým překladem. Nechybí zde ani směrovka do centra. Ta je u všech východů z nástupišť vedoucích do podchodu, který ústí v Šumavské ulici. Směrovky s nápisem „Centrum“ obsahují i nápis „MHD“ s obrázkem autobusu.

V Šumavské ulici najde turista rozcestník na historické centrum, pivovar Prazdroj a fotbalový stadion, vše s anglickými nápisy. Směrovky na centrum by ale mohly obsahovat i rozpisy zastávek kvůli rychlé orientaci.

Informační tabule ve městě

Plzeňské městské dopravní podniky umístí v nejbližších dnech na vlakové i autobusové nádraží informační tabule o nákupu jízdenek i v angličtině.

„Přímo na označnících zastávek jsou odkazy na webové stránky, pro majitele chytrých telefonů jsou osazené i takzvanými QR kódy. A přímo pod jízdními řády jsou uvedena čísla pro zakoupení SMS jízdenky,“ připomněla Klára Kozohorská z marketinku Dopravních podniků.  I zde by ale nezaškodila angličtina.

V historickém jádru se informačnímu systému nedá téměř nic vytknout, snad jen to, že by zde mohlo být více šipek směrujících turisty k infocentru na náměstí Republiky, které je materiály dobře vybavené. Chybí zde i nasměrování na chrám svatého Bartoloměje, ale tvůrci šipek zřejmě vycházeli z toho, že jeho věž je vidět už zdaleka.