V půl kilometru dlouhé koloně v ulici U Trati jsou mezi stojícími auty uvězněné i trolejbusy. Jedou tu jen na pomocné baterie, troleje jsou bez proudu.
Než se od křižovatky s Doudleveckou ulicí dostanou k 600 metrů vzdálené křižovatce s Klatovskou třídou, naberou až desetiminutové zpoždění.
Tak to teď vypadá v dopravních špičkách v opravované ulici U Trati, která má odlehčit dopravě v centrální části Plzně.
Omezení tam začala ve středu, v pátek pracovníci stavební firmy frézovali asfalt v jízdním pásu od Klatovské k Doudlevecké.
Veškerá doprava je nyní obousměrně převedená na jednu polovinu vozovky, pro každý směr je k dispozici jen jeden jízdní pruh.
Podle technické náměstkyně Správy veřejného statku města Plzně Andrey Fojtíkové jsou v komunikaci vyjeté koleje, povrch je popraskaný, jsou v něm i výtluky.
„Musíme odfrézovat stávající asfaltové vrstvy, položit nové, obnovit vodorovné dopravní značení. Úpravy potřebují také zastávky příměstské a městské dopravy, rekonstrukcí projde i systém odvádění dešťové vody z komunikace,“ shrnula Fojtíková.
Kromě toho, že frekventovaná komunikace dostane do 1. listopadu nový povrch, výraznější úpravy se dočká i křižovatka Doudlevecké s ulicí U Trati. Už teď jsou v oblouku křižovatky ve směru do Doudlevec vytrhané obrubníky.
Nově budou odbočení upravená tak, aby velká auta včetně trolejbusů měla při odbočování jednodušší průjezd.
Křižovatka s Doudleveckou ulicí navíc dostane nové semafory, u kterých bude možné nastavit pevné režimy i dynamické programy s preferencí městské hromadné dopravy.
Fojtíková upozornila, že o víkendu 24. a 25. října nebude možné vjíždět do ulice U Trati z křižovatky s Klatovskou ulicí, následující víkend 31. října a 1. listopadu bude znemožněn do ulice vjezd z křižovatky s Doudleveckou.
„S opravou ulice U Trati jsme čekali až do doby dokončení úprav a obnovené běžného provozu ve Skvrňanské, Studentské a Radčické ulici,“ řekla Fojtíková. Rekonstrukce ulice U Trati bude stát přes 14 milionů korun.