Nový sjezd z dálnice umožní řidičům přijíždějícím od Klatov, kterých jsou denně tisíce, aby se rychle dostali do průmyslové zóny Borská pole nebo k areálu univerzity. "Zprovoznění nájezdu a sjezdu z klatovského přivaděče na Dobřanskou ulici je naplánováno na 1. srpna," potvrdil šéf Ředitelství silnic a dálnic Plzeň Zdeněk Kuťák.
Proč je těch několik desítek metrů silnice tak důležitých? Řidiči, kteří míří na Borská pole, už nebudou muset jezdit až na kruhový objezd a pak k cíli Sukovou či Folmavskou ulicí, kde je zbrzdí semafory. Pokud sjedou hned za věznicí, délkově bude jejich trasa maximálně srovnatelná, ale nezbrzdí je žádné semafory.
Šéf plzeňských dopravních policistů Karel Machulda říká, že pro zprovoznění nového sjezdu z dálničního přivaděče je polovina prázdnin ideálním obdobím.
"Řidiči si mají čas zvyknout na nové trasy do začátku školního roku. Očekáváme, že otevření nového sjezdu pomůže snížit počet aut v Sukově ulici i na Klatovské třídě kolem borské přehrady, protože pro řidiče bude samozřejmě nejvýhodnější jezdit co nejkratší trasou na přivaděč. Předpokládáme, že lidé budou více využívat při cestování Kaplířovu ulici," vysvětluje Machulda.
Ubudou auta i na hrázi přehrady? To se ukáže
Že ubudou po otevření chybějícího sjezdu z klatovského přivaděče auta ze silnice, vedoucí přes hráz borské přehrady, o tom nejsou přesvědčeni všichni. Jitka Gerlická z občanského sdružení Klatovská, v němž jsou především lidé z domků podél staré výpadovky z Plzně na Klatovy nad přehradou, tomu nevěří.
"Proč by někdo odbočoval z Klatovské třídy na přivaděč, když je zvyklý jezdit po původní silnici? Ta navíc nad přehradou nedávno dostala nový asfaltový koberec a ještě ji rozšířili," kroutí nevěřícně hlavou žena.
Lidé z Ředitelství silnic a dálnic mají v ruce už i výsledky měření hlučnosti loni otevřených přivaděčů v Plzni. Přivaděč od Domažlic na Nové Hospodě i klatovský dálniční nemají problémy s tím, že by se od nich šířil do okolí hluk překračující hygienické limity.
"U klatovského přivaděče je komplikovaná situace v tom, že auta jezdí nejen po něm, ale i po Dobřanské a staré Klatovské přes hráz borské přehrady. Měření hluku se na obou místech dělala ještě před zahájením stavby přivaděče, aby pak bylo možné srovnat výsledky naměřené po otevření nové stavby. V obou případech byl zaznamenán pokles hlučnosti," objasňuje Radmila Koubová z Krajské hygienické stanice v Plzni.