Jednalo se tehdy o nouzové řešení, protože se ukázalo, že starý betonový Masarykův most už nesnese běžný provoz.
Pro Plzeňany důležitá část trasy mezi křižovatkami Jateční ulice s Chrásteckou a ulicí na Roudné se narovnala. Už je totiž možné jezdit nejen po novém mostě, ale i po zhruba 200 metrech nové silnice, která k němu vede. Stavba mostu dlouhého 124 metrů a zhruba kilometru přejezdových komunikací má být celá hotová po prázdninách a bude stát přibližně 260 milionů korun.
V úterý ráno už začaly stroje stavbařů užírat zavřenou silnici vedoucí k provizornímu mostu. Zároveň se pracuje na rekonstrukci památkově chráněného Masarykova mostu, který bude po opravě sloužit pouze chodcům a cyklistům.
Michal Nedvěd za Správy a údržby silnic Plzeňského kraje upozornil, že řidiči musejí v oblasti stavby nadále počítat s komplikacemi a omezením rychlosti. Už sice nebude nutné snižovat rychlost na 20 kilometrů v hodině, což platilo na provizorním mostě, ale na části úseku mezi novým mostem a Chrásteckou ulicí bude dál platit omezení na třicet kilometrů v hodině.
„Protože se stále ještě bude projíždět staveništěm. Pořád je tam nutné jezdit po provizorních silnicích. Provoz na novou komunikaci se bude převádět postupně,“ prohlásil Michal Nedvěd.
V úterý už se začalo pracovat na demontáži kovového mostu. „Předpokládáme, že rozebírání potrvá pět až šest týdnů,“ sdělil Nedvěd.
Památkově chráněný Masarykův most se má rekonstruovat přibližně do poloviny prázdnin.
V září má být celá stavba včetně nových chodníků a terénních úprav mezi Chrásteckou ulicí a ulicí na Roudné slavnostně otevřena.