„Názorová mapa dopravy má umožnit občanům i návštěvníkům kraje upozornit na problematická místa v dopravě nebo dopravní infrastruktuře, pochválit současná řešení nebo dát zajímavý podnět. To vše je možné udělat z mobilu nebo z počítače. Mobil dokonce umožnil promítnout do mapy vaši polohu,“ uvedl při spouštění projektu náměstek hejtmana pro dopravu Pavel Čížek.
Kromě několika pochval, například za zprovoznění nové části plzeňského východního silničního okruhu, který výrazně ulevil silnici po břehu Boleveckého rybníka, nebo lávky pro pěší a cyklisty u Kamenného rybníku v Plzni, si lidé nejčastěji stěžují na chybějící obchvaty obcí, nebezpečná místa na silnicích, málo parkovišť nebo překážející zaparkovaná auta a nefungující zelenou vlnu.
Navrhují změny u konkrétních autobusových nebo vlakových spojů, když při přestupech dlouho čekají, vybudování autobusových nebo vlakových zastávek na lepších místech.
Také si stěžují při cestách vlakem na Šumavu, že při přestupu z rychlíku na regionální vlak v Klatovech bývají o víkendech spoje jedoucí do Železné Rudy tak nacpané, že se do nich přestupující jen už těžko vměstnají.
Je tam i několik návrhů na rozšíření tramvajové dopravy v Plzni nebo požadavek na zařazení Starého Plzence do vnitřní zóny jízdného u veřejné dopravy.
Vedoucí krajského odboru dopravy Dušan Pakandl řekl, že nyní budou všechny podněty sumarizovat.
„Naším cílem bylo, aby nám občané ukázali, kde konkrétně cítí problém. Další pohled je důležitý, může pomoci eliminovat takzvanou provozní slepotu. Je to jedna z cest, jak odhalit systémová pochybení ve veřejné linkové i drážní dopravě a silniční síti. Budeme hledat hlavně podněty, které se v určité lokalitě, v konkrétním místě opakují. Těm se budeme věnovat. Rozhodně to nebude tak, že bychom odpovídali na úplně každý podnět,“ vysvětlil Pakandl.
Hodně podnětů se týká i cyklostezek. Lidé přidávali návrhy na nová propojení, bezpečnější přejezdy přes frekventované silnice nebo i nové trasy. Několikrát se u cyklostezek objevuje výtka, proč je vyasfaltovaná, že přírodní cesta ze zhutněného jemného kameniva by byla lepší.
Vedle toho si lidé jezdící na kolech pravidelně do práce stěžují, proč není povrch cyklostezky bez děr nebo z hladkého asfaltu.
Jedna ze zajímavých výtek se týká i cyklostezky podél nové komunikace kolem Boleveckého rybníka. Pisateli například vadí, že je silnice pro auta zbytečně široká a cyklostezka vybudovaná vedle silnice není oddělena zelení, takže jízda tam pro něj není dostatečně komfortní.
U železnice opakovaně zazněly návrhy na obnovení lokální trati z Mladotic do Kralovic. Je tam ale také nápad na narovnání hlavní trati do Žatce v úseku mezi Horní Břízou a Kaznějovem na severním Plzeňsku.
Po vyhodnocení podnětů dostanou ty nejčastější k řešení Správa a údržba silnic, POVED jako organizátor dopravy, obce a města podle toho, kdo je k tomu kompetentní.