Dělníci začnou na Karlovarské třídě pracovat desátého července. Nejprve budou kácet náletové dřeviny ve svahu, kam se bude vozovka rozšiřovat.
„Kvůli stavbě je nutné zúžení stávající komunikace. Ve směru do centra zůstanou dva pruhy, jeden bude široký 3,25 metru, druhý bude mít 2,5 metru. Délka takto upraveného úseku bude asi půl kilometru,“ uvedl Martin Mokrý ze společnosti Berger, která bude frekventovanou silnici rozšiřovat.
Motoristé ale zpočátku nemusejí stavbaře vůbec zaregistrovat. Hodně přípravných prací budou dělat ve svahu, kam ze silnice není příliš vidět.
Třetí jízdní pruh přibude také na mostě generála Pattona
Kromě prořezávky keřů a odstranění překážejících stromů budou upravovat plynovod, prodlužovat kanalizaci i vodovod, pokládat nové kabely pro veřejné osvětlení nebo řízení semaforů v křižovatkách.
„Kvůli rozšíření vozovky musíme také upravit podchod u křižovatky s Boleveckou ulicí nebo kolektory. Součástí stavby jsou i tři nové sloupy pro trolejové vedení. Vrty pro jejich ukotvení budou mít v průměru jeden metr a hluboké budou osm až deset metrů. Na to budeme používat speciální vrtnou soupravu,“ popsal Mokrý.
Až stavbaři zúží jízdní pruhy, fréza odebere horní asfaltovou vrstvu na pravém okraji silnice, což je nutné kvůli propojení původní silnice a její rozšířené části.
Stavbaři předpokládají, že první autobusy a záchranářská auta začnou třetí pruh využívat během listopadu letošního roku.
Jenže tím stavební práce v tomto úseku neskončí. Vodaři připravují rekonstrukci kanalizace, která vede pod stávající silnicí.
„Práce se budou provádět bezvýkopovou technologií, ale jízdní pruh nad kanalizací bude muset být po dobu opravy uzavřený. S ohledem na nestálost počasí v listopadu a prosinci jsme rozhodli, že práce na kanalizaci budou zahájené v dubnu příštího roku,“ uvedla mluvčí Vodárny Plzeň Kateřina Chmelíčková.
I v této době by měl být ve směru do centra Plzně zachovaný provoz ve dvou jízdních pruzích. Kromě nového pravého pruhu by měl být otevřený i současný levý jízdní pruh. Neprůjezdný bude jen prostřední, pod nímž vede kanalizace.
Až vodaři z Karlovarské třídy odjedou, vrátí se na ni na několik dnů ještě silničáři. „Práce jsou zkoordinované tak, abychom po dokončení opravy kanalizace mohli položit v celém úseku nový asfaltový koberec,“ řekl náměstek ředitele plzeňského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic Michal Syřínek.
V příštím roce vybudují silničáři třetí jízdní pruh ve směru do centra také na mostě generála Pattona, který právě prochází kompletní opravou (psali jsme zde). Rozšíření vozovky bude na úkor velmi širokého a chodci nepříliš využívaného chodníku.