Na Bílé Hoře v Plzni vzniká provizorní silnice, aby po dobu výstavby kruhové...

Na Bílé Hoře v Plzni vzniká provizorní silnice, aby po dobu výstavby kruhové křižovatky bylo zajištěno propojení mezi Jateční třídou a ulicí kolem Velkého Boleveckého rybníka. (11. 3. 2020) | foto: MF DNES

Bagry rozebraly násep, pod plzeňskou Bílou Horou bude provizorní cesta

  • 8
Těžká technika odtěžila část náspu vlečky do bývalého pivovaru Prior na Bílé Hoře v Plzni. Vzniká tam dočasná silnice, aby i po dobu výstavby velké kruhové křižovatky a nových železničních mostů nad ní bylo zajištěno propojení Jateční třídy s ulicí kolem Velkého Boleveckého rybníku.

„Průjezd autobusů i aut mezi Bolevcem a Doubravkou bude zachovaný, silnice od Roudné bude zaslepena,“ vysvětlil loni v prosinci koordinátor Václav Lacyk.

Zachování průjezdnosti v křižovatkách pod Bílou Horou je důležité i kvůli velké opravě silničního průtahu v centru Plzně mezi Novým divadlem a mosty U Jána. Právě kolem Boleveckého rybníka by řidiči mohli také objíždět centrum města, kde se kvůli pracím na průtahu očekávají kolony. Plánovaný jeden pruh pro každý směr na průtahu zřejmě autům stačit nebude a budou se tam tvořit velké kolony.

Současné křižovatky pod Bílou Horou se uzavřou koncem dubna. Na 30. dubna je plánovaný začátek železniční výluky mezi hlavním plzeňským nádražím a Třemošnou. Trať osiří na 135 dnů. 

Za tu dobu budou muset pracovníci stavebních firem sundat současné mosty, vybudovat nové pilíře a na ně posadit mnohem delší mostní konstrukce. Jen pro představu: zatímco současný železniční most na hlavní trati Plzeň - Žatec nad ulicí Na Roudné měří kolem 15 metrů, nový bude třikrát delší, dosáhne délky 45 metrů. Výluka je plánovaná do 11. září. 

„Zajímavostí je, že opěra mostu bude ve středu kruhové křižovatky. Vše je projektované tak, aby se v budoucnu pod most vešly bez problémů i trolejbusy,“ uvedl už dříve Zdeněk Kuťák pověřený řízením plzeňského pracoviště Ředitelství silnic a dálnic. 

Současně s budováním nového kruhového objezdu stavbaři upraví navazující zastávky městské dopravy, stezky pro chodce i cyklisty.

Oblast frekventované křižovatky se změní na kruhový objezd i kvůli napojení nové silnice, která je součástí budoucího východního plzeňského silničního okruhu. Náklady na čtyřpruhový úsek silnice mezi Plaskou a sjezdem do ulice Na Roudné je bezmála 600 milionů korun. 

V budoucnu bude silnice od Plaské protažena až k Jasmínové ulici na Slovanech, kde teď končí černický přivaděč od dálnice D5. Kompletní východní okruh by mohl být hotový podle aktuálních odhadů v roce 2032.

Podívejte se, kudy povede východní okruh v Plzni (27. 2. 2017)

1. března 2017