"Veze nás spolehlivý stroj," chválil svojí Tatru 11 z roku 1924 řidič František Valšuba z Řevnic. Hned na startu čekal každou posádku první úkol.
"Musí nastartovat do deseti vteřin. Jinak jim počítáme trestné body," vysvětloval David Procházka z plzeňského Veteran Car Clubu.
"Bez obav. Komu se to nepodaří, toho roztlačí moje žena," žertoval organizátor setkání hrabě Jerome Colloredo-Mannsfeld, který vyjížděl jako první s nesoutěžní nulou na kapotě.
Další dovednostní úkoly - přejezd přes prkno nebo převoz vody v kelímku z bodu A do B - plnili závodníci cestou. Trasa v délce 112 kilometrů vedla přes rozhlednu Velká Buková, hrady Křivoklát a Krakovec a údolím Berounky zpět na zámek Zbiroh.
Posádky závodí celkem v pěti třídách, v každé jsou připravené tři poháry. "Speciální odměnu máme pro dvě čistě dámské posádky," prozradila Livia Colloredo-Mannsfeld.
Sobotní etapa startuje opět ze zbirožského zámku. Tentokrát se budou tatrovky řítit přes Strašice, Rožmitál, Mirošov, zámek Kozel, kde zastaví jejich majitelé na prohlídku, a přes rokycanské Muzeum na demarkační linii zpátky na zbirožský zámek.
Vítěze vyhlásí pořadatelé na slavnostní večeři po 19. hodině.