Diskuze

Uhasit elektromobil je problém, baterie může kdykoli znovu vzplanout

Požár elektromobilu značky Tesla po nehodě v Rakousku ukázal, jak těžké je pro hasiče vypořádat se při zásahu s těmito stroji. Zatímco uhašení klasického vozu se spalovacím motorem trvá většinou několik minut, uhasit baterii elektromobilu je otázkou hodin. A ani pak nemusí být vyhráno.
Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

M38a85r14e33k 82V14a29l89í49k

11. 11. 2019 21:34

Přijde mi zajímavé, že v tom článku rozebírají všechno možné, ale nezmíní takový drobný detail, že klasické auta hoří časteji, než elektrické. Ještě nemáme dost dat, abychom to mohli s určitostí říct, ale na základě dosavadních dat můžeme říct, že v přepočtu na kilometry to u Tesly vychází na 5 požárů na 1 mld. ujetých km. Auta na spalovací motor mají podle statistik 55 požárů na 1 mld. ujetých km. To je rozdíl jednoho řádu ve prospěch elektrické Tesly...

1 1
možnosti

Již jste někde četl, že se nabouraný vůz s klasickým pohonem vznítil znovu po třech dnech? To je zřejmě také statistika ve prospěch Tesly....

1 0
možnosti

Přemýšlel jsem, jak by to vypadalo, kdyby takové auto hořelo těch více dní v parkovacím stáním a nad ním byly byty, prodejny. To by se nějak vyprázdnila garáž a to hořící by se pak opatrně vytahovalo ven? Kolem výtahu, kolem dveří do domu, stahovacími vraty? Nebo by se nechalo dohořet v tom parkovacím stání a byt, prodejna nad tím by se asi odepsalo?

Mě tak vychází, že zatím bych parkovaní elektroaut v takových stání zakázal.

1 0
možnosti

H71o62n95z46a 19T19a52r

10. 11. 2019 18:06

V předpisu pro hasiče v USA je napsáno Po uhašení ellektromobilu je nutné elektromobil několik dnů sledovat může dojit k opětovnému vzplanutí .

Proč hoří elektromobily? A hoří častěji než konvenční auta? Zeptali jsme se odborníků i hasičů

https://zpravy.aktualne.cz/ekonomika/auto/proc-hori-elektromobily-a-hori-casteji-nez-konvencni-auta-ze/r~729a0c285f7111e7b1e2002590604f2e/

Vyšetřování požáru Chevrolet Volt uzavřeno. Konec dobrý, všechno dobré

http://www.hybrid.cz/vysetrovani-pozaru-chevrolet-volt-uzavreno-konec-dobry-vsechno-dobre

1 0
možnosti

Mimochodem zkuste si zapatrat v historii jaká skepse panovala s nástupem automobilů. Od plašení koní po nespolehlivost...dnes je tu to samé s elektromobily. Dejte tomu čas, za pár let Vám přijdou elektroauta jako úplně normální součást běžného života....lidi jsou vždy nedůvěřivý k novým technologiím...

2 3
možnosti

Ale lidi nemaj problem s elektromobilama jako takovejma. Problem je v tom ze je to lidem nuceno i kdyz to proste vychytany neni a masove rozsireni ted zpusobi vic skody nez uzitku

5 1
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
5 0
možnosti

Úplně vidím ty světlé zítřky, leden 2035 venkovní teplota -25C a na dálnici co 50m jedna vybitá a na kost zmrzlá kraksna na baterky.

Červenec 2035 v příkrém kopci u Humpolce došlo k hromadné srážce několika elektrokrámů a dálnice musela být na několik týdnů uzavřena, čeká se až to dohoří asfalt ztuhne a silničáři budou moci povrch odfrézovat a položit nový.

O množství CO2 a škodlivin vyprodukovaných požárem jedné půltunové baterie asi snad ani nebudu pátrat.

2 1
možnosti

Za 16 let očekávám, že elektroauta budou mít dojezd srovnatelný se spalováky a na každý benzínce rychlonabijecky...o bezpečnosti a nových postupech při nehodě ani nemluvě, ty už jsou teď a budou ještě lepší a vychytanější...chce to čas

1 3
možnosti

Když blafne benzín tak pasažéři včetně okolí nemají vůbec žádnou šanci a požár se rozšíří rychleji i na další auta. Ale nádrž je aspoň menší a v autě se dá líp zakrýt než objemnější baterie.

I Teslu ale uhasili 2 lidi né moc tlustou hadicí, jen se pak prostě musí vrak pohlídat.

Tahle mediální masáž mi už připadá jako pantátovo řepkové lobby, asi i proto články kupodivu nejsou premium.

2 8
možnosti
Uživatel požádal o vymazání
4 1
možnosti

Co je oportunistické, ať dopadne. Co je zdravé, ať zůstane.

Za pár let uvidíme správnou cestu mobility i ekologie. Nyní je v tom mnoho vášně a emocí, které musí vyprchat. Však si vzpomeňte na prvé rande a dnes.

Hezký víkend.

0 0
možnosti

!Ale stoprocentní jistotu máte v okamžiku, kdy otočíte klíčkem ve spínací skříňce do polohy nula a zapnete nebo zatáhnete parkovací brzdu, když vyjmete speciálně označenou pojistku vysokonapěťového obvodu a rozpojíte speciální konektor v místě takzvaného záchranářského odpojení nebo servisní pojistku. Hasiči musejí ještě odpojit i klasickou baterii pro spotřebiče vozidla na 12 voltů, nesmí na to zapomenout,“ - já si neodpustil to vše zkopírovat. připadá mi to jako odškrtávání jednotlivých bodů piloty před startem.

A hodně počítačů je dnes na baterkách=UPS generujících 230 V. Tam mají hasiči také postupy, jak to vypínat? U mě je jedna UPS zahrabaná za stolem, druhá zavřená v polici, obě nejsou vidět.

2 1
možnosti
Foto

J57a25n 35F12i33a51l82a

8. 11. 2019 9:30

Při zkratu uvnitř baterie žádné otočení klíčkem, ani vyjmutí pojistky nepomůže.

A žádná vysokonapěťová pojistka tam není, to je jen mediální humbuk. Podle příslušné ČSN je "vysoké napětí" nad 1000V, v elektromobilu je 150-450V.

1 0
možnosti