- Napište nám
- Kontakty
- Reklama
- VOP
- Osobní údaje
- Nastavení soukromí
- Cookies
- AV služby
- Kariéra
- Předplatné MF DNES
Přijde mi zajímavé, že v tom článku rozebírají všechno možné, ale nezmíní takový drobný detail, že klasické auta hoří časteji, než elektrické. Ještě nemáme dost dat, abychom to mohli s určitostí říct, ale na základě dosavadních dat můžeme říct, že v přepočtu na kilometry to u Tesly vychází na 5 požárů na 1 mld. ujetých km. Auta na spalovací motor mají podle statistik 55 požárů na 1 mld. ujetých km. To je rozdíl jednoho řádu ve prospěch elektrické Tesly...
Již jste někde četl, že se nabouraný vůz s klasickým pohonem vznítil znovu po třech dnech? To je zřejmě také statistika ve prospěch Tesly....
Přemýšlel jsem, jak by to vypadalo, kdyby takové auto hořelo těch více dní v parkovacím stáním a nad ním byly byty, prodejny. To by se nějak vyprázdnila garáž a to hořící by se pak opatrně vytahovalo ven? Kolem výtahu, kolem dveří do domu, stahovacími vraty? Nebo by se nechalo dohořet v tom parkovacím stání a byt, prodejna nad tím by se asi odepsalo?
Mě tak vychází, že zatím bych parkovaní elektroaut v takových stání zakázal.
V předpisu pro hasiče v USA je napsáno Po uhašení ellektromobilu je nutné elektromobil několik dnů sledovat může dojit k opětovnému vzplanutí .
Proč hoří elektromobily? A hoří častěji než konvenční auta? Zeptali jsme se odborníků i hasičů
Vyšetřování požáru Chevrolet Volt uzavřeno. Konec dobrý, všechno dobré
http://www.hybrid.cz/vysetrovani-pozaru-chevrolet-volt-uzavreno-konec-dobry-vsechno-dobre
Mimochodem zkuste si zapatrat v historii jaká skepse panovala s nástupem automobilů. Od plašení koní po nespolehlivost...dnes je tu to samé s elektromobily. Dejte tomu čas, za pár let Vám přijdou elektroauta jako úplně normální součást běžného života....lidi jsou vždy nedůvěřivý k novým technologiím...
Ale lidi nemaj problem s elektromobilama jako takovejma. Problem je v tom ze je to lidem nuceno i kdyz to proste vychytany neni a masove rozsireni ted zpusobi vic skody nez uzitku
Úplně vidím ty světlé zítřky, leden 2035 venkovní teplota -25C a na dálnici co 50m jedna vybitá a na kost zmrzlá kraksna na baterky.
Červenec 2035 v příkrém kopci u Humpolce došlo k hromadné srážce několika elektrokrámů a dálnice musela být na několik týdnů uzavřena, čeká se až to dohoří asfalt ztuhne a silničáři budou moci povrch odfrézovat a položit nový.
O množství CO2 a škodlivin vyprodukovaných požárem jedné půltunové baterie asi snad ani nebudu pátrat.
Za 16 let očekávám, že elektroauta budou mít dojezd srovnatelný se spalováky a na každý benzínce rychlonabijecky...o bezpečnosti a nových postupech při nehodě ani nemluvě, ty už jsou teď a budou ještě lepší a vychytanější...chce to čas
Když blafne benzín tak pasažéři včetně okolí nemají vůbec žádnou šanci a požár se rozšíří rychleji i na další auta. Ale nádrž je aspoň menší a v autě se dá líp zakrýt než objemnější baterie.
I Teslu ale uhasili 2 lidi né moc tlustou hadicí, jen se pak prostě musí vrak pohlídat.
Tahle mediální masáž mi už připadá jako pantátovo řepkové lobby, asi i proto články kupodivu nejsou premium.
Co je oportunistické, ať dopadne. Co je zdravé, ať zůstane.
Za pár let uvidíme správnou cestu mobility i ekologie. Nyní je v tom mnoho vášně a emocí, které musí vyprchat. Však si vzpomeňte na prvé rande a dnes.
Hezký víkend.
!Ale stoprocentní jistotu máte v okamžiku, kdy otočíte klíčkem ve spínací skříňce do polohy nula a zapnete nebo zatáhnete parkovací brzdu, když vyjmete speciálně označenou pojistku vysokonapěťového obvodu a rozpojíte speciální konektor v místě takzvaného záchranářského odpojení nebo servisní pojistku. Hasiči musejí ještě odpojit i klasickou baterii pro spotřebiče vozidla na 12 voltů, nesmí na to zapomenout,“ - já si neodpustil to vše zkopírovat. připadá mi to jako odškrtávání jednotlivých bodů piloty před startem.
A hodně počítačů je dnes na baterkách=UPS generujících 230 V. Tam mají hasiči také postupy, jak to vypínat? U mě je jedna UPS zahrabaná za stolem, druhá zavřená v polici, obě nejsou vidět.
Při zkratu uvnitř baterie žádné otočení klíčkem, ani vyjmutí pojistky nepomůže.
A žádná vysokonapěťová pojistka tam není, to je jen mediální humbuk. Podle příslušné ČSN je "vysoké napětí" nad 1000V, v elektromobilu je 150-450V.