„Vítězná cena zakázky je bezmála 1,085 miliardy korun. Zhotovitelem je společnost Swietelsky uzel Plzeň složená z firem Swietelsky Rail Cz a Swietelsky stavební,“ uvedl pro MF DNES mluvčí Správy železniční dopravní cesty Marek Illiaš. Cena je nakonec asi o čtvrt miliardy nižší, než počítali projektanti.
Obchodní ředitel společnosti Swietelsky Rail CZ Viliam Perknovský potvrdil, že už převzali staveniště. „Zahájili jsme první přípravy. Začátek hlavních stavebních prací na přeložce Domažlické ulice, na rekonstrukci železniční trati Plzeň-Domažlice a jedné koleje trati Plzeň-Cheb je plánován na 1. března 2018. Práce na železnici a silnici budou probíhat souběžně,“ uvedl Perknovský.
Přestavba železniční tratě a silnice na Domažlické třídě |
Stavbaři budou mimo jiné narovnávat kolejiště na Domažlice mezi tratí na Cheb a železničním přejezdem. Kvůli tomu tam padly i dva bloky domů. Místo jedné bude mít nová domažlická trať v Plzni dvě koleje.
„Proto jsou nutné velké stavební zásahy u Domažlické třídy, kde je stísněný prostor. Bude tam i nová železniční zastávka. Plánuje se, že v budoucnu by měla být elektrifikovaná celá trať nejen na hranice s Německem, ale až do Mnichova,“ vysvětlil v dubnu náměstek ředitele SŽDC - stavební správy západ Pavel Paidar.
V průběhu jara a léta letošního roku poslaly demoliční stroje k zemi například unikátní pekárnu s pecí na uhlí, ve které do posledního březnového dne pekl chléb Roman Sebera.
U Seberů upekli poslední chléb, pekárna se bude bourat (30. 3. 2017)
31. března 2017 |
„Život v pekárně na Domažlické se nám podařilo prodloužit skoro o čtyři roky. Správa železniční dopravní cesty, která objekt vykoupila, mi ho pronajala zpátky. Garantovali mi rok, povedly se skoro čtyři. Do poslední chvíle jsem doufal, že se projekt ještě změní, že trať půjde o kousek dál. Teď vidím, že přes plány vlak nejede, vlastně přes pekárnu pojede,“ povzdechl si při sázení posledních vykynutých chlebů do rozpálené pece Roman Sebera.
Jen malý kousek zdi s odpojeným rozvaděčem zbyl z někdejšího hostince U Letušky poblíž trolejbusové zastávky. Mezi současnou železniční tratí a Domažlickou třídou zůstal stát jediný dům, kterým je tamní sokolovna. Vše ostatní je pryč, místo budov je srovnaný plac.
První velká vlaková výluka je v plánu od 1. března do 30. května
Začátkem prosince při představování nových železničních jízdních řádů upozorňoval ředitel Regionálního obchodního centra ČD Vladimír Kostelný, že na jaře čeká cestující na domažlické trati tříměsíční výluka.
„První velká výluka je plánována od 1. března do 30. května 2018, kdy dojde ke kompletní výměně kolejí, rekonstrukci mostů a propustků. V úseku městské části Skvrňany bude kvůli zvýšení rychlosti trať narovnána a zdvoukolejněna,“ vysvětlil David Sichrovský, projektový manažer firmy Swietelsky zodpovědný za stavbu. Současně s tím budou stavbaři pracovat na úpravách trati Plzeň-Cheb, kterou ta domažlická míjí po mostě. Tam bude zachovaný provoz po jedné koleji.
Menší omezení se budou týkat motoristů. Nová silnice bude za mostem přes chebskou trať pokračovat rovně, ze čtyř pruhů se zúží na klasický dvoupruh. Povede přes už vyklizené zahrádky a po novém mostě překoná železniční trať. Stavba skončí kruhovým objezdem, který vznikne za současným železničním přejezdem směrem z centra Plzně.
Bagr bourá činžovní domy kvůli přestavbě železnice (16. června 2017)
16. června 2017 |