Po zmáčknutí červeného tlačítka pod volantem se z reproduktorů ozve zvuk startujícího nadupaného motoru. Auto rozsvítí světla, rozzáří se budíky v přístrojové desce. Rozezní se hudba z přehrávače, který je možné u některých vozítek ovládat z volantu. U dvou sporťáků se rozblikají barevná světla v discích kol.
I když je sedadlo prázdné a inspektor páku na podlaze ovládá rukou, najednou se anglicky rozezní varování, že řidič nemá zapnutý bezpečnostní pás.
Stačí šlápnout na pedál na podlaze a auto se dává do pohybu. Volantem je možné skutečně řídit, kromě rychlosti dopředu jde zařadit i zpátečka. Druhou možností je, že se dítě může jen vézt, a někdo z rodičů řídí vozítko vysílačkou.
Pro malé kluky z bohaté rodiny to vypadá jako ideální dárek. Jenže všechna vozítka čeká likvidace.
„Když jsme zmenšená auta viděli poprvé, zdálo se nám podezřelé použití ochranných známek. Komunikovali jsme proto s jejich vlastníky, přímo s německou centrálou Mercedesu. Závěr je jednoznačný. Tahle vozítka jsou falza vyrobená bez licence, bez jejich vědomí,“ řekl k zabaveným elektrickým autům pro děti šéf České obchodní inspekce pro Plzeňský a Karlovarský kraj Jan Řezáč. Právě jeho lidé narazili na tahle vozítka jako první.
Ani zajištění dveří není dostatečné, nemusí udržet dítě
Auta, která obchodník prodával podle inspektorů v kamenných prodejnách bez koruny za deset tisíc, skončí v drtičce.
Problémů je víc. Nedostatečné zabezpečené jsou podle inspektorů dveře autíček. Malá klička by podle nich nemusela udržet zavřená boční dvířka, kdyby se o ně dítě třeba při zatáčení opřelo.
Ve skladech mají kontroloři zatím šest elektroaut pro děti. K mercedesům určeným k likvidaci mohou časem přibýt ještě další kusy. „Uvidíme, jestli se případ rozjede dál, protože značek autíček je k prodeji nabízeno více,“ řekl Řezáč.