Silnice I/35 je na Svitavsku po oblevě plná děr. Zničené ráfky a pneumatiky...

Silnice I/35 je na Svitavsku po oblevě plná děr. Zničené ráfky a pneumatiky hlásí už řada řidičů. | foto: Policie ČR

Díry na hlavním tahu na Moravu zmizí do dvou týdnů, slíbilo ŘSD hejtmanovi

  • 9
Výtluky posetý hlavní silniční tah I/35 mezi Vysokým Mýtem a Moravskou Třebovou, na kterém si v posledních týdnech poničily svá auta desítky řidičů, bude do dvou týdnů kompletně opraven. Oznámil to hejtman Pardubického kraje Martin Netolický po jednání s generálním ředitelem Ředitelství silnic a dálnic Radkem Mátlem.

„Výtluky na silnici I/35 byly opravdu enormní, což bylo mimo jiné způsobeno střídajícími se teplotami, sněžením a deštěm. Bohužel se je Ředitelství silnic a dálnic nedařilo v krátké době opravit, a tak jsme byli upozorňováni jak policií, tak samotnými řidiči, kteří zcela logicky nerozeznávají, kdo je vlastníkem komunikace,“ uvedl hejtman Martin Netolický.

Na desítky neopravených a hlubokých výtluků upozorňovala i MF DNES. Tristní stav dokazovala i na vlekoucích se opravách v úseku Gajer - Hřebeč, kde se pracovním četám nedařilo ani po týdnu od nahlášení špatného stavu díry opravit. Policie se při řešení poničených pneumatik a ráfků hlavně během ledna a února nezastavila.

„V průměru posledních dvanácti let jsme se od začátku roku do dnešního dne pohybovali v úseku Litomyšl – Moravská Třebová na žádné až pěti dopravních nehodách v souvislosti s výtluky. V letošním roce jich prozatím evidujeme 35, což je opravdu skokový nárůst,“ potvrdil špatnou situaci krajský ředitel Policie České republiky Jan Ptáček.

Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) hejtmanovi, který o celé věci jednal na dálku i s ministrem dopravy Karlem Havlíčkem, přislíbilo, že problém v následujících dnech zmizí.

„S ŘSD jsme se domluvili, že i vzhledem ke stabilnějšímu počasí bude možné všechny problematické úseky opravit nejpozději do 14 dnů s tím, že práce pokračují velmi intenzivně každý den,“ sdělil hejtman.

Připomněl, že na opravách je připravena podílet se i krajská Správa a údržba silnic, která může vzhledem k rovnoměrně rozmístěným cestmistrovstvím po celém kraji na mimořádnou situaci pružně reagovat. 

Stroje pardubických krajských silničářů však údržbu na státních silnicích nevykonávají od roku 2017, kdy zakázku na údržbu silnic stát přímo zadal společnostem Eurovia a Sovis. 

ŘSD chystá změny

Z chyb se chce ŘSD jako správce silnic I. tříd poučit a podobné kritice chce předcházet systémovou změnou v organizaci.

„Každá regionální správa ŘSD by měla mít k dispozici zaměstnance, kteří budou okamžitě reagovat na vzniklý problém, a to jak rychlým označením, tak opravou. Zároveň ŘSD řeší celoroční pohotovost několika obaloven asfaltových směsí tak, aby bylo možné řešit kvalitnější opravy i v zimních měsících,“ sdělil po jednání s ředitelem ŘSD Radkem Mátlem hejtman Netolický.

11. února 2021