Finiš jednoho z dostihů na pardubickém závodišti.

Finiš jednoho z dostihů na pardubickém závodišti. | foto: Martin Veselý, MAFRA

Závodiště stále trápí dluhy z minulosti, i proto se výše výher nemění

  • 0
Byť už v sobotu startuje na pardubickém závodišti dostihová sezona roku 2016, teprve před dvěma dny se oficiálně ukončila ta minulá. Přesněji řečeno zástupci vedení Dostihového spolku půl roku po 125. Velké pardubické předali trofeje majitelům, trenérovi a žokejovi vítězného valacha Ribelina.

Za odklad mohl nalezený doping u původního výherce Nikase.

„Bohužel se musím omluvit vítěznému žokejovi Pavlu Kašnému, že pro něj nemáme připravený velký pohár. Zatím se teprve vyrábí. Měli jsme provozní komplikace,“ uvedl náměstek pardubického primátora Jan Řehounek.

Po trochu pokažených oslavách se na oficiální předsezonní tiskové konferenci začalo mluvit hlavně o právě začínající sezoně. Dostihové závodiště v Pardubicích letos plánuje deset dostihových dnů s 80 dostihy, obdobně jako v minulé sezoně. Stejně jako loni je na výhry připraveno asi 15 milionů korun.

„Víc hospodaření firmy nedovoluje,“ řekl místopředseda představenstva Dostihového spolku Michael Skalický. „Snažíme se, aby růst v Pardubicích byl, ale jsme bohužel limitovaní ekonomickou historií,“ uvedl Skalický.

Dostihová sezona v Pardubicích

7. 5. - Zahajovací dostihový den

21. 5. - I. kvalifikace na 126. VP

4. 6. - Dostihový den

11. 6. - Zlatý pohár Předsedy Poslanecké sněmovny Parlamentu ČR

25. 6. - II. kvalifikace na 126. VP

20. 8. - III. kvalifikace na 126. VP

10. 9. - IV. kvalifikace na 126. VP - Evropský den koní

8. 10. - Překážkové dostihy

9. 10. - 126. Velká pardubická s Českou pojišťovnou

22. 10. - Závěrečný dostihový den

Dostihový spolek totiž prý stále zatěžují splátky dluhů z minulosti, které vznikly před rokem 2011. Po komunálních volbách o rok dříve se změnilo představenstvo a dozorčí rada spolku, později vyšlo najevo, že účetnictví je v nepořádku a společnost má vysoké závazky. Předchozí šéfové spolku kvůli tomu byli dokonce odsouzeni.

V roce 2011 společnost skončila se ztrátou zhruba 11 milionů korun. Nově také spolek musí platit doměrky finančnímu úřadu.

„Snažíme se všechny závazky postupně umazávat, momentálně jsou do výše pěti milionů korun,“ uvedl předseda představenstva Dostihového spolku Richard Benýšek.

Závodiště má ožít i mimo dostihy

Podle něj se závodiště bude stále více otvírat veřejnosti i mimo dostihové dny. Návštěvníky by tam měly přilákat další sportovní či zábavní akce. Velkou událostí bude podle pořadatelů mistrovství ČR ve všestrannosti, které nabídne soutěže všech kategorií v jeden čas na jednom místě. Zajímavé by měly být i parkurové soutěže, závody spřežení, přehlídka psů nebo výstava Koně v akci.

„Velmi rád bych závodiště využil i v zimě. Napadá mě například myšlenka spojit se s promotéry extrémního závodu, překážkového běhu Spartan Winter Race,“ uvedl ředitel Dostihového spolku Martin Korba.

„Naším cílem je, aby závodiště žilo i mimo hlavní dostihové dny. I proto chystáme opravu parkurového kolbiště nebo přesun jízdního oddílu městské policie právě na závodiště,“ doplnil Jan Řehounek.

Diváci mohou soutěžit o vstupenky i další ceny

Zahajovací dostihový mítink se uskuteční již tuto sobotu. Sezona pak v Pardubicích vyvrcholí 9. října 126. Velkou pardubickou. Návštěvníci pardubického závodiště přitom mohou až do konce léta soutěžit o lístky na Velkou pardubickou a další zajímavé ceny.

„Stačí se zapojit do zábavné hry ‚To bude jízda, panečku’ v rámci aplikace Geofun. Hráči si mohou do svých chytrých telefonů zdarma stáhnout tuto aplikaci, zaregistrovat se a plnit zábavné úkoly. Start je před pardubickým závodištěm. Hrou provázejí maskoti Bob a Taxísek. Soutěž potrvá až do 23. září 2016,“ uvedla mluvčí spolku Kateřina Anna Nohavová.

Fanoušci se mohou těšit i na mírné vylepšení zázemí závodiště. Opravily se například toalety. Na druhou stranu na nějaké větší rekonstrukce areálu prý momentálně nejsou peníze.

„Radnice například vyměňuje sedačky na tribunách, ale bylo by zapotřebí hodně desítek milionů korun, aby to bylo na závodišti pořádně vidět. To je dlouhodobě podfinancované,“ dodal Skalický.