Vlak má totiž větší kapacitu a proto je ve špičkách výhodnější, než autobusová přeprava. Jeho zachování uvítají i handicapovaní lidé, kteří do Litomyšle jezdí z vysokomýtského domu Naděje. Přeprava vlakem je pro ně jednodušší.
Za zachování železniční trati vznikla i petice, kterou podepsalo na 600 lidí. Zástupci kraje jim nakonec vyšli vstříc.
"Dohodli jsme se na zachování veřejností skutečně využívaných vlakových spojů, přičemž budou posíleny autobusové spoje do Chocně a České Třebové s návazností na vlaky dálkové přepravy," popsal situaci starosta Litomyšle Michal Kortyš.
Kombinovaná doprava se líbí i vysokomýtskému starostovi Miloslavu Souškovi. "Úplné zrušení vlakových spojů, to by byl nesmysl, ale kombinace vlakové a autobusové dopravy je logická," řekl.
Ve Vysokém Mýtě bude kvůli kombinaci vlakové a autobusové dopravy ještě nutné upravit prostor kolem železniční zastávky. Radnice tu chce vybudovat přestupní terminál.
Zrušením nevyužívaných vlakových spojů a jejich nahrazení autobusy ušetří kraji nemalé peníze. Kraj však ještě neřekl, jak konkrétně je využije. "Finanční prostředky budou dobře využity v rámci veřejné dopravy v kraji,“ uvedl pouze náměstek hejtmana Jan Tichý.
Kromě trati mezi Litomyšlí a Vysokým Mýtem chtěl kraj zrušit i trať mezi Žďárem u Skutče a Pustou Kamenicí na Poličsku. O rušení tratí čtěte zde.