Podle strategického plánu lze dnes řeku autem překonat jen na málo místech. Nejbližší most mimo město, který mohou využívat i těžká nákladní auta, je směrem proti proudu řeky ve 20 kilometrů vzdáleném Hradci Králové a opačným směrem - po proudu dokonce až v Týnci nad Labem, který se nachází až 30 kilometrů od Pardubic.
„V Pardubicích jsou tři silniční mosty a v případě, že je nutné jeden z nich zavřít kvůli opravám nebo rekonstrukci, nastává kapacitní problém na mostech ostatních,“ uvedl manažer pracovní skupiny strategického plánu pro dopravu Martin Moravec z odboru dopravy magistrátu.
Podle Moravce je zatím jediná plánovaná mostní stavba přes řeku součástí připravovaného severovýchodního obchvatu města. Měla by stát u slepého ramene řeky mezi částmi Cihelna a Dubina.
Kde se objeví další most přes Labe zatím není jisté. V minulosti radnice uvažovala o tom, že by most přes Labe mohl stát u parku Na Špici. Ten se nyní ale nákladně upravuje a větší silnice kolem něj nepřipadá v úvahu.
Podle Moravce by bylo také možné rozšířit most v nedalekých Kuněticích nebo v Rosicích. Nový by se také mohl vybudovat v souvislosti se vznikem přístavu v Pardubicích.
„Nebavíme se o příštích pěti letech, ale o výhledu na 50 let,“ uvedl Moravec.
Další most by podle strategického plánu mohl překlenout Chrudimku, aby vzniklo propojení ulice S. K. Neumanna s Kyjevskou ulicí. Vzniklo by tak nové napojení nemocnice a celé čtvrti Pardubičky, čímž by odpadlo riziko dopravního kolapsu v případě oprav nadjezdu přes železnici v Kyjevské ulici.