1 Leden
Lokomotivu vyprošťoval železniční obr
Logisticky velice náročnou vyprošťovací akci zažilo vjezdové nádraží v České Třebové. Po takřka dvou měsících od železniční nehody nákladních vlaků, při které vykolejila téměř dvacítka vozů, a jen zázrakem se zranil jeden strojvedoucí, se těžká technika pustila do vyprošťování 89 tun vážící lokomotivy Siemens Vectron.
Ještě předtím musel poničené vagony rozstříhat bagr s hydraulickými nůžkami. Nejnáročnější část likvidace nehody pomohl železničářům zvládnout největší jeřáb na české železniční síti Kirow EDK 1000.2. Kolejový obr mezi nehodovými jeřáby to neměl daleko. Německý stroj z poloviny 60. let s nosností 125 tun je z tamního depa a běžně se využívá při odstraňování následků železničních nehod. Pomáhal mimo jiné u tragické nehody ve Studénce v roce 2008, kde železniční expres narazil do zříceného mostu.
V České Třebové sehraný tým nehodového vlaku s podporou menšího jeřábu EDK 750 dokázal poničenou lokomotivu dostat na koleje za šest hodin. K nehodě dvou nákladních vlaků v České Třebové došlo v neděli 3. prosince 2023. Drážní inspekce odhadla škodu na nejméně 150 milionů korun. O jak náročnou vyprošťovací akci šlo, bylo vidět i na likvidaci posledních zbytků zničených vagonů, které doloval bagr z hloubky půldruhého metru. Ty pak končily pod hořáky autogenu. Poničené kolejiště bylo opraveno až na jaře.
Zprávy z dráhy
Sledovat další díly na iDNES.tvVětrníky lidem nevadí
Starostové obcí na Svitavsku si nechali vypracovat sociologický průzkum, aby měli jasno v tom, jak lidé nahlížejí na plán ČEZ vystavět v regionu park větrných elektráren. Průzkum možná trochu překvapivě vyšel ve prospěch větrné energie.
Do dotazníkového šetření se zapojilo deset obcí včetně Javorníka a Vendolí, kde větrné elektrárny sice nevyrostou, ale krajinný ráz by výrazně ovlivnily. Podle informací iDNES.cz v žádné z obcí nepřevážil vůči větrníkům negativní postoj.
Hokejové Dynamo vyhodilo Varaďu
Začátkem roku 2024 taky vybuchla jedna bomba v hokejové extralize. Boss hokejových Pardubic Petr Dědek vyhodil možná nejlepšího tuzemského kouče Václava Varaďu, se kterým měl přitom podepsaný kontrakt až do roku 2027.
Varaďa podle něj porušoval klubové hodnoty a znevážil značku Dynama. Od vedení klubu obdržel dokonce i vytýkací dopisy, které byly předvojem aktuálního soudního sporu. Varaďa žádá po Dynamu kompenzaci 11,6 milionu.