Žáci museli prokazovat zručnost, při měření se setkali s klasickou elektrotechnikou, dále s programováním a robotikou.
„Například napájeli na desku z plošných spojů součástky pro blikačku na kolo, kterou si odnesli domů, změřili si, jak fungují obvody, učili se programovat RGB diodu, aby jim svítily různé barvy. A také si postavili roboty a soutěžili jejich vzájemným vytlačováním z daného prostoru,“ řekl ředitel školy Ladislav Štěpánek.
Největší střední škola v Pardubickém kraji se tak stala sídlem sedmapadesátých Technohrátek, kterých se za čtyři a půl roku jejich existence účastnilo 7 700 žáků ze 101 základních škol. Jejich cílem je formou her a soutěží představit dětem základy různých oborů, ať už je to strojírenství, elektrotechnika, stavebnictví, geodézie, gastronomie, zahradnictví či zemědělství.
Žáky základních škol přivítalo celkem už pětadvacet středních odborných škol - jenom letos se akce zúčastnilo už 1 400 sedmáků, osmáků a deváťáků. Podle manažera projektu Vladimíra Zemánka není jeho cílem naučit žáky konkrétnímu řemeslu, samotné setkání s ním jim však napoví, zda je může v budoucnu bavit.
„Podle mého názoru se tento projekt také významně podílí na tom, že v Pardubickém kraji - bez ohledu na demografickou křivku - stoupá zájem žáků o čtyřleté studium na středních odborných školách a že se daří udržet i zájem o tříleté učební obory,“ řekl krajský radní pro školství Bohumil Bernášek.
Tento způsob motivace školáků k technickým oborům velice vyzdvihl i host prvních Technohrátek letošního školního roku, náměstek ministra školství, mládeže a tělovýchovy ČR Jaroslav Fidrmuc.
„Pardubický kraj a kraj Vysočina jsou na špici, jejich propagace technického školství by měla být příkladem dobré praxe i pro ostatní kraje, přál bych si, aby se rozšířila do celé republiky, aby se každý kraj takhle věnoval svým mladým lidem,“ řekl náměstek ministra Jaroslav Fidrmuc.