„Vyměňovala se část vedení na pražském záhlaví. Vlaky musely čekat,“ uvedla mluvčí Správy železnic Radka Pistoriusová.
Správa železnic se trakční vedení snažila opravit v době, kdy byl na trati nejmenší provoz, i tak se ale na koridoru v Pardubicích od 12:50 do 13.50 na hodinu téměř kompletně zastavil.
„V celé stanici byl vypnutý proud,“ vysvětlila Pistoriusová.
Po dobu opravy stály elektrické vlaky od Prahy i z Moravy, provoz motorových souprav nijak omezen nebyl.
„Vlaky Ex 143, Ex 128, R 888, R 891 vyčkají na obnovení provozu ve vhodných stanicích,“ uvedly během odstávky ke svým dotčeným spojům na webu o mimořádnostech v provozu České dráhy. Podle jejich vyjádření si trakční vedení vyžádalo opravu, protože se nachází v havarijním stavu.
I podle Správy železnic byla oprava neplánovaná. „Jednalo se o neplánovanou opravu krátkého úseku trakčního vedení, která má předejít riziku případných výraznějších komplikací v dopravě,“ řekl tiskový mluvčí Dušan Gavenda.
Pro osobní vlaky Os 5010 a Os 5011 zajistil dopravce náhradní autobusy.
Po koridoru jezdí také dopravci RegioJet a Leo Express, navíc spousta nákladních vlaků.