Než spadnou závory dolů, blikají výstražná světla přibližně půl minuty.
„Přesto se našel řidič nákladního vozidla, který na trať vjel v okamžiku, kdy těsně za ním závory začaly klesat. Jak je patrné, začal zmatkovat, couval, poté přejel dopředu na druhou stranu přejezdu, vystoupil z vozidla a snažil se závoru manuálně zvednout. Okamžitě naskakoval do auta, ale v ten moment závora znovu spadla,“ popsala situaci policejní mluvčí Eva Maturová.
Řidič se snažil dostat z přejezdu opakovaně, jelikož na poprvé neuspěl. Tím, že alespoň přejel na tu část přejezdu, kde jsou méně využívané koleje, zabránil možné srážce. Pendolino totiž prosvištělo na opačném konci.
KvůIi podobným případům železničáři umístili během letošních letních prázdnin z každé strany přejezdu sloupy, na nichž čtveřice kamer monitoruje provoz (psali jsme o tom zde). Kamery tak nepřetržitě hlídají přejezd, který překonává celkem pětici kolejí. Nachází se totiž nedaleko stanice, před kterou se koleje větví.
Policisté důrazně nabádají motoristy, aby tímto způsobem neriskovali ani zde, ani na žádném jiném přejezdu..
„Před každým železničním přejezdem je nutné dbát zvýšené opatrnosti a věnovat se dopravnímu značení. Ani oslnění sluncem řidiče neomlouvá. Ve chvíli, kdy dojde k porušení pravidel silničního provozu, může být takovéto jednání vyhodnoceno i jako podezření z přečinu obecného ohrožení z nedbalosti, za který první odstavec ukládá možnost uložení až dvouletého trestu odnětí svobody,“ uvedla Maturová.
Podle policie se podobně nezodpovědně na přejezdu v Uhersku zachovala v minulých měsících už pětice řidičů, mezi kterými byl i klasický kamion s návěsem. Pravdou je, že provoz vlaků na koridoru je značně frekventovaný a spadlé závory jsou častým jevem. Není výjimečné, že jsou pak dole i deset minut. To ovšem řidiče od riskování neomlouvá.
Mimo Uherska se totožné kamerové zařízení objevilo i v Úvalech a Polance nad Odrou.