„Na stavbě úseku D35 Opatovice - Časy jsme zahájili realizaci prvních úseků oplocení. Práce začaly u Labe a postupujeme směrem k Borku. Kompletní dokončení oplocení v tomto úseku je plánováno na konec ledna,“ informovalo Ředitelství silnic a dálnic (ŘSD) na Twitteru.
Spuštění nového úseku v rámci předčasného užívání bez plotů bránilo ŘSD jako běžný postup s tím, že zvěř budou odrazovat odrazky na okraji silnice a pachové zábrany.
Na přechod zvěře na novém úseku D35 ještě před jejím otevřením upozorňovali myslivci z místních sdružení.
„Bylo nešťastné otevřít dálnici, dokud nebylo dodělané oplocení,“ řekl po nehodě Tomáš Severin, starosta Újezdu u Sezemic a člen mysliveckého sdružení, do jehož honitby daný úsek spadá (o nehodě jsme psali zde).
Absenci plotů kritizoval například i poslanec Spolu David Šimek. Po vážné nehodě kritika zesílila, rychlou dostavbu plotů požadoval i hejtman Martin Netolický (3PK). ŘSD po nehodě slíbilo, že výstavbu plotů uspíší.
Podle mluvčího státní organizace Jana Rýdla nebylo možné ploty postavit dřív, protože kolem komunikace ještě pokračovaly dokončovací terénní práce, což je běžný postup.
„Silnice se uvede do předčasného užívání, kolaudace se uskuteční později,“ uvedl s tím, že je mu líto, že se nehoda na D35 stala. Dodal však, že na všech silnicích v České republice jsou nahlášeny tisíce srážek se zvěří ročně.
Podle dat SRNA indexu, který vydává dvakrát ročně Generali Česká pojišťovna, loni od dubna do konce září bylo na českých silnicích podle policejních dat 7 329 srážek se zvěří. Ve stejném období roku 2020 to bylo 7 238 případů, v roce 2019, tedy před pandemií koronaviru, 7 872 srážek se zvěří.