Výletní loď Arnošt

Výletní loď Arnošt | foto: MF DNES

Pardubický parník Arnošt se stane další linkou MHD

  • 0
Výletní loď Arnošt každý rok prodělává statisíce a pomalu chátrá. To by se nyní mělo změnit. Pod svá křídla si ji totiž vezme Dopravní podnik, který už na její opravu dostal od města dva a půl milionu korun. V budoucnosti by se na lodi mohlo platit jízdné podobně jako v autobusech hromadné dopravy.

Parník Arnošt je nyní v tak špatném stavu, že je nutné ho co nejrychleji opravit. Jinak nebude moci na vodu.

"Pokud rozhodnutí o modernizaci plavidla neprojde brzy, ztrácí loď od 1. dubna technickou způsobilost k plavbám a nebude možné ji užívat ani řádně pronajímat," uvedl v úterý náměstek pardubické primátorky Jiří Rozinek.

Právě proto poslali politici Dopravnímu podniku dva a půl milionu korun, za které by se loď měla opravit. Otázka však je, jestli to bude stačit. "Parník je už deset let na vodě, nikdo neví, jak na tom vlastně je. Třeba bude potřeba mnohem větší oprava," řekl ředitel Dopravního podniku Tomáš Pelikán.

Výletní loď Arnošt

Výletní loď Arnošt

"Musíme spěchat. Ideální by bylo, aby loď byla spravená už v květnu, tak aby nám neutekl začátek hlavní sezony," dodal Pelikán.

Tomu však politici nejspíš dají za povinnost ještě jeden úkol a možná ještě těžší než zmíněnou opravu. Parník totiž od svého začátku fungování v roce 2000 prodělává každý rok statisíce korun.

Dopravní podnik by se měl postarat o to, aby ztráty klesaly. "Už jen prostou opravou bychom měli něco ušetřit. Měly by klesnout náklady na palivo i třeba vytápění. Další peníze se třeba dají ušetřit na pojištění.  Určitě ale zůstane zachován výletní účel lodi," dodal Pelikán.