Netolickému vadí, že Česká Třebová podpořila bez větších konzultací s krajem vznik obřího kontejnerového překladiště firmy Metrans, jehož vinou ale prudce přibylo kamionů a především poničených krajských silnic. Sám hejtman přitom ve městě žije a je řadovým členem tamního zastupitelstva.
„Kolaudačním rozhodnutím byly garantovány jednotky kamionů denně, dnes je jich čtyři sta,“ uvedl hejtman, když kritizoval Zedníka za to, že Česká Třebová nehodlá bez dalších podmínek přispět na opravu krajských silnic.
„Nám je řečeno, to je přece vaše a dělejte si s tím, co chcete, přece nechcete, aby město Česká Třebová přispívalo do cizího majetku,“ dodal Netolický.
„To je účelová snůška řečí, které pletou do sebe právnické pojmy, nepravdivá vyjádření,“ reagoval na výtky od řečnického pultu starosta Jaroslav Zedník, za jehož zády seděl nakvašený hejtman. „Nebyl jsem pozván na grilování, ten tón se mi vůbec nelíbil.“
Hejtman ve sporu s Českou Třebovou může počítat s podporou zastupitelů kraje. Ti mu v úterý udělili mandát jednat s Českou Třebovou i investory v tamní průmyslové zóně o náhradě škody za zničené krajské silnice.
„Já už jsem se cítil bezbranný,“ řekl k tomu Netolický. Aktuálně kraj chystá opravu zničené silnice do Semanína za zhruba 60 milionů korun.