Nehoda se stala pět minut před jedenáctou hodinou na křížení několika kolejí.
„Na výhybce číslo 2 vykolejila lokomotiva manipulačního vlaku. Při mimořádné události nebyl nikdo zraněn,“ konstatoval mluvčí Drážní inspekce Martin Drápal.
Lokomotiva skončila mimo koleje v podstatě celým podvozkem.
„Škoda na lokomotivě byla odhadnuta na milion a na trati na padesát tisíc korun. Provoz na trati není přerušen,“ vypočítal mluvčí.
Příčiny nehody inspekce vyšetřuje, stejně jako dalších několik událostí z poslední doby, které rozvířily debatu o bezpečnosti a také možné přetížení personálu na železnici v Česku.
Na Chrudimsku se začátkem března u Ronova nad Doubravou srazil osobní motorový vlak s manipulační lokomotivou táhnoucí nákladní vagony. Podle konečné bilance záchranářů se zranilo pět lidí, přičemž úraz dvou z nich hodnotili jako vážnější.
Podle odborníků se v Česku dramaticky zkrátila doba na přípravu nových strojvůdců. Zatímco dřív se noví mašinfírové připravovali roky, dnes jsou „hotoví“ za sotva půl roku. V Česku je jich totiž nedostatek. Přibývá tak nehod způsobených strojvůdci bez potřebných zkušeností (více v článku Chybí praxe a nehod přibývá. Strojvůdci se připravují místo let jen měsíce)
4. března 2019 |
.