Informační systém ve vlacích nově hlásí jednotlivé stanice, zobrazuje trasu jízdy, cílovou stanici s konkrétními časy a další informace. | foto: Leo Express

Leo Express se na Orlickoústecku vrací na koleje, i s informačním systémem

  • 4
Cestující ve vlacích Leo Expressu už nebudou na Orlickoústecku tápat, do jaké stanice vlak zrovna přijíždí. Po dvouměsíční výluce regionální trati dopravce vlaky konečně vybavil informačním systémem.

Po čtyřech měsících tak začne dopravce dodržovat dosud neplněné části smlouvy uzavřené s Pardubickým krajem.

Od středy 22. dubna si cestující na panelech umístěných uvnitř i vně vlaku přečtou informace o spoji a zároveň uslyší upozornění, která stanice bude zrovna následovat. Posíleno bylo také Wi-Fi připojení, na které si mnozí cestující stěžovali.

„Jednotky nyní hlásí jednotlivé stanice, zobrazují trasu jízdy a další informace. Díky instalaci systému se zároveň výrazně posílil signál Wi-Fi, který je stabilní v celém vlaku, avšak i nadále je samozřejmě funkčnost závislá na pokrytí signálem,“ uvedl ředitel Leo Expressu Jakub Svoboda.

Vlaky, které během výluky prošly údržbou a čištěním, také nebudou muset zastavovat v každé stanici, i když mnohé z nich jsou jen na znamení.

„Nový palubní informační systém totiž nyní již umožňuje využívat zastavení na znamení,“ sdělil mluvčí Leo Expressu Emil Sedlařík.

Kromě silnějšího signálu Wi-Fi je nyní ve vlacích i výkonnější zařízení pro sledování polohy pomocí GPS tak, aby vlaky byly dohledatelné v mobilní aplikaci IREDO. V ní cestující naleznou všechny informace o autobusových i vlakových spojích na území Pardubického kraje.

„Na tuto službu si mnoho cestujících zvyklo během samotné výluky, kdy si mohli v aplikaci dohledat i náhradní autobusovou dopravu Leo Express,“ dodal mluvčí Leo Expressu.

Vlaky vyjedou ve středu 22. dubna podle omezeného jízdného řádu. Ten je na území celého kraje kvůli pandemii zredukován ve všední dny přibližně o 30 procent a o víkendu o 50 procent oproti běžnému stavu. Leo Express nebude od středy vypravovat ani navazující autobusové spoje na Dolní Moravu.

Vlaky na dvou regionálních tratích nejezdily dva měsíce kvůli modernizaci a stavbě nových kolejí na letohradském nádraží.