Napojení nového obchvatu Chrudimi poslalo tisíce řidičů zpět do obcí

  17:34aktualizováno  17:34
Vypnuté semafory a místo nich provizorní kruhový objezd. Na takový obrázek narazí řidiči, kteří od pondělí míří z Pardubic do Chrudimi po silnici I/37. Dopravní omezení kvůli napojování nového obchvatu potrvá v první fázi do poloviny října. Pak bude uzavírka ještě větší.

V místě budoucího napojení nového obchvatu Chrudimi intenzivně pracuje stavební technika. | foto: Martin Švec, MAFRA

Tisíce řidičů se s nepříjemným omezením setkají na světelné křižovatce u Dražkovic. Při cestě z Pardubic se jim místo přímého pokračování po silnici první třídy zjeví provizorní dopravní značení, které je dále na Chrudim pošle přes Dražkovice, Mikulovice a Medlešice. Za touto obcí se napojí zpět na „sedmatřicítku“.

Pracovníci dopravní údržby v pondělí na křižovatce instalovali svislé červenobílé značení, pomocí kterého vytvořili dočasný „kruhák“. Ten bude v místě do doby, než silničáři kousek o kousek dál připojí na stávající silnici I/37 první část nově budovaného obchvatu Chrudimi.

Fotogalerie

Místo značky „Stop“ se před vjezdem do křižovatky objevily cedule s příkazem „Dej přednost v jízdě“. Úpravy na místě však pokračovaly i v úterý odpoledne.

„To větší hoď sem,“ navigoval pracovník firmy Eurovia svého kolegu, který uprostřed křižovatky přemisťoval přenosné dopravní značení.

Že je skutečně potřeba bylo znát jen pár chvil předtím, když si jeden z projíždějících řidičů „střihl“ průjezd kruhovým objezdem v protisměru.

V nedalekých Dražkovicích pak stáli okolo aut účastníci drobné nehody, kterou naštěstí odnesly jen plechy. Právě na vedlejší silnici v této části Pardubic je provoz na Chrudim sveden. U zdejší křižovatky je rychlost snížená na 30 kilometrů v hodině, avšak ani dílčí změna karambolu nezabránila.

Jeden kamion za druhým

V Medlešicích, které jsou součástí Chrudimi, stála v úterý po obědě opřená o plot Květa Pešavová, která pozorovala projíždějící osobní i nákladní auta.

„Od tří hodin ráno tady jezdí kamiony jeden za druhým. Je to hrozné, ale musíme to vydržet. Nic jiného nám nezbude,“ řekla důchodkyně, která u silnice bydlí už 35 let.

Podle jejich slov je nejhorší situace kolem třetí odpoledne a pak ráno kolem půl osmé.

„Když jdou děti do Mikulovic do školy, musí hodně z nich na kole či pěšky silnici přejít. Rodiče stojí a čekají, až přeběhnou. Školu mají na druhé straně, takže se o ně člověk bojí,“ přiznává důchodkyně.

Komplikace budou ještě horší

Zatímco v první fázi uzavírky platí omezení jen pro řidiče jedoucí z Pardubic do Chrudimi, tak od poloviny října ho pocítí i tisíce motoristů v opačném směru. Kompletní uzavírka frekventované spojnice dvou největších krajských měst by měla skončit dle plánu na začátku listopadu. Do té doby budou přes zmíněné obce mířit dál osobní vozy, kamiony i zemědělská technika. Ne všichni přitom dodržují stanovenou rychlost.

„Padesátkou tady vůbec nejezdí. Kdybyste to viděl ráno, jak tady lítají. Je to stejné, jako když jezdí po obchvatu,“ postěžovala si paní Pešavová, která už si zvykla na klidnější režim, který přišel s otevřením obchvatu Medlešic.

„Z něho slyšíme už jen šustění. Najednou tady byl klid a všichni říkali, že se budí tichem,“ dodala Pešavová.

Smůlu mají nadále i ti, kteří by se chtěli místu vyhnout a zvolí místo Medlešic cestu přes Ostřešany. Až do Chrudimi se po silnici třetí třídy nedostanou, jelikož komunikace, která bude sloužit jako přivaděč k obchvatu, nadále prochází rekonstrukcí. Během opravy začínající u železničního přejezdu se kromě rozšíření samotné silnice staví ještě souběžná cyklostezka.

Autor:

Nejčtenější

Vozidlo Perun pro speciální síly nemohlo ve zkouškách uspět, tvrdí výrobce

vozidlo Perun 4x4

Za neúspěchem vozidla Perun pro české speciální síly stojí metodika vojskových zkoušek, u kterých vozidlo neprošlo....

Nejlépe se stále žije v Říčanech, nejvíc se zlepšila Přelouč a Šternberk

Pohled na město Šternberk ze střechy tamního hradu.

Podmínky pro život se z více než dvou stovek obcí s rozšířenou působností za poslední rok nejvíce zlepšily v Přelouči a...

Stavba D35 zničí silnice v okolí, cena oprav se odhaduje na dvě miliardy

Začátek stavby další etapy dálnice D35 z Časů do Ostrova

Chystaná stavba dvou úseků dálnice D35 z Opatovic nad Labem do Ostrova bude znamenat obrovskou zátěž pro silnice i pro...

Sedmdesátiletý most nechce ustoupit novému, zrezlé čepy brání rozebrání

Bourání mostu mezi Valy a Mělicemi.

Jako by se sedmdesátiletý válečný most Bailey Bridge, který spojoval obce Valy s Mělicemi na Přeloučsku, nechtěl vzdát....

Budova s nápisem Hobé padla k zemi, demolice lihovaru pomalu končí

Sedmadvacetimetrové rameno demoličního stroje se zakouslo do budovy bývalého...

Poslední výrazná připomínka někdejší pardubické likérky Hobé už nestojí. Demolice staveb v rozlehlém areálu někdejšího...

Další z rubriky

Z pardubického Domu hudby zní vrtačky, kraj rozjel dvě opravy najednou

Dům hudby Pardubice.

Pardubický kraj rozjel hned dvě série oprav Domu hudby v Pardubicích. Stavební dělníci tam jednak pracují na zateplení,...

Východočeští dobrodruzi na jawách dojeli až do Černobylu

Cestovatelé mají za sebou řadu výprav. Navštívili například Balkán nebo...

Cestovatelé Martin Gregor a Michal Franc absolvovali na starých motorkách dlouhou výpravu do Černobylu. Viděli zničené...

Na příjezdu do Pardubického kraje vítají řidiče hrboly a propadlé krajnice

Velký rozdíl v kvalitě silnic je patrný na silnici II/298 mezi Býští a...

Že právě přijeli do Pardubického kraje, poznají řidič na silnicích II. třídy okamžitě. Za cedulí na ně čeká v drtivé...

Trest nebo domluva? Co na fyzické tresty říkají odborníci
Trest nebo domluva? Co na fyzické tresty říkají odborníci

Výchova dětí je těžká disciplína a neexistuje univerzální návod. Jak potrestat dítě, které neposlouchá? Fyzické tresty, zákazy nebo stačí jen domluva? Odborníci v tom mají jasno.

Najdete na iDNES.cz