Společnost Strabag vyhrála soutěž, do níž poslalo své nabídky dalších pět zájemců. „Stavbou dojde k doplnění větví MÚK a propojí silnici I/37 se silnicemi II/324 a III/34032, a zlepší se tak doprava mezi Chrudimí a Pardubicemi,“ napsal na síti X generální ředitel ŘSD Radek Mátl.
Křižovatka na silnici I/37 u Medlešic stojí už od roku 2015, ale umožňuje pouze sjezd do Chrudimi. Řidiči, kteří míří opačným směrem, tedy z Chrudimi do Pardubic, jedou po staré silnici přes Medlešice anebo najedou na obchvat u Vestce, což z centra představuje asi kilometrovou zajížďku. Vedení Chrudimi soudí, že nová křižovatka uleví dopravě ve městě i řidičům.
Na stavbu je už vydané pravomocné stavební povolení. ŘSD ještě soutěží zakázku na archeologický výzkum. Podle informačního letáku ŘSD by měla stavba začít ještě letos, hotová má být během příštího roku.
Chrudim se sjezdu u Medlešic dlouho bála
Kolem podoby této křižovatky se roky odehrávaly dohady mezi projektanty, ŘSD a chrudimskými politiky. Chrudim před stavbou obchvatu byla zahlcena auty, která sjížděla do města z Medlešic a ve špičkách před kruhovým objezdem na Bídě blokovala dopravu v celém městě.
Starosta Chrudimi František Pilný (ANO) ale soudí, že bylo možné zvolit lepší řešení, které by už počítalo s budoucím severozápadním obchvatem, který má spojit I/37 se silnicí I/17 na Čáslav.
ŘSD napřesrok dostaví křižovatku u Medlešic, návrh starosty Chrudimi neprošel![]() |
„Celou dobu jsem navrhoval, že bych sjezd v Medlešicích nedělal, ale raději bych budoval propojku v plánované trase budoucího obchvatu od kruhového objezdu u Vestce na Pardubickou ulici,“ řekl Pilný.