Vytížená křižovatka je po nehodě bez semaforu, dopravu řídí policisté

  • 20
Následky čtvrteční nehody, při které řidič luxusního BMW na jedné z nejfrekventovanějších pardubických křižovatek nezvládl řízení, zboural semafor a naboural další tři auta, pořádně zkomplikovaly dopravní situaci už v tak přetíženém centru města. Provoz na křižovatce Hradecké ulice a Sukovy třídy začali místo semaforu řídit policisté.

Kvůli poničenému sloupu semaforu se řidiči od čtvrtečního odpoledne nemůžou na frekventované křižovatce Hradecké ulice a Sukovy třídy spolehnout na světelnou signalizaci.

A podle pracovníků služeb města, kteří se hned pustili do opravy, bude důležitý dopravní uzel bez funkčního semaforu ještě několik dní.

Řidič BMW na křižovatce u zimního stadionu kromě tří vozů smetl semafor.

„Oprava semaforů bude podle pracovníků služeb města náročná a vzhledem k nutnosti objednat nové komponenty potrvá opětovné zprovoznění semaforu zhruba 14 dní. Žádáme proto řidiče projíždějící centrem Pardubic o maximální obezřetnost a ohleduplnost,“ sdělila mluvčí města Nataša Hradní.

Přestože nikdo zatím neví, kdy specifická součástka dorazí, všichni doufají, že to bude mnohem dřív a semafory budou fungovat v řádu dnů.

Na kolik peněz oprava vyjde, zatím služby města netuší. „S podobnou opravou takového rozsahu nemáme zkušenosti. Křižovatka je nově modernizovaná, obsahuje nejmodernější technologie, náklady se obtížně odhadují,“ řekla mluvčí pardubických Služeb města Pardubic Klára Sýkorová. K tomu je nutné připočíst i zemní práce.

Nefunkční světelná signalizace nyní přidělává práci dopravním policistům, kteří v místě začali řídit provoz.

Jak ukázaly první hodiny, průjezd je paradoxně plynulejší než když je křižovatka řízena semaforem. „Řidiči sice v kolonách stojí delší dobu, ale pak z každého směru projedou křižovatkou všichni a netvoří se kolony,“ hlásil z místa redaktor.

Jak uvedla policejní mluvčí Markéta Janovská, pro zkušeného regulovčíka není řízení této křižovatky obtížné. Problém je v tom, že je mnohdy v dopravní špičce zahlcená kolonami stojících aut z okolních ulic.

„Žádáme řidiče, aby si uvědomili, že policista není schopen ovlivnit, že za křižovatkou stojí další kolona aut, která nemá kam odjet,“ vysvětluje Markéta Janovská.

Policisté křižovatku nonstop řídit nebudou

Řidiči se však musejí připravit také na to, že policisté jim neusnadní průjezd křižovatkou 24 hodin denně. Dopravu přislíbili řídit operativně podle svých časových možností.

„Chápeme, že jde o vytíženou křižovatku v centru města, ale není v našich personálních možnostech nechat řídit křižovatku našimi policisty nonstop. Budeme se snažit v rámci možností vykrýt exponované časy ranních a odpoledních špiček,“ dodala Janovská s tím, že sloužící operační důstojník bude dopravní situaci vyhodnocovat z kamerového systému.

Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz