Aspoň k tomu odkazuje vtipná kampaň, která na plakátech se dvěma postavami a „půlkoněm“ uprostřed zaplavila pardubické ulice.
Že se podoba městského erbu, který město Pardubice užívá od poloviny 16. století, stane symbolem v koronavirové době, zřejmě jistý Ješek z Pardubic netušil.
Ten se podle pověstí v roce 1158 rozhodl spolu s dalšími českými pány vydrancovat Miláno. Při zpáteční cestě však vyvolali poplach a při průjezdu městskou branou železná mříž přeťala Ješkova koně přesně v polovic.
A právě „koněpůlka“ je podle tvůrců kampaně ideální pro dodržování bezpečného odstupu mezi lidmi.
„Celá idea vizuálu je právě proto založena na ukázce bezpečného odstupu vzhledem ke koňské délce, která představuje vzdálenost 2,75 metrů. Přirovnání k více než polovině koně se díky tomu, že jsme v Pardubicích, přímo nabízelo,“ řekl Pavel Kožený k reklamní kampani, která se objevila na billboardech, zastávkách, běží také na obrazovkách vozů MHD a začala se šířit internetem.