Jízdní řády jsou k ničemu a musí se předělat, uznal Pardubický kraj

  13:08aktualizováno  13:08
Po záplavě stížností občanů, starostů obcí a dopravců uznali radní Pardubického kraje, že současný jízdní řád je špatný a nefunkční. Dopravu v kraji dostala na kolena firma Oredo, která řád špatně zpracovala. Cestující z autobusů se dočkají změn od 1. dubna, na dráze od 6. června.
Dopravci v kraji se zlobí. "Současná situace vůbec nemusela nastat," říkají. Ilustrační snímek

Dopravci v kraji se zlobí. "Současná situace vůbec nemusela nastat," říkají. Ilustrační snímek | foto: Michal Klíma, MAFRA

"Někde jsem se přesvědčil, že úpravy jízdních řádů jsou nutné, aby spoje lépe vyhovovaly lidem," uvedl hejtman Martínek.

Krajský úřad podněty a připomínky nyní zpracovává a vyhodnocuje. "Ještě v únoru změny znovu projednáme se zástupci všech 452 obcí, aby je mohl organizátor dopravy s dostatečným předstihem zveřejnit na internetu, kde se s nimi budou moci seznámit cestující i dopravci," řekl radní pro dopravu Jan Tichý.

Autobusy musí vlaky plně nahradit

Organizátor dopravy Oredo má podle radního v rámci dubnových změn autobusových jízdních řádů zajistit, aby autobusová doprava, která nahrazuje dopravu drážní, byla zajištěna ve stejné kvalitě a rozsahu jako doprava původní.

Dopravci navrhované změny vítají. "Při změnách současných jízdních řádů jsme připraveni opravdu maximálně vyjít vstříc a pomoci," uvedl Petr Palovčík, personální ředitel holdingu Icom, kam spadá i ČSAD.

Podle dopravců ale současná neutěšená situace vůbec nemusela nastat. Na tvorbě jízdních řádů se snažili spolupracovat jak největší autobusoví dopravci - ČSAD Ústí nad Orlicí a Veolia, kteří mají s jejich přípravou dlouholeté zkušenosti, tak České dráhy.

Oredo připomínky nebralo v potaz

Jenže Oredo jako by jejich rady nevnímalo. Ústecký dopravce podle Palovčíka podával Oredu řadu připomínek, do jízdních řádů se ale dostaly jen nemnohé.

"K prvním i dalším návrhům jsme měli celou řadu připomínek a upozorňovali, že přinesou celou řadu problémů," potvrdil neochotu Oreda spolupracovat ředitel pardubického centra osobní dopravy Českých drah Michal Štěpán.

"Jak my, tak autobusoví dopravci jsme velmi často a velmi intenzivně jednali se starosty a snažili se napravit, co se dá," dodal ředitel Štěpán, který doufá, že tentokrát už bude Oredo vstřícnější a s dopravci bude komunikovat podstatně efektivněji.

Sliby radních zní pěkně, ne všichni jim ale věří. "Připomínky starostů a hlavně cestujících měly být přivedeny k životu již od března. Datum se však posunulo na 1. dubna. Ke zlosti cestujících se teď dozvídáme, že definitivní podoba jízdních řádů je plánována až na začátek června. Možná by se mohla položit otázka: Kterého roku?" ptá se starosta Horního Jelení a krajský zastupitel Petr Tupec.

Nejčtenější

Cyklista utrhl předjíždějícímu autu zrcátko, řidič mu za to prošlápl kolo

Dvaatřicetiletý řidič auta cyklistovi za utržené zrcátko šlápl do kola.

Roztržkou mezi řidičem osobního auta a cyklistou se zabývá policie na Litomyšlsku. Původně byli tamní policisté ve...

Hejtman svolal zaměstnance do jídelny a vyptával se na ředitelku

Michaela Tomanová, primářka a ředitelka Rehabilitačního ústavu Brandýs nad...

Kvůli stížnostem zaměstnanců Rehabilitačního ústavu Brandýs nad Orlicí na ředitelku Michaelu Tomanovou, manželku...

Pardubice se napřesrok změní ve staveniště, dopravu čeká tvrdá zkouška

Doprava na ulici 17. listopadu v Pardubicích

Pardubice po roce 2020 čeká modernizace vlakového nádraží společně s opravou klíčového silničního nadjezdu u nemocnice...

Čeští basketbalisté zdolali Bosnu, ještě mohou vyhrát skupinu

Vít Krejčí (25) z českého výběru se dere k bosenskému koši kolem Obrada Tomiče...

Čeští basketbalisté se rozloučili s domácím prostředím v úspěšné kvalifikaci o mistrovství světa výhrou nad Bosnou a...

Čelní střet dvou aut v Pardubicích nepřežil třiadvacetiletý spolujezdec

Dopravní nehoda na silnici I/37 u Pardubic skončila tragicky.

Tragicky skončila čtvrteční dopravní nehoda na silnici I/37 v Pardubicích. Čelní střet dvou osobních aut nepřežil...

Další z rubriky

Města o obce se zbavují vybydlených ruin, stát dává na demolice peníze

Vybydlený dům ve svitavské části Lány je od podzimu opuštěný a ve velmi špatném...

Chátrající budovy v nevyhovujícím stavu, které jsou mnohdy na pokraji zhroucení, jsou velkým strašákem obcí a měst. S...

Chvaletická elektrárna chce výjimku na škodliviny, hlasuje se ve čtvrtek

Elektrárna Chvaletice

Firma miliardáře Pavla Tykače Sev.en EC požádala pardubický krajský úřad o výjimky, aby po roce 2020 mohla vypouštět...

Velká pardubická je stále bez sponzora, o partnera přišlo i závodiště

Jezdci překonávají Irskou lavici během 128. ročníku Velké pardubické.

Konec ledna. To byl pro ředitele Dostihového spolku poslední termín, dokdy chtěl mít jasno, kdo se stane novým...

Škoda Citigo CNG 1,0 / 50 kW Ambition
Škoda Citigo CNG 1,0 / 50 kW Ambition

r.v. 2017, naj. 15 007 km, CNG + benzín
260 000 Kč (s DPH)

Najdete na iDNES.cz