Dostihový spolek tak reaguje na smrtelný pád valacha Sottoventa, který se stal letos právě na čtvrté překážce kurzu Velké pardubické.
„V souvislosti s touto událostí bude v průběhu zimní přestávky sestavena expertní skupina kompetentních a zainteresovaných lidí, která se bude věnovat otázce dalšího zvyšování bezpečnosti dostihů na pardubickém závodišti,“ uvedl ředitel Dostihového spolku Jaroslav Müller.
Odborníci z řad Jockey clubu, samotných jezdců, ale i veterinářů a odborníků na welfare koní projdou zpětně jednotlivé dostihy za posledních deset let a vyhodnotí možná rizika úrazu koní a jezdců.
Tým bude mít deset členů, jejich jména zatím Dostihový spolek zveřejňovat nechce, nejprve je nechá rozhodnout, zda se budou chtít na změnách na hipodromu podílet.
„Výsledkem těchto jednání by měl být návrh respektující organizační a technické potřeby nutné k zajištění maximální bezpečnosti jezdců a koní,“ řekl Jaroslav Müller.
Hned po Velké pardubické se ozvaly hlasy, které navrhují úpravu Taxisova příkopu. „Před Taxisem by mělo být odskokové bidlo, aby koně skok lépe respektovali,“ řekl žokej Jaroslav Myška, který na závodišti dlouhodobě trénuje.
Nelíbí se mu ani prostor na startu, který je podle něj nepraktický a je třeba s ním něco dělat.
Taxisův příkop ve své historii zaznamenal několik úprav, těmi zásadními prošel na začátku 90. let 20. století, kdy došlo k částečnému zasypání příkopu a změkčení doskokové hrany.
„Je zcela zřejmé, že na základě těchto úprav statisticky klesl počet fatálních zranění a provedené úpravy měly pozitivní dopad,“ konstatoval Müller.
Dostihový spolek chce zajistit maximálně bezpečné a korektní podmínky pro dostihový provoz. „Věříme, že se nám v rámci expertní skupiny podaří nalézt vhodné řešení, akceptovatelné napříč všemi dotčenými,“ dodal šéf spolku.
„Vidíme, že se za poslední roky dostihy zrychlily a je třeba k tomu přihlédnout,“ řekl Müller.