Diskuse k článku

Dlouhé roky příprav skončily, u Opatovic začala stavba D35 do Časů

V Opatovicích nad Labem slavnostně zahájili stavbu úseku dálnice D35 do Časů. Po dokončení plánovaném na rok 2022 se uleví od hustého provozu řadě obcí, kterými vede stávající tah I/35 z východu Čech na Moravu. Výrazně pomoci má ale i Pardubicím.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

 0
Jste přihlášen jako


Toto opatření slouží jako ochrana proti webovým robotům.
Při zapnutém javaskriptu se pole vyplní automaticky.

Zbývá 2000 znaků nebo 10 odstavců.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

T73o50m73á73š 34J40i25r91o93u32š20e36k 6605429485961

To bude pecka, až bude postaven úsek Časy - Ostrov, potom svedou dopravu přes Ostrov - křižovatku I/35 - Zamrsk a dál po původní trase. Hustota dopravy bude na 35 násobná, pač do úsek do Mohelnice bez dálnice bude "jen kousek". Co bydlíme v okolí se z toho asi po..m. Již nyní doprava tu kolabuje co druhý den, tak pote to bude kontinuální kolaps. Nu a pokud se tu navzájem na 35 nepovraždíme, tak možná reálné za 15 let (v úseku Ostrov - Mohelnice není v koupen jediný pozemek...), bude možné na 35 vyjet z vedlejší silnice. Ale tvarme se, že vše funguje! :D

+8/0
14.3.2019 15:00

L41i78b49o83r 60W43a54l95i18c51h36i50e62w16i42c68z 3158836757604

A co navrhujete? Počkat ještě dlouhé roky na to, až se všechny místní samosprávy dohodnout na konečné podobě? Obávám se, že v případě Litomyšle budete čekat ještě hodně dlouho. Sám píšete, že už dnes je trasa přetížená a alespoň dojde k úlevě těch obyvatel, jejichž zastupitelstva se chovají alespoň trošku konstruktivně. Ano, tento stav míří k tomu, že opravdu oba konce D35 budou končit u Litomyšle, ale kvůli tomu snad nemusí trpět lidi na zbytku trasy.

+9/0
14.3.2019 15:05

P46e76t36r 18D15v24o87ř29á69k 9734237862370

Jsem zvědavý, jestli za 3 roky začnou stavět z Ostrova do Opatovce.

0/0
14.3.2019 14:56

F12r69a62n17t13i91š23e17k 28L76u25p87í88n50e40k 8261766666552

A co takhle zahajit usek Mohelnice-Hradec. To bych oslavil a i hlas hodil tomu, kdo to opravdu zacne stavet.

0/−1
14.3.2019 14:36

Š58t72ě45p93á12n 23D75o55l29e65ž76a47l 2776221635352

Možná vám to ušlo, ale úsek "Hradec" = úsek Opatovice, který byl dnes zahájen.

+4/0
14.3.2019 14:38

P13a71v15e97l 80K82m47o38n57í58č91e26k 6357461876531

To jako myslíte, že Hradec je také v Pardubickém kraji ?

0/0
14.3.2019 16:19

L95i56b40o78r 39W34a68l15i88c25h67i87e62w98i77c20z 3758866157234

Že z Mohelnice povede D35 do Opatovic a odtud již vede čtyřproudá I/37 na Hradec.

0/0
14.3.2019 16:25

A15l61e56n76a 88B97a65l53á63k83o38v92á 5282888935804

Opatovice to mají do Hradce mnohem blíž než do Pardubic.

+1/0
14.3.2019 17:13

M55a72r47t46i92n 90K67u78l49h94á58n24e16k 4583592819399

tolik kladívek ;-D;-D;-D;-D

+3/0
14.3.2019 14:35

Z93b82y11š50e35k 12Š60v34e41c 8384933444205

Někteří poklepávači na základní kameny si dělají sbírku kladívek.;-)

0/0
15.3.2019 20:26

T82o39m19á63š 59H50a66v24r63a84n 8306288252585

S tím jak to v ČR funguje, tak bude hotovo v roce 2030. R^R^

0/0
14.3.2019 14:11

M14a69r32t44i67n 16K63a88r71á48s53e31k 9228433418658

Proc? dalnicni useky se docela standardne staveji 3 roky, problem je hlavne tech 20 let predtim nez se zacne stavet...

0/0
15.3.2019 11:50

R50i55c60h48a40r75d 49T95o32m88e34č78e29k 7256305166861

O obchvatu Litomyšle se bude jednat a odvolávat ještě desítky let a to už budou tichá elektroauta, takže předmět žabomyších válek bude vyřešen.

+1/−1
14.3.2019 14:01

P11e30t71r 16V59a75r14g28a 3495473240150

na dálnici elektroauto nebo dokonce kamion rozhodně tišší nebude. Při vyšších rychlostech ten hluk co je slyšet je aerodynamické hluk či hluk od pneumatik. To změna pohonu nevyřeší

+4/0
14.3.2019 17:57

E28d54a 80S32t29á94r77e69k 6976654382556

Tohle je prostě k pláči, naopak naši předkové by se nám nejspíš vysmáli, proč? Proto: 1842–1845: vybudována trať z Olomouce přes Zábřeh a Českou Třebovou do Prahy.

+1/0
14.3.2019 13:43

L93i70b82o74r 64W91a29l37i11c15h55i39e45w63i43c94z 3838436217354

Tak v tomto případě srovnáváte nesrovnatelné.

0/−1
14.3.2019 13:57

E12d81a 27S69t78á97r96e95k 6346374272136

Proč?

0/0
14.3.2019 14:00

L63i42b59o64r 14W30a53l84i55c93h76i27e48w34i91c82z 3408436737234

Protože parametry dnešních a tehdejších tratí jsou nesrovnatelné. Dnes vytvořní tratě není o pouhém položení kolejí s vyhábáním se překážkám.

0/−1
14.3.2019 14:19

E32d27a 29S91t88á65r14e84k 6926324412756

Pouhé položení kolejí a vyhýbání se překážkám... No nevím co by vám na tuto bagatelizaci řekl pan Perner.

+2/0
14.3.2019 16:55

L76i38b36o81r 30W82a39l79i22c67h49i56e87w50i52c39z 3728146237934

Bagatelizace to jistě je, ale při porovnáním s dneškem snad obhajitelná. V té se v té době se stavěla trasa dle přírodních překážek, kdy se klikatila podél řek, kopců a podobně. Nízké zatížení ani moc nekladlo nároky na zpevňování podloží. Dnes se budují několikakolejné přímé úseky s elektrifikací a zabezpečením. To je prostě nesrovnatelné.

0/−1
14.3.2019 17:41

E92d52a 88S40t25á40r72e24k 6646484102616

Nesrovnatelné jsou naše pracovní podmínky, naše a jejich pracovní nástroje. V našem případě stroje, bez kterých se oni museli obejít a přesto to zvládli, za téměř 3 roky spojit Prahu s Olomoucí.

0/0
15.3.2019 1:36

J70i45ř51í 71E95r65b11e19n 1603444436197

Protože na té trat pracovaly desetitisíce lidí a stát nemusel vypisovat žádná výběrová řízení na dodavatele - byl jeden vrchní ředitel výstavby, pak vedoucí jednotlivých úseků a pak políři jednotlivých staveb. Kdo přišel, dostal krumpáč nebo lopatu, večer vyfasoval peníze a hotovo.

0/0
15.3.2019 6:55

R58i78c45h11a25r61d 54T29o27m27e81č82e84k 7466505156521

To máte pravdu, trať Olomouc - Praha by dneska byla záležitostí sta let. :-)

+4/0
14.3.2019 14:03

L66i64b57o28r 49W93a26l14i10c67h76i48e22w83i42c17z 3558316657604

V tehdejší kvalitě a normách by to dnes bylo i rychlejší. Bavím se teda o výstavbě, nikoliv o stavebním řízením.

0/−1
14.3.2019 14:20

P36e23t48r 85V55a41r52g27a 3695873200280

Jaké tehdejší kvalita a tehdejší normy? např. trať Kladno-Praha se modernizovala roku 1863 (před 156 lety) a stále se na ní jezdí dodnes, beze změny. Stejná trasa, stejný terén, žádná modernizace (kromě zabezpečovačky před více než 60 lety).

Řekl bych, že tehdá měli super kvalitu a super normy.. Postavit to dnes, tak to trvá 20 let a po 30 letech se to rozpadne.

P.S.: na některých místech dodnes jsou kolejnice s letopočtem před rokem 1900 ;-)

+1/0
14.3.2019 18:16

L59i14b17o77r 78W60a39l39i50c84h20i60e85w52i78c15z 3968496767894

No, patrně na to asi vlak s elektrickou trakcí ve 160 km/hod nepustíte.

0/0
14.3.2019 18:59

P29e48t90r 39V50a18r42g93a 3625723860400

Nepustím. neb tam stále není elektrické trakce a i dieselový vlak by vykolejil.

Ale i kdybych se dočkali modernizace - která se plánuje už přes padesát let - a té se nedožiji, neb sta let se určitě nedožiji, tak ani po tom tam vlak 160 km/h jezdit nebude ;-D. Elektrické trakce tam možná bude - ale vlak více než 100km/h a to ještě na méně než polovině trasy nepojede.

0/0
14.3.2019 19:10

L79i66b29o61r 79W35a39l76i69c36h31i84e38w38i34c68z 3888736217714

No a právě o tom rozdílu jsem se bavil. Je podstatný rozdíl, pokud táhnete koleje podél potoka pro max rychlost 60 km/hod, nebo budujete vícekolejné elektrifikované tratě pro 160 km/hod.

+1/0
14.3.2019 19:22

P47e42t38r 40V64a25r47g37a 3515963450870

Ale až budou dělat tu modernizaci - tak jim to bude trvat déle než když to původně stavěli. na to vsadím svoje boty.

A jedna poznámečka:

A protože je to jednokolejka, tak x-let nepojede žádný vlak a lidi si odvyknou vlak používat. Paradoxně se tak pak může stát, že po modernizaci bude jezdit vlakem méně lidí než dnes.

0/0
14.3.2019 19:33

L21i33b30o16r 84W58a52l27i24c47h23i58e22w69i53c22z 3798176347734

Ono záleží co všechno se bude dělat v rámci té modernizace. Samotná výměna svršku a kolejí se dá realizovat velice rychle. Swietelský už u nás nasazuje RU 800 S a ta obluda zvládá 2500 metrů denně.

0/0
14.3.2019 19:54

P97e74t68r 41V34a90r31g24a 3195903490280

ano srovnává nesrovnatelné v tom, že tehdy neměli tolik strojů a všechno dělali ručně. Hlavní mechanizací byl kůň a kladka. Ale jinak stavěli rozhodně rychleji.

Dám pár příkladů: trať Kladno-Dubí -Kralupy: délka 20,5 km. Koncese na stavbu vydána 1. ledna 1855 a stavba byla uvedena na do provozu 5. listopadu 1855 - tj. 10 měsíců.

A znám i rychlejší stavbu. Dneska by to trvalo 20 let

0/0
14.3.2019 18:11

L38i85b96o26r 14W14a61l13i24c67h54i33e93w24i81c51z 3548926247714

No vidíte a Vy se tu snaříte tvrdit, že s dnešní mechanizací by to bylo pomalejší.

0/0
14.3.2019 18:58

P88e20t23r 22V57a60r74g60a 3675313120140

ano,to tvrdím. I s dnešní mechanizací by to bylo pomalejší. To rozhodně.

0/0
14.3.2019 19:07

L55i72b40o83r 83W56a95l74i13c71h70i83e17w24i18c39z 3758496727634

Jako že odhodlaný chlap s lopatou je výkonnější než mechanizace? To snad ne.

0/0
14.3.2019 19:16

P96e35t55r 49V74a83r13g56a 3525863520560

U stavebních zakázek rozhodně ano! Vy hodnotíte okamžitý výkon, já hodnotím čas od zahájení práce do jejího dokončení.

Jelikož jsem se při stavbě svého domu a opěrných zdí něco nakopal, "nacvičil" s krumpáčem a naházel lopatou, tak si troufnu tvrdit, že vím o čem mluvím.

Chlap s lopatou a krumpáček nemusí dělat technologické přestávky v řádu týdnů či měsíců - ale třeba jen 10 min za cigárko.

Prostě stroje na stavbách - obzvl. státních - se během půlhodiny práce tak unaví, že pak musí i půlroku odpočívat.

Příklad u nás v ulici: výkop 30 délky na položení kabelu. Výkup kopali s tímto vybavením 1x bagr + 1x tatra + 3 lopaty +2 krumpáče + 3 kopáči. Výkop jim trval 4 dny. Pak nastala technologické přestávka a po 2 měsících položili kabel, který nahrubo - ještě téhož dne (kupodivu) na hrubo zasypali - pak opět pauza (asi opět technologické přestávka. Po třech měsících to trochu odkopali a jali se položit dlažbu (betonové čtvercové dlaždice) zpět - to trvalo 4 týdny. Po zimě se to propadlo.

Garantuji Vám, že tohle bych bez většího problému zvládl sám během prodlouženého víkendu. A to se neživím fyzickou prací.

600 m silnice/ulice Doberská / Kladno už opravují více než rok a ještě minimálně 0,5 roku to bude trvat. (oprava kanalizace, plynových přípojek a povrchu) - a to generálku téhle ulice dělali kolem roku 2005.

kdyby to dělali 2 Bulhaři každý den 8 hodin, tak už to musí mít dávno hotové

+1/0
14.3.2019 19:28

L46i51b28o48r 51W51a67l70i46c28h95i85e47w52i38c50z 3468656317904

Jako že pokud ručně betonujete, nemusíte dělat technologickou přestávku?

Asi vím na co narážíte. Vám jde o prodlevy při výstavbě, kdy má stavební firma málo lidí, hodně zakázek, tak přebíhají. To je ale věc organizace a prioritizace. Kdyby se ale smluvně zajistilo maximální nasazení, tak firmy dokáží s dnešní technikou podstatně rychlejší výstavbu (toho stejného) než tenkrát.

+1/0
14.3.2019 19:36

P81e38t49r 57V47a83r43g19a 3715913280590

Ano. Přesně. - kdyby to bylo o efektivním nasazení strojů, tak by mechanizace měla být rychlejší.

Ale já popisoval skutečný život a způsob práce na stavebních zakázkách v ČR. Když vidíte to "nasazení", organizaci práce a kolik času reálně pracují, tak se Vás chce .........

0/0
14.3.2019 19:46

L84i28b36o70r 71W89a89l34i96c15h92i60e16w59i63c36z 3418746167154

Takže to je o prioritě nastavené zadavatelem, nikoliv o schopnostech stavebních firem.

+1/0
14.3.2019 19:56

M30a30r65t63i22n 77P89o13s67p33í61š74i35l 8775351626347

Sláva, sláva, sláva. Kolem roku 2050 se svezeme až do Mohelnice. Ovšem ne zcela hladce, první úseky budou procházet modernizaci.

+15/−1
14.3.2019 13:36

M12a79r74t75i40n 66J83i33n56d96r40a 6331792819403

Tohle je super zpráva. Celkově je Hradecká perfektní dálnicí, ty spojky mezi Hradcem a Pardubicemi také a tohle je jen navázání a prodloužení dál. Už aby to fičelo až na Moravu. Chápu, že to potrvá. Ale jako každý krůček dobrý. R^ R^

+20/0
14.3.2019 13:17

L27i22b54o63r 96W70a16l58i21c98h31i39e80w40i84c80z 3818376727164

Dokud se po tom nebude dát jezdit, neuvěřím. Takto se už těším po desítky let, tak mi promiňte tu opatrnost :-)

+5/0
14.3.2019 13:22

P71e36t40r 53T89ř98e78b87e30š92k71a 5437527782438

Tak vzhledem k mému věku si až na Moravu tímto tempem výstavby asi nezafičím. Možná na vozíku.

0/0
14.3.2019 15:00

V18í65t 80V97ý36m41o72l25a 8638404444545

Teď nekritizuji, opravdu mě zajímá vysvětlení: Podle mapy.cz dělá jižně od Časů plánovaná dálnice takový oblouk směrem k Lánům. Já tam, jako laik, v mapě nevidím žádnou překážku tomu, aby dálnice vedla víceméně rovně nad Dašice. O nic moc nejde, ale zajímalo by mě, kde a proč se takové oblouky berou.

0/0
14.3.2019 13:16

V52í25t 21V59ý51m51o18l33a 8548854234205

Aha, tak už jsem to našel sám. Dálnice tam obchází chráněnou ptačí oblast. To beru, za mě naprosto v pořádku.

+5/0
14.3.2019 13:19

P16e70t36r 70H90o16r59á95k 1379603519724

Vidím, že není jasno. Na D35 se nyní staví dva úseky celkem 27 km. Budou otevřeny současně až do Ostrova.

+2/0
14.3.2019 12:42

Š26t56ě74p79á40n 62D25o88l58e63ž34a45l 2146811215912

Je třeba říct, že druhý byl zahájen vloni a ještě se na něm nekoplo. Dokonce snad nemá ani stavební povolení na hlavní trasu.

0/0
14.3.2019 12:44

Š10t70ě19p62á78n 66D87o29l69e46ž54a72l 2346841575242

Tak sry, bylo vydáno teprve 6.3.2019, čili není prozatím pravomocné.

0/0
14.3.2019 12:46

P64e69t86r 34H94o43r53á24k 1329973309574

Ne některé objekty povolení už je.

0/0
14.3.2019 12:47

P17e11t34r 85H34o47r13á37k 1899413199464

Když byl zahájen v prosinci, tak není divu, že se nekoplo. Ale termín dokončení je jasný.

+2/0
14.3.2019 12:49
Foto

L89u85m59í69r 26K69u25c34h77a75ř 4309494212349

přesně tak, obě stavby čekají na umoudření počasí a konec zimy a práce se postupně rozjedou ...

0/0
14.3.2019 13:12

Najdete na iDNES.cz