Chrudim nezavede úsekové měření. Provoz už nyní zpomalují kolony

  8:50aktualizováno  8:50
Zatímco v některých městech si měření rychlosti projíždějících vozidel pomocí úsekových radarů pochvalují, v Chrudimi se měřit nebude. Členové vládnoucí koalice se na tom nedohodli.
ilustrační snímek

ilustrační snímek | foto: Martin Stolař, MAFRA

Řidiči v Chrudimi se úsekových radarů bát nemusí. Návrh Pirátů na jejich pořízení neprošel. Část radních je totiž považuje za neefektivní, protože v Chrudimi je podle nich doprava zklidněná již popojížděním častých kolon.

Piráti chtěli umístit radary u Základní školy Dr. Malíka, v Hrubešově ulici nedaleko benzinové stanice, v Markovicích u samoobsluhy, v Topolské ulici blízko fitness centra a ve Václavské ulici u přechodu.

Sdružení Chrudimáci, zástupci koalice, s tím ale nesouhlasili. „Radary nemají jen plusy, odvádí řidičovu pozornost, narušují plynulost provozu. Radary nemají být zdrojem rozpočtu města. Doprava už tu zklidněná je, protože zde auta stojí v kolonách, takže radary nejsou potřeba,“ řekl místostarosta Petr Lichtenberg (Chrudimáci).

Podle místostarosty Aleše Nunváře (Piráti) mluví pro zavedení úsekových radarů statistika provozu v Markovicích. „Šedesát procent řidičů překračuje povolenou rychlost 50 kilometrů v hodině a více než deset procent motoristů jede rychleji než šedesátkou,“ řekl Nunvář.

Piráti tak budou hledat jiné řešení a radit se s dopravním inspektorátem. „Zpomalovací prvky v podobě příčných pruhů obtěžují slušné řidiče. Světelné radary odvádí pozornost a nefungují na každého,“ řekl místostarosta Pavel Štěpánek (Piráti).

Návrh Pirátů podle něj neměl obohatit městský rozpočet. „Kdyby radnice chtěla vydělávat, dá radary úsekového měření do ulice Obce Ležáků vedoucí od Slatiňan a vybere ročně miliony korun,“ řekl Štěpánek s tím, že místa pro měření pečlivě vybírali s dopravním inspektorátem.

„Radary měly být nastavené na 65 kilometrů, po odečtení tolerančních tří kilometrů by řidiči dostávali pokutu za 62 kilometrů v hodině. To přece není šikana řidičů,“ řekl Štěpánek

V Litomyšli se úsekový radar osvědčil

Například v Litomyšli se úsekový radar nadmíru osvědčil zejména v Moravské ulici, tedy na silnici I/35 v kopci na Svitavy. Kdo nechce riskovat pokutu, měl by zpomalit nejen v Moravské ulici, ale i v ulicích T. G. Masaryka a J. E. Purkyně. Zatímco ale u nemocnice a za autobusovým nádražím jsou přechody pro chodce, na výpadovce na Svitavy není ani jeden.

„Doprava se určitě zklidnila. Navíc od dubna hlídáme také průjezd aut na červenou, tam byly stovky přestupků, teď to číslo klesá,“ řekl místostarosta Litomyšle Radomil Kašpar.

Dodržování rychlosti plánují sledovat také na průtahu Vysokým Mýtem, ovšem tam vedení města čeká, až bude hotová oprava silnice I/35. Popojíždění městem nyní už tak dost škrtí tamní plynulost provozu.

V Pardubicích po úsekovém měření volali například obyvatelé Rosic nad Labem.

„Zdá se, že instalace přístroje, jehož nákup financovalo město a který na silně frekventované ulici nepřetržitě měří rychlost automobilů projíždějících v obou směrech a vozidla hříšníků zaznamenává, nese své ovoce,“ uvedla mluvčí pardubické radnice Nataša Hradní.

Průjezd Rosicemi je silně frekventovaný. Podle statistiky městské policie tam během jednoho měsíce projede až 300 tisíc aut.

Vozidlo, které překročí nejvyšší povolenou rychlost, systém podle poznávací značky automaticky identifikuje. S jeho provozovatelem pak úředníci zahájí přestupkové řízení, tedy založí spis a vyhotoví výzvu k zaplacení pokuty.

Ostatní místa, kde to řidiče svádí k vyšší rychlosti, monitorují strážníci mobilními radary. „Těchto míst máme dost,“ řekl mluvčí pardubické Městské policie Jiří Sejkora.

Autoři: ,

Nejčtenější

Vozidlo Perun pro speciální síly nemohlo ve zkouškách uspět, tvrdí výrobce

vozidlo Perun 4x4

Za neúspěchem vozidla Perun pro české speciální síly stojí metodika vojskových zkoušek, u kterých vozidlo neprošlo....

Nejlépe se stále žije v Říčanech, nejvíc se zlepšila Přelouč a Šternberk

Pohled na město Šternberk ze střechy tamního hradu.

Podmínky pro život se z více než dvou stovek obcí s rozšířenou působností za poslední rok nejvíce zlepšily v Přelouči a...

Muž s pěti žihadly při telefonátu na záchranku kolaboval, pomohl vrtulník

Do hor okamžitě vyrazila pozemní posádka záchranné služby i vrtulník.

V členitém terénu Kralického Sněžníku v sobotu poštípaly včely mladého muže, u něhož se začala okamžitě projevovat...

Letadlu se při startu otevřel kryt kabiny, havarovalo hned na letišti

Nehoda ultralehkého letadla ve Skutči (10. srpna 2019)

Malému letadlu, které v sobotu dopoledne pětapadesátiletý pilot po opravě odvážel z letiště ve Skutči na Chrudimsku, se...

Sedmdesátiletý most nechce ustoupit novému, zrezlé čepy brání rozebrání

Bourání mostu mezi Valy a Mělicemi.

Jako by se sedmdesátiletý válečný most Bailey Bridge, který spojoval obce Valy s Mělicemi na Přeloučsku, nechtěl vzdát....

Další z rubriky

Sedmdesátiletý most nechce ustoupit novému, zrezlé čepy brání rozebrání

Bourání mostu mezi Valy a Mělicemi.

Jako by se sedmdesátiletý válečný most Bailey Bridge, který spojoval obce Valy s Mělicemi na Přeloučsku, nechtěl vzdát....

Cihelna připomene tuhé boje Rudé armády s nacisty při osvobozování země

Ukázka bitvy na akci v Králíkách.

Nejen na souboj ruského tanku T-34 a německých Pantherů zvou pořadatelé víkendové akce Cihelna 2019, která se bude od...

Sousedská pomoc záchranářů je omezena, na západ kraje přijíždějí později

Záchranáři přijíždějí později.

Čekání na příjezd záchranné služby se lidem na západě Chrudimska nyní prodloužilo. Pokud nejde o život, dojezdové časy...

OVĚŘENO: Mozek miminka ovlivní těhotenství a první hodina po porodu
OVĚŘENO: Mozek miminka ovlivní těhotenství a první hodina po porodu

Podle lékařky Markéty Kellner, která zkoumá lidský mozek, jsou těhotenství a první okamžiky po porodu zásadními v jeho fungování do budoucna. Co ovlivňují a jak?

Najdete na iDNES.cz