Diskuse k článku

Z kanálu Dunaj - Odra - Labe firmy nejásají. Většina zatím nemá zájem

Miliardová stavba spojující tři evropská povodí většinu oslovených firem v Moravskoslezském kraji nezajímá, neměla by totiž pro ně větší význam. Z dvaceti oslovených společností by kanál přivítaly jen dvě.

Upozornění

Litujeme, ale tato diskuse byla uzavřena a již do ní nelze vkládat nové příspěvky.
Děkujeme za pochopení.

Zobrazit příspěvky: Všechny podle vláken Všechny podle času

K28a33r64e27l 97J85a75n77í27k 9468152655674

přínos českých velikánů do světových jazyků:

Čapek: robot

Klaus: tunel - tunelování

Zeman: kanál - kanálování

0/0
7.10.2013 14:18

O29t26o 76M82a29n 2464384641470

Úžasná "diskuse". Drtivá většina přispěvatelů nedá dohromady ani jednu větu správně, ale tomuhle projektu rozumí zjevně více, než samotní autoři studie proveditelnosti :-P

+1/0
3.10.2013 19:32
Foto

T44o16m22á63š 26K45e25r60t25i33s 1472903672709

souhlas :-D

0/0
5.10.2013 20:14

P62e50t48r 90J50a93r75o76š 2464241335847

bodejt. vzdyt je to kravina. luxus na ktery nemame. zato mame pomali nejhustsi zeleznicni sit v evrope. na rozvoj tohodle se maji zamerit.

+1/−1
3.10.2013 12:21
Foto

J41i62ř87í 83R56ů69ž53i63č85k30a 5210854311584

Tenhle projekt nemá chybu. Prachy propadnou klasickým tunelem rovnou do kanálu. Čí kapsa tam na jeho dně asi čeká ;-D

+2/0
3.10.2013 10:41

P42a12v85e88l 41Ř30a37p58e16k 7292776979475

Zapomeňme na tento nesmysl. Jestli něco akutně potřebujeme, pak je to zejména moderní železniční síť !!

+9/0
3.10.2013 8:22

T23o52m67á38š 74Z49e92m59a83n 3965368494905

Silniční...

0/−2
3.10.2013 9:37

P30e23t16r 76J30a36r15o28š 2444431745607

az pote co dostaneme pretizene nakladaky na koleje. jinak to nema moc smysl.

+3/0
3.10.2013 12:22

P90e64t13r 13H81a63v77e70l16k49a 7429613818209

Pan Světlík věrně kopíruje názory MZ. Nejdřív na útlum těžby (ať to zaplatí Bakala), teď podporuje stavbu kanálu.

+1/0
3.10.2013 7:49

K81v65ě82t27o87s62l91a38v 17N45y98t52r57a 9706428948177

Pokud Poláci dokončí splavnění Odry tak snad těch pár km do Ostravy by mělo nějaký smysl, ale návratnost směrem k Dunaji je v nenávratnu a do Labe utopie, ani tu dálnici z Hradce do Mohelnice nejsou schopni dodělat, ne tak kanál přes ty kopce, co by se tam asi tak vozilo?:-)

+9/0
3.10.2013 7:44

J34o62s24e24f 11M93i80k92i53n 5843234585164

Je třeba stavět "HLADOVÉ ZDI"

0/0
3.10.2013 7:43

T66o43m68a54š 93P46o78k60o57r71n71ý 6978355952673

Pochopitelně, že firmy pro které by toto dílo mělo sloužit nemají zájem, ale to je nepodstatné. Důležité, že mají zájem lidi co budou ty penízky pěkně odklánět. ;-)

+3/0
3.10.2013 7:41

A82n20t29o98n73í54n 34K36o28n95e66č63n87ý 1450947184176

Sockomunisté jsou stále stejní. Megalomanské státní stavby jsou jediným řešením, jak umí rozpohybovat ekonomiku, protože jinak jsou v sockomunismu lidé od práce demotivování. A vždycky to i stejně skončí. Zeman nebo Gottwald, nakonec z toho zase zákonitě vyleze ostnatý drát.

+8/0
3.10.2013 7:15

J25i57ř38í 42Z19a88h26r47a57d38n73í15k 1516523131679

Světlíku, a poručit počasí aby u Hradce pršelo umíte ve firmě taky ? :-P

+1/0
3.10.2013 6:49

M84a34r70t73i92n 58K42u21l19h41á35n96e78k 4243712219769

zatímco Evropa s Čínou řeší co nejrychlejší přepravu vlakem místo lodí,

český děděk by chtěl pouštět lodičky 8-o

+11/0
3.10.2013 6:46

J62i90ř19í 47K38o49c11u40r82e36k 6955944625238

Taky nechápu. Pokud se má něco dostat do ...třeba Rotterdamu a je toho opravdu hodně, aby se vyplatil vlak a trochu to spěchá, tak po kolejích to je za 36 hodin tam. Pokud by se opravdu spěchalo, tak to jde lehce pod 20 hodin, vlakem i kamionem. Podle toho, kolik toho je. A vlak uveze hodně set tun.

PS: UP nebo BNSF jezdí s nákladem rychlostí až 80 mph, na to nemá tirák nárok. (128 km/h).

0/−1
5.10.2013 19:16
Foto

D54a23v60i29d 60K69o46r43d32a 1978955308985

LOd na Dunaju uveze na jeden naklad zhruba tolik co dva vlaky. Maly muflon se dvema eurovanami uveze protiproudu kolem 3000 t coz jsou hodne prelozene dva az tri nakladni vlaky. Jako maly naklad se berou objemy kolem 1000 t. Napriklad ocelarna v Linci je hodne zavisla na doprave surovin po vode a vyrobky take z casti po vode jsoou dale odvazeny.

typickou komoditou pro ostravsko je uhli a zelezna ruda at jiz ta z Kriveho Rogu nebo import ze zamoraku z Brazilie. Bezny rudovec priveze +/- 40.000tun nakladu a to uz je velike sousto i pro sebelepsi a modernejsi trat ...  ani lode jsou pomale a do jiste miry zavisle na pocasi (vodostav) ale jsou zcela nejekologictejsi prepravni trakci.

Ale i ve svetle techto informaci se obavam, ze stavba kanalu Donaj Odra Labe je do znacne miry utopii ...

podotykam ze jsem zamestnanec pracujici na lodich na dunaji takze by stavba a provoz knalau byl pro me jenom prinosem ...

0/0
5.10.2013 23:25

M56i89l49u78š23e 11R92a73a89b21o57v46á 1955302712617

až budeme mít propojeny všechny dálnice se sousedními a budou v perfektním stavu, pak o takové pitomosti můžeme uvažovat.

+13/0
3.10.2013 6:18
Foto

V77l22a52d64a 62V51a60n17e25k 9573866494428

Idilická doba vorařů je dávnou minulostí!! Dnes se v dopravě preferuje rychlost  a dodávky "na čas" moderní firmy už nemají obrovské sklady a zboží jde z kamionu rovnou na linku :-P Zdržení naloděním a další překládkou by celou dopravu prodlužovalo a zdražovalo !! Těch pár věcí které by se daly po vodě převážet asi vybudování vodních cest nezaplatí .......

+9/−2
3.10.2013 6:06

V29í12t 82Ž91í85l27a 4800601298808

chachacha.

A proč se teda většina zboží dováží až z Číny, co?? :-):-)

Je přeci lepší přeložit náklad z kontejnerové lodi na menší loď, která doveze zboží až do Čech ve velkém, než každý kontejner vozit zvlášť kamionem. Vzhledem ke vzdálenosti Peking-Hamburg bude zdržení zboží plavbou Hamburg -Mělník adál už jen minimální...

+1/−1
3.10.2013 8:20

M33a48r70t24i73n 25D70y69t31r89y15c84h 7774774968231

Je lepší kontejnery přeložit na vlak nebo kamion. Většina firem preferuje dodávky na čas. A srovávat mezinárodní přepravu na takové vzdálenosti s přepravou po řece v rámci stovek kilometrů jenom ukazuje na to, že se v této problematice vůbec nevyznáte, ale přitom máte dost kuráže, abyste o tom psal. ;-D

+1/0
3.10.2013 8:26

V59í58t 42Ž66í73l63a 4700951628118

Přepravu po řece beru jako prodloužení té mezikontentální a tam je to v pohodě a musím to srovnávat! Objednávka z druhé strany zemekoule bude trvat tak strašně dlouho, že parník po Labi místo kamionu fakt nehraje roli!!!

Naše firma, stejně jako ty o kterých se tu mluví (železárny), mají projekty které trvají 2-3 roky. Stejně tak třeba hračky na Vánoce se v Číně objednávají i rok dopředu. Takže snad kromě jídla a šílenců, kteří neumějí plánovat, se to dá zvládnout i po řece, když se to ví dlouho dopředu.

0/0
3.10.2013 10:04

P69e78t82r 29S96p41o27r92e71r 6413243806462

Zatímco Němci začínají vozit z Číny po dráze, my začneme vozit z Hamburku parníkem.8-o

0/0
4.10.2013 13:43

P42e10t85r 26S27p51o23r26e14r 6243873136312

http://www.wiwo.de/unternehmen/dienstleister/china-zug-deutsche-bahn-halbiert-transportzeit/6613850.html - ještě ten odkaz, co jsem zapomněl připojit

0/0
4.10.2013 13:44

J11a85r23o59m83í10r 27K20r24á11l 4900479694179

Firmy potřebují rychlou a relativně levnou dopravu.  Ani jedno z toho by kanál nesplnil.  Nevím, kolik je předpokládána cena za km, ale pokud by se měl v dohledné době zaplatit, nic levného to nebude.

+6/0
3.10.2013 5:38

L53a60d83i35s81l45a77v 95H33a73r77v54á78n21e87k 9525738683413

Myslím,že výstavbou by se naprosto zbytečně vyhodily další peníze.Náklady na stavbu i provoz budou mnohem větší,než se očekává.A kdo tuhle zbytečnou dopravní cestu bude využívat?

+9/0
3.10.2013 4:37

P93a20v25e16l 57J81a39n79e29č32e84k 2835348785810

nikdo ale o dobu deseti let (vystavbou) se v ekonomice objevi 60mld Kc které na oko zlepsi nase hospodářství... při rozpoctu 300mld se da předpokládat ze to nakonec bude 600mld. Naklady na provoz budou drsne, rozdily vysek tam jsou docela velke, takze ca 200 milionu rocne to bude, kolik se bude vybirat za prujezd si neumim představit, ale vic jak 4 Kc/km si nebudou moci dovolit, to to každý poveze radsi po okreskách (co je mimochodem stejne rychlejsi)... z toho plyne, ze by se rocne muselo najezdit okolo 50mil. Km aby se zaplatil aspon provozr. Když bych veril cene 300mld. a navratnosti 20 let, tak by se rocne muselo najezdit tim kanalem celkem 3,8 miliardy kilometru, to je ovšem naprosty nesmysl, protože ty lode se tam nevejdou, při navratnosti 200 let (to je nesmysl ekonomicky) by to bylo 380mil. kilometru, coz je opet nerealne, mozna se tam najezdi 20-25milionu km (a to nepocitam s tim, ze splavnost nebude celorocni urcite)... je to strasnej napad, spis nez kanal tak trochu tunel :-)

+5/0
3.10.2013 5:03

R15o72m53a39n 61M31i84r33o89s89l84a16v 4547473987366

Nebyla by lepší důkladná studie s přepokladem nákladů, využití a návratnosti ?

+5/−1
3.10.2013 2:31

J57a27r78o38m23í42r 45K76r77á10l 4150969764119

Ano, tím by se mělo začít.

+5/0
3.10.2013 5:44

P87a92v29e98l 39R81y79s 2303380787

Když to zjednoduším, tak voda sama od sebe do kopce nepoteče. Znamenalo by to jí "dost pomoci" a s tím spojené velké zásahy do přírody. Kromě toho si myslím, že nemáme k tomu dostatek celoročních vodních zdrojů-tedy vybudování dalších nádrží.

No a nakonec ani není dostatečný zájem firem.

+4/0
3.10.2013 1:45

P71e35t91r 26U66l95l33m35a80n32n 2587368167102

Většina nemá zájem? Nevadí, tohle není pro většinu. Zeman chce kanál, tak se postaví kanál. Železnice tu máme, jak za krále klacka, tunel do Berouna by byl moc drahý, vysokorychlostní tratě také. Nevadí, my tu budeme jezdit lodí.

+10/0
3.10.2013 1:36

P52a91v39e17l 61M83a31l78i35n23a 9888963228350

Je to jenom další Zemanův tunel. Co takhle dostavět dálniční síť, případně tratě rychlovlaků... moc jednoduché že?

+11/0
3.10.2013 1:13
Foto

T48o69m54á76š 96K49e58r50t17i52s 1602203132819

Mimochodem tento projekt se začal v minulosti několikrát realizovat, a světe div se, bylo to zároveň s naší D1. A kdo nevěří, tady je důkaz: http://mapy.cz/#!x=16.551703&y=48.194837&z=11

0/0
5.10.2013 20:19
Foto

B71o94ř77e38k 66M22e98z85n88í50k 3220753940509

Co z toho děláte takovou vědu, kurnik. Jakejch 300 miliard, proboha. Vezměme si příklad z Cimrmana, dle něj by bylo potřeba maximálně 3000 kopáčů, 1000 koleček, 1000 lopat a 1000 krumpáčů plus 10 rezervních kusů od každého. V okolí kanálu by díky kopáčům a jejich důkladnému hnojení poté vznikly krásné áleje a blumenzónen. Aji v Nýdrlendu by nám takovej kanál záviděli. A že jich tam je. Tož Milošu, nedej se !

+6/0
3.10.2013 0:23

J55o66h13a77n 97Z21i98n42g62e14l 2581195596931

Kdyby se těch 300mld vrazilo radši do výzkumu jaderné fůze, mohli bysme v roce 2025 vozit všechno letadlem.

+4/−1
2.10.2013 23:57

M50a32r63e11k 72H27r96u62b27y 6207682551228

Kdyby nebyly cirkevni restituce, mohla byt uz polovina kanalu doma ;-)

+2/−6
3.10.2013 0:11

P48a83v64e36l 83J72a63n10e60č85e57k 2425158705710

cirkevni restituce nebudu obhajovat, ale jejich schvaleni ma vetsi pozitivni prinos nez kanal, po kterem se nebude jezdit. konecne se uvolnila plomba na pozemky ve vice jak 9 tisících obcích. Pokud se ví, co církve dostanou dostanou zbytek pozemků (zhruba v hodnotě 180mld Kč) obce a ty jej mohou prodávat, upravovat, stavět průmyslové zony aj. samozřejmě prmyslové zony malé, kterých je v CR stále fatální minimum... plomba byla vydána na pozemkya domy v hodnotě 220mld Kč takže pokud církve dostanou za avizovaných 37mld (zbytek peníze), tak je ten balík správně a to je přínos pro ekonomiku jako hrom, naproti tomu kanál v ČR podání bude tunel jako svině (rzpočet ca 300mld bude tak dvojnásobný jako vždy) který se bude stavět několik let (možná desítek) a po celou dobu výstavby nebude použitelné nic, dokud ty řeky nespojíte! to radší kupte uzemi v hondurasu a postavte novy "panamsky" pruplav, tam na poplatcích ty peníze jednou vyberete zpatky * to jsem prehnal ja vim, ale pokud se ma napumpovat do ekonomiky 600mld aby se stavelo, je daleko lepsi postavit dalnici MB-Ostrava, LBC, Hradec, a další + dostavet koridory, efekt bude daleko vetsi i ekologicky...

+7/0
3.10.2013 4:57

P62a24v33e17l 13K48u91n47c 9282579748318

Vám 30 let nějak rychle uteklo! Do října 2013 (kdy žiju já) včetně se z jejich finanční žásti nevydala ani koruna.

+1/0
3.10.2013 7:34

Z58d13e84n66ě39k 65Š86o92n78k49a 8316345861394

300 mld do vyzkumu jaderne fuze je jen malý plivanec.... a pochybuju že by to najednou urychlilo vyvoj o 40 let... :D

0/0
3.10.2013 16:39
Foto

B70o77h53u40m22i36l 89P64r95o44c47h19á10z90k26a 9182369974420

Dopad na životní prostředí: obrovský. Ekonomický přínos: nejistý. Náklady: ASTRONOMICKÉ. Verdikt: blbina.

+12/−1
2.10.2013 23:46

J77i12ř81í 71Z74a74h14r84a68d45n83í85k 1776603611979

a já začal stavět loděnici ;-D;-D;-D.

+1/0
3.10.2013 6:51

T56o79m30á89š 19Z31e23m30a70n 3935288764925

Za těch 300 mld. (s korupčním koeficientem 600 mld.) by šlo dostavět značnou část dálniční sítě.

Což by nepomohlo jen těm co vozí rudu a uhlí, ale všem podnikům a jejim zaměstnancům a všem dalším uživatelům silniční sítě.

A lodní doprava v horních tocích je něco dosti jiného než kanály v severoevropské pláni. (rovina od Francie přes Benelux a Německo až do Ruska). To je jak srovnávat cyklodopravu v Kodani a v Praze.. Tady to opravdu nemá smysl.

+8/0
2.10.2013 23:40

R86a32d23e97k 88H96o71d67a94ň 9816647461313

Kolik do toho ti odborníci co to propagují, či co by toho v budoucnu chtěli využívat vrazí vlastních peněz, např. ve formě akcií toho průplavu? Že nic? Tím se vše vysvětluje.

+1/−1
2.10.2013 23:37

H14a94n59u60š 60H41o48r39á28k 9601554766513

Vodni dilo se blbe posuzuje z hlediska jednoho ucelu - krome malejch vodnich del to nikdy nevyjde. I kdyby na sebe kanal nevydelal lodni dopravou, ma jeste nekolik externalit. Jednak negativnich(zasahy do krajiny, moznost zavleceni nepuvodnich druhu ryb), jednak pozitivnich - turistika(uz jen tohle jsou desitky milionu rocne navic), pomerne vyrazna protipovodnova funkce(a to se nepocita snadno), moznost prevadeni vody z povodi do povodi(nekterym smerem i s energetickym ziskem). Takze celkovy vyjadreni a presna prognoza zisku/ztraty je dost obtizna disciplina.

+3/0
3.10.2013 0:40

J67i79ř68í 50R14y79s 3854177756584

Myslím si ,že odmítání tohoto nápadu by nemělo být důsledkem nenávisti k presidentu Zemanovi,ale bylo by potřeba se s návrhem popř.projektem blíže seznámit a nechat si vysvětlit odborníky na dopravu výhody a přínosy.

+1/−1
2.10.2013 23:27

J60i71ř78í 71Š64e35j87n84o48h34a 4722103184353

Výhody: teoreticky by mohl kanál ulevit silniční síti, práce pro stavaře, zisky pro spekulanty s pozemky

Nevhody: odebral by zakázky nevytížené železnici, (naštěstí vondí doprava je tak pomalá a nespolehlivá, že se tam žádnípodnikatelé nepohrnou, ze stejného důvodu preferují kamionyp řed železnicí) další zbtečný zábor  zemědělské půdy, devastace vzácných bitopů a další  zbytečné předlužování státu Rv

Snad nám na to EU nedá žádnou dotaci. I  k ní musíme přihodit dluhy ;-€.

PS:Zemana nenenávidím, ale patrně poněkud  uvízl v minulosti. Technicky v nějakíém 18.století.Před vynálezem želenice.

+7/0
2.10.2013 23:42

R20a43d66e45k 53H57o14d61a52ň 9226547141873

S projektem o který nemají potenciální zákazníci zájem se netřeba "seznamovat a řešit přínosy". Ty nebudou, v důsledku čehož se poprvé prodrbají peníze na stavbu, a následně na údržbu něčeho, co nepřinese žádný zisk.

0/0
2.10.2013 23:49

M35a40r60e65k 44H95r28u11b10y 6887612761738

Dovolim si pripomenout, ze tuhle myslenku jako prvni prosazoval Karel IV. ;-)

A to byl dokonce cisar, nejenom Zeman :-P

+3/0
3.10.2013 0:13

D92a72g69m37a27r 94Č79a59m25k92o46v29á 6710326107559

Za Karla IV. ovšem nebyly kamiony, nebyla železnice.

+3/0
3.10.2013 7:19
Foto

M20a36r59t20a 30D10o58u17b72r16a64v21o16v19á 4430764825757

co to tady zase melete v diskuzi o fondech EU? jak jste na to přišli, že to jsou naše peníze, snížené o to, co se cestou ztratí? my do EU přispíváme jen zlomek toho, co z něj dostaneme .rozdíl platí bohaté státy.

že je tu pak rozkrademe či použijeme na blbosti, je naše věc a naše ostuda.

+4/−3
2.10.2013 23:26

Najdete na iDNES.cz