Nejprestižnější podnik, patřící do soutěže Formula Student, se uskutečnil v Německu. „Už jen kvalifikace znamená velký úspěch. Nám se povedla poprvé v historii a moc jsme se těšili, až změříme síly se závodní elitou,“ popsal kapitán týmu Zdeněk Petera z Fakulty strojní VŠB-TUO.
V posledním, a zároveň nejtěžším závodě letní sezony se ostravští studenti rozhodně neztratili. Celkově brali patnácté místo v konkurenci 27 týmů závodících s formulemi na spalovací nebo hybridní pohon. Na soutěž přitom odjížděli bez větších ambicí. „Všichni nás strašili těžkými technickými přejímkami, takže já osobně jsem měl cíl je zvládnout, zúčastnit se všech disciplín a celkově se pokud možno umístit v lepší polovině naší kategorie,“ uvedl Petera.
Technickou přejímkou studentský vůz zvládl i přesto, že těsně před odjezdem na závod se studenti potýkali s technickými problémy. „Dali jsme si noční směnu a měnili motor,“ uvedl Petera.
Většinu závodních kategorií zvládl ostravský tým v těžké konkurenci dobře, umísťoval se v první polovině žebříčku. Výjimkou byl vytrvalostní závod Endurance. „Na technicky náročné trati byla velká úmrtnost formulí, což se nevyhnulo ani našemu Vectoru 08, který už po výměně pilotů vinou vadné elektroniky nenastartoval,“ podotkl Petera.
Formule studenti vyrábějí sami
Vector 08 je osmý v řadě stejnojmenných formulí, které ostravští studenti stavějí už od roku 2014. „Jeho stavba nám zabrala celý školní rok. V červnu jsme se s modelem účastnili prvního závodu v Nizozemí,“ uvedl člen závodního týmu Formula TU Ostrava Radek Folta.
Studenti si většinu dílů sami vyrábějí a po dokončení vůz i pilotují. „Model je stavěný hlavně na zrychlení. Největší úspěch jsme zaznamenali právě v Německu, kde jsme obsadili třetí místo v kategorii akcelerace,“ dodal Vojtěch Hanke, který se projektu také účastní.