Trasa obchvatu by měla vést od kopřivnické průmyslové zóny podél fotbalového hřiště a Babincova potoka tak, aby nedaleko kostela překonala estakádou současnou silnici a následně se zatáčkou vedoucí až k prvním domům obce Tichá otočila k Lichnovu, kde se má napojit na stávající silnici do Frenštátu.
Navrhovaná trasa obchvatu ale v obci zatím příliš vítaná není. Nelíbí se hlavně lidem, kteří zatím bydlí v relativním klidu a obávají se ruchu, jejž obchvat k jejich domům přinese. A pro některé se touto stavbou mohou problémy spojené s dopravním ruchem ještě zvýšit.
„Čtyři metry před barákem mám současnou cestu, za zahradou budu mít obchvat. Kam se mám odstěhovat?“ ptal se v průběhu projednávání studie EIA Jan Klosík.
Pro něj osobně totiž obchvat příliš ulehčení nepřinese. Rušná doprava, která ze současné silnice vedoucí před jeho domem zmizí, se totiž objeví z druhé strany jeho pozemku, na obchvatu.
A lidem vadí i fakt, že obchvat má vést hlavně poli, kterých není v podhorských oblastech příliš. Dalším bodem, v němž se s návrhem neshodnou, je pak plánovaná poloha jednotlivých biokoridorů.
„To jsme ale ovlivnit nemohli, mohli jsme vycházet jen z územních plánů, které možnou trasu jasně určují,“ vysvětloval projektant stavby, jenž se jednání účastnil.
„Veškeré připomínky budou zpracovány v dalších krocích schvalovacího procesu,“ dodala zpracovatelka dokumentace Jarmila Paciorková.
Obchvat pomůže například rychlejší dopravě z Beskyd na Ostravsko
Mapy poskytuje © SHOCart a přispěvatelé OpenStreetMap. Společnost SHOCart je tradiční vydavatel turistických a cykloturistických map a atlasů. Více na www.shocart.cz